Kodiaq probleempjes.....

hemi24

Forumguru
Ik zou even vragen of ze even een paar goede foto’s maken als de bumper er af is. Eentje van links en eentje van rechts, waar je duidelijk opkunnen zien wat er achter de bumper verder nog kapot of afgebroken is.
Meestal wordt daar wel een hoop onderdelen doorberekend maar niks vervangen en gewoon weggemoffeld door de heren schadeherstellers..!
Onder het mom van: “die onderdelen hadden we niet en we hebben het provisorisch hersteld”.
 

hendrik38

Forumguru
Paar maanden terug zijn bij mijn Kodiaq de achter remschijven en blokken vervangen. Paar weken terug ben ik gebeld door de dealer dat er weer gemodificeerde blokken zijn uitgekomen t.o.v. de al vervangen blokken. Deze hebben ze wederom binnen de garantie weer vervangen. Hopelijk nu klaar met de blokkenwissels.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Henrik

Forumguru
Ik heb op jouw aanraden ook even gecheckt of een dergelijke herstelactie bij mijn Kodiaq nodig is @hendrik38
Bij mij zijn de remschijven destijds namelijk ook vervangen. Maar volgens de dealer was er niets bekend. Terwijl wij volgens mij maar twee weken na elkaar voor de eerste vervanging zijn gegaan...
 

Tinus78

Forumguru
Afgelopen week mijn auto weer opgehaald na 1,5 week schadehersteller. De schades zijn netjes opgelost maar vanmiddag viel mijn oog ineens op de voorzijde van de motorkap. Op een groot aantal plaatsen laat de volledige laklaag op. Zal een indirect gevolg zijn van steenslagweg maar dit heb ik na 68 K in 2,5 jaar bij geen enkele nieuwe of oude auto meegemaakt. Morgen maar eens bellen met de dealer of dit ook een producteigenschap betreft...

Bekijk bijlage 81232

@Japanese Power
ben je al wat verder gekomen met deze lakschade? Second opinion?
 

R_Dex

Actief lid
Weet iemand al af van het probleem met de front assist in bepaalde tunnels en dan in NL speciaal de westerscheldetunnel in Zeeland.

Ik rij daar dus 2 weken geleden en in de tunnel gaat de kodiaq schokkend kort vol op de rem, laat los en weer... Geschrokken mijzelf afvragend wat er aan de hand is gebeurt het weer en daarna nog weer om de pakweg 100 meter. Ook het dashboard laat hierbij het noodrem symbool zien. (Leuk detail, zat met 3 Kids en een zwangere vrouw in de auto met een flinke vrachtwagen redelijk dicht achter mij)

Ik Skoda gebeld met de info knop, blijkt dat ze het probleem kennen, maar zelf nog niet 100% duidelijk hebben waarom het gebeurt. Er zijn wel meer meldingen van gemaakt, vooral de de westerscheldetunnel, maar in Europa ook bij andere tunnels. De experts zijn er mee bezig en ik krijg uiteraard een belletje als ze weten hoe of wat.

Advies voor nu wat in deze tunnel of andere tunnels waar het probleem zich voordoet de front assist uit te zetten.

2 dagen later, zelfde tunnel en zelfde probleem, maar nu voorbereid. Front assist uit gezet en voila, geen automatische noodrem meer.

Na de vraag op Facebook zetten met bijgevoegd filmpje kwam iemand met de volgende theorie: nieuwere tunnels gebruiken een ongeluk radar detectie systeem die blijkbaar stoort met de front radar van de kodiaq, hierdoor denkt de front assist dat ik elk moment op iemand kan botsen en gaat vol in de ankers.

https://www.facebook.com/groups/526418157507521/permalink/1582690138546979/
 
Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Weet iemand al af van het probleem met de forward assist in bepaalde tunnels en dan in NL speciaal de westerscheldetunnel in Zeeland.

Daar had ik nog niet eerder van gehoord. Het is mij 1 keer gebeurd. Voor mijn werk ben ik de afgelopen twee jaar (sinds ik mijn Kodiaq heb) regelmatig in Terneuzen geweest. Ik rij dan ook altijd via die tunnel. De laatste keer ging bij mij de auto ook ineens op de noodrem. Ik schrok me rot. Maar gelukkig is het bij die ene keer gebleven.
 

R_Dex

Actief lid
Skoda vertelde mij dat meer (bepaalde modellen) auto's van de VW groep er last van hadden en meldingen hadden gemaakt, wellicht zit het hem in een bepaald type radar die bij een X aantal modellen zijn ingebouwd.

In dat geval zou er een terugroepactie in het verschiet liggen. Ook voor dus audi, VW etc.
 

BWK K1600gt

Actief lid
Westerscheldetunnel is bij mij ook elke keer prijs. Adaptive cruisecontrol doe ik altijd al uit om noodremming te voorkomen alleen altijd die waarschuwing dat ik moet remmen om een aanrijding te voorkomen. Daarna de hele tijd de melding dat frontassist niet beschikbaar is,en dit kan een behoorlijke tijd duren, soms tot 10 km na de tunnel. In die periode geen cruisecontrol beschikbaar.
 

Japanese Power

Donateur
Zojuist gebeld door de dealer. Jullie mogen 1 x raden wat de reactie van PON is...

Overigens is mijn dealer hier niet akkoord mee gegaan en heeft weer een melding gedaan bij PON.

Eindelijke witte rook: de motorkap gaat opnieuw gespoten worden op kosten van PON.
Het heeft de schade-afdeling van Hoogenboom wat moeite gekost om PON te overtuigen.
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor een strakke witte neus.
Er is inderdaad af fabriek erg inferieur lakwerk geleverd.
 

hemi24

Forumguru
Kodiaq onderop een autotransport met de neus iets omhoog en je hebt zo een beschadiging van enkel de motorkap te pakken...
 

Japanese Power

Donateur
Zou kunnen, belangrijkste is dat het wordt opgelost. Schadeherstellers hebben het onafhankelijk van elkaar over inferieur spuitwerk en niet over transportschade.
 

hemi24

Forumguru
Iets over een product van een ander roepen is nogal makkelijk natuurlijk.

inferieur in de vorm van?
  • Verkeerde materialen gebruikt;
  • Proces niet goed op orde;
  • Afwerking onder de maat;
 

EdK

Forumguru
heeft de schade-afdeling van Hoogenboom wat moeite gekost om PON te overtuigen
Tsja die laatste is wel vaker moeilijk te overtuigen..... maar dat is jouw probleem niet !!
Jouw probleem was dat Hoogenboom er wat aan ging laten doen want daar heb jij mee te maken...

Ben dan ook benieuwd hoe de dealer er verder mee was omgegaan als PON niet overtuigd was geworden....:pieker:


Dat zal jou verder een worst wezen Japanese Power....
 
Bovenaan Onderaan