Kodiaq probleempjes.....

RonaldSkodiaq

Donateur
@Peter-036 ik heb gezegd dat ze het bedrag maar moesten terugstorten. Dat ging hij zeker niet doen.
@MJO75 Ze moesten de auto uitlezen van PON om te kijken waar het naviprobleem vandaan kwam.
kennelijk zien ze dan dat er getuned is.
Ik ben benieuwd of ze deze vreemde eisen in hun voorwaarden mogen zetten dus ik heb het verhaal doorgestuurd naar de Consumentenbond.
 

Henrik

Forumguru
Ai, dat is zuur @RonaldSkodiaq
Wel netjes van Maas (is ook mijn garage) dat ze de regelmodule plaatsen.
Los van de vraag of deze voorwaarden in de ovk. mogen staan, heb je er wel akkoord voor gegeven toen je de garantie verlengde.
Puur naar de letter kijkend hebben jullie een afspraak gemaakt, heb jij je daar niet aan gehouden en vervallen dus ook de bijbehorende verplichtingen van de andere partij.
Het terugstorten van het geld, dat zou eigenlijk wel moeten vind ik. Je hebt nu namelijk betaald voor een dienst waar je geen gebruik meer van kunt maken. In ieder geval zou het resterende deel teruggestord moeten worden. Maar ik vermoed dat PON daar anders instaat...
 

Japanese Power

Donateur
Ze verwijzen naar de voorwaarden die in de verlengde garantie staan, nl; Artikel 7, paragraaf 5;
Motorrijtuigen die zijn opgevoerd door een andere partij dan een partij die is goedgekeurd door de fabrikant of de importeur zijn van de dekking uitgesloten.

Maar nu is duidelijk dat zij zich niet aan dat contract zullen gaan houden, dus je hoort dat bedrag terug te krijgen..............toch?

Uh. Wie pleegt nu contractbreuk... ik denk toch Ronald zelf. Niet leuk maar wel de realiteit als ik heel objectief kijk.

Edit: dit is ook exact de reden waarom ik niet heb gechipt op mijn leaser.
 
Zouden ze dan ook kunnen als via VCDS ofzo wat gedaan is? Of wanneer je de DSG aan hebt laten passen (zonder de tuning)?
 

hendrik38

Forumguru
Ik weet niet of het onder de kodiaq problemen valt...maar net kwam de buurman aan de deur...hij verloor de controle over zijn caravan...dissel in de achterbumper. Bumper ontzet, ingedeukt en reflector stuk...zucht..
A.s. woensdag ter reparatie. Wordt iig spuiten. Ik ga er goed opletten dat het goed uit geneveld is. Heb ze al aangegeven dat ik een kritische klant ben :D
 

Tinus78

Forumguru
Ik weet niet of het onder de kodiaq problemen valt...maar net kwam de buurman aan de deur...hij verloor de controle over zijn caravan...dissel in de achterbumper. Bumper ontzet, ingedeukt en reflector stuk...zucht..
A.s. woensdag ter reparatie. Wordt iig spuiten. Ik ga er goed opletten dat het goed uit geneveld is. Heb ze al aangegeven dat ik een kritische klant ben :D
Aj, dat is heel vervelend. Wel dan weer een geluk dat het je buurman is en niet een persoon die de schade achterlaat en het briefje onder je ruitenwisser is “weggewaaid”, en je dus met de schade zit.
Ik weet nog dat jij heel kritisch was met uitzoeken van de kleur en dat je speciaal hiervoor het halve land bent doorgereden om te zien of de metaaldelen en de kunststof delen geen kleurverschil Hadden. Ik zie dit nu in de volle zon ook dat verschil. Mijn octavia (Zelfde kleur als jouw en mijn kodiaq) is destijds gespoten na een schade ( en laat daar nou net weer dat briefje te zijn weggewaaid) en ik zie de wolkvorming nog altijd. Spuiten is lastig. Bereid je maar vast voor. (Dat heb je in ieder geval reeds bij de reparatieservice aangegeven)
 

hendrik38

Forumguru
@Tinus78 ja heb ze voorbereid. Begrijp ook dat het heel moeilijk zal zijn. Desnoods spuiten ze maar de hele bumper. Eerst maar eens kijken....maar baal wel ontzettend...vooral ook omdat ik zelf zo zuinig ben. De buurman zei al dat hij beter een andere auto uit had kunnen kiezen omdat hij ziet dat ik er zo zuinig op ben. Hij staat ook nooooit op dat plekje..maar vandaag wel. Accept en loslaten.....
 

BWK K1600gt

Actief lid
Dat is zuur zeg schade en niet eens je eigen caravan. Over 3 weken gaat bij mij ook de sleurhut van 1.500 kg erachter en dan ben ik benieuwd naar de olietemperatuur want die loopt zonder zo'n hut ook al naar 109 graden toe.
 

Henrik

Forumguru
Met de caravan erachter ga je genieten van de Kodiaq. Ik heb m er pas ook achter gehad, dan wel geen 1500 kg of 1800 kg, maar zo’n 1300 en wat een verschil met de Octavia die ik hiervoor had. Het is net of de caravan achter een huis hangt, zo lekker ligt de Kodiaq op de weg. Ik heb er dan wel Eibachs onder, dat scheelt misschien nog wat. Qua trekkracht kon de 1.5tsi het prima aan. In Nl, maar denk ook in de bergen nog wel. Gewoon wat verder terugschakelen bij een klim. Ik vind het echt genieten met de caravan erachter. En dat had ik in de Octavia zeker niet.
 

BWK K1600gt

Actief lid
Ik laat de eibachs ook monteren maar Antera heeft pas tijd na mijn vakantie, dus nog even afzien. De keramische lakcoating zit er al op, en via VCDS e.e.a laten aanpassen. De Beer nadert zijn voltooïng.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Een goede plaatwerker (vakman) trekt de boel er vrij snel weer uit.
Maar dat zal wel te duur worden dan dus word er gewoon weer een nieuw paneel ingezet en in kleur gespoten
 
Bovenaan Onderaan