Kodiaq probleempjes.....

Topic in 'Kodiaq' gestart door DeNnZ, 28-06-2017.

1. hendrik38

hendrik38 Forumguru

vanmorgen onderweg wilde de kaartweergave v d navigatie tussen de klokken (digitaal display) niet opstarten. Twee maal de colombus gereset (uit knop lang ingedrukt, is dat reset?). Geen effect. Na de eerste stop auto weer gestart en toen was de kaartweergave er weer. Wat is hiervan de oorzaak?

2. elephtera

elephtera Forumguru

@hendrik38 geen idee wat de oorzaak is, ik vermoed dat het opstarten van alle modules net niet helemaal vlekkeloos is verlopen.

Hier trouwens in een jaar tijd 2x hetzelfde probleem gehad, waarbij de auto uitzetten het enige remedie was.

3. R_Dex

R_Dex Actief lid

Heb 1 keer hetzelfde meegemaakt ik kreeg toen de melding dat de kaart data. Jet geladen kon worden.
    Systeem uit en aan hielp niet. Auto helemaal uit en weer aan werkte wel.

4. hemi24

hemi24 Forumguru

Als het probleem bij het display tussen de klokken ligt, kun je het navigatiesysteem resetten tot je een ons weegt...

5. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Vandaag zag ik bij het openen van de achterdeur dat er lijm op de binnendorpel zat. Na beter kijken zag ik dat het hele afdichtingsrubber van de deur los hangt. Hele lijmlaag is losgelaten.....

PizzaPieter vindt dit leuk.
  6. misfit_nl

misfit_nl Lid

Ik merk ook de laatste tijd dat de Columbus traag opstart en dat soms ik de melding krijg dat de navigatie gegevens niet beschikbaar zijn, ook duurt het lang voor dat ik het digitale dashboard de kaart zie. Tevens heb ik ook al een paar keer de Columbus moeten herstarten.

7. R_Dex

R_Dex Actief lid

Ik had dus eergisteren, opeens uit het niets op de snelweg in de motregen, een aantal storingen en waarschuwingen, front assist uitgezet en na tijdje weer aan. Tijdje later verdwenen de meldingen.
    Erg vreemd, auto bleef overigens gewoon rijden en aanvoelen als normaal.[​IMG]

8. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

De melding geen sensorzicht bij Front Assist heb ik ook weleens @R_Dex . Met veel regen, met het rijden op stofweggetjes en als de auto erg vuil is door dode insecten aan de voorzijde na een paar nachtritten...

R_Dex vindt dit leuk.
  9. hemi24

hemi24 Forumguru

Schijnt ‘s winters met sneeuw en ijzel ook wel eens te willen gebeuren...

R_Dex en Japanese Power vinden dit leuk.
  10. EdK

EdK Forumguru

Tsja net als een vooruit moet die sensor ook wel eens een lappie met wat water en sop hebben om weer schoon te zijn....

R_Dex vindt dit leuk.
  11. Henrik

Henrik Forumguru

Mijn auto gaat volgende week voor de eerste servicebeurt naar de dealer. Op de vraag of er nog bijzonderheden waren heb ik ook aangegeven dat de kaartweergave in de VC soms niet werkt. Mijn auto is in juli al geweest voor een update van het multimediasysteem (Amundsen), maar nadien nog een keer dezelfde storing met kaartweergave gehad. Er schijnt ook een update van de VC te zijn. Hopelijk zetten ze die erop volgende week.
    De problemen met ondeugdelijk bevestigde strips herken ik niet gelukkig. Maar zo storingsvrij als mijn O3 was is de Kodiaq niet helaas...

12. EdK

EdK Forumguru

misschien @Rainesh conatcten welke firmwares de laatste zijn voor jou media gebeuren
    Dan kun je in iedergeval na de beurt controleren of ze het laatste hebben geïnstalleerd. En zo niet dan kun je altijd nog een afspraak maken met Rainesh voor de juiste versie...

13. Henrik

Henrik Forumguru

Thnx @EdK voor de tip. @Rainesh kent mijn auto al en voor de update in Julie hebben we al even contact gehad. Hopelijk kan hij in dit draadje even aangeven wat de laatste sw-versie van dr VC is en hoe je zelf kunt zien welke versie er op staat.

EdK vindt dit leuk.
  14. Sjuppie2001

Sjuppie2001 Actief lid

interessant (qua versie van VC). Gisteren eenzelfde soort 'geval' gehad. Kaartweergave op VC deed niets meer, even kort melding dat kaartgegevens werden geladen om daarna niets te laten te zien. Switchen tussen kaartweergave van VC naar gewone display en weer hielp niets alsmede het veranderen van de view van VC. Zelfs auto helemaal uitgezet en daarna weer gestart, maar hielp ook niets.
    Vanochtend echter starten en (behalve dat het leek dat het iets langer duurde voor de kaartweergave) geen problemen meer gehad gehele dag.

Last edited by a moderator: 09-09-2020
  15. Rainesh

Rainesh Forumguru

Probleem met VC update bij Skoda/Seat is dat het niet altijd via een firmware update proces loopt zoals bij VW en Audi. Dus de update kan serieus lang duren, iets van 2,5u.

Bij Audi/Vw is het vaak maar 20min.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com

16. Henrik

Henrik Forumguru

Maakt mij niet uit. Ze krijgen de wagen om 08:00 en hebben tot 16:00 uur de tijd om hem helemaal up to date te brengen :D

17. vdam

vdam Nieuw lid

IMG_0307.jpeg IMG_0295.jpeg Goedendag,
    Hierbij een vraagje
    Ik heb een kodiaq uit 2017 en op 8 december 2018 bij een kilometerstand van ongeveer 30000 moest ik voor mijn panoramadak een servicebeurt laten uitvoeren dit moest volgens de fabrieksgarantie.Nu bij een kilometerstand van 57000 had ik van achteren veel lekkage en de auto laten controleren hier op.Ik heb de garantie voor 2 jaar bijgekocht en voor mijn volgende servicebeurt moet ik eind oktober.De auto is bij de dealer onder de douche geweest en daar is geconstateerd dat de afwatering leidinkjes verstopt waren en zo de lekkage is ontstaan? Deze zijn schoongemaakt en ik denk dat het nu weer oké is. (heeft nog niet geregend)Wat ik me nu dus wel afvraag om de hoeveel tijd moet dit gecontroleerd worden? Mij beer staat in de garage elke avond en ik gebruik het dak zo 10/15 x per jaar Ook kreeg ik de factuur gepresenteerd voor diagnose waterlekkage,waterafvoeren gecontroleren en schuifdak schoonmaken.
    Iemand hier een menig over?

Last edited by a moderator: 15-09-2020
  18. EdK

EdK Forumguru

Het is een vaker voorkomend probleem met die afwaterslangetjes.
    En snap dan ook niet dat tijdens een onderhoud men die slangen niet preventief schoonmaakt.
    en een schuifdak schoonmaken ?
    beetje smeren en oud vet en vuil verwijderen ?

19. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Volgens mij moeten pano daken bij iedere beurt meegenomen worden qua smeren van de geleiderails. Er wordt volgens mij niet gecontroleerd op verstopte waterafvoeren. Dat valt denk ik onder je eigen schoonmaak werkzaamheden. Stel je voor dat je lekkage krijgt door een verstopte parafaan met bladeren zullen ze denk ik ook niet zeggen dat het garantie is.

ik vroeg er altijd wel expliciet naar bij de beurt dat het panodak gesmeerd werd bij mijn vorige passat. Ook daar twee keer lekkage gehad.

20. hemi24

hemi24 Forumguru

dacht ik ook, heb er weinig fiducie in dat het ook daadwerkelijk wordt gedaan tenzij je er zelf de aandacht op vestigt, als je de auto binnenbrengt voor een beurt..!

Deel deze pagina