Kodiaq probleempjes.....

cloink

Actief lid
Onlangs zat ik zwaar in de file op de autostrade (+/- 45 minuten aan pakweg 5km/u gemiddeld). Geen probleem, dacht ik: adaptieve cruise control aan en hup. Dat ging zo'n half uurtje goed, tot plots alle sensoren uitvielen, met de nodige toeters en bellen op het dashboard tot gevolg. Vreemd, dacht ik, maar aangezien ik toch zo goed als stil stond, even de motor uit, terug aan en het probleem was van de baan. Tot 5 minuten later: opnieuw sensoren fout, ditmaal enkel de parkeersensoren... Dat stoorde me niet erg, dus ben ik de file zo uitgereden (nouja, rijden...).

Sindsdien eigenlijk niet meer aan de hand gehad. Kan zo'n systeem oververhitten ofzo?
 

elephtera

Forumguru
Gisteren de eerste problemen met de Kodiaq gehad. Alles werkte, behalve de kaart in het digitale instrumenten display (virtual cockpit). Ik kreeg geen kaart te zien, ik kon wel zoomen, en de routegeleiding werkte ook, maar geen kaart.
Tijdens de rit even gestopt en de auto uitgehad, maar geen effect. Thuis na het op bed leggen van de kinderen opnieuw naar de auto, en toen werkte het weer. Al duurde het heel lang voordat de navigatie opgestart was. (melding starten navigatie bleef bijna een minuut in beeld).

Heeft iemand anders hier al ervaring mee gehad? Ik hoop dat het een eenmalig iets was, te wijten aan nieuwigheid waarbij alles nog even goed op elkaar moet inwerken ofzo. (Ik heb gisteren ook mijn skoda en skoda connect helemaal ingesteld en uitgeprobeerd namelijk)
 

Xavier234

Senior Member
iemand die mij advies kan geven van de virtual cockpit?
Iedere keer als ik in de auto kruip ,staat de virtual cockpit standaar op classic, hoe krijg ik die op standaard sport , toegewezen aan mijn sleutel?
 

anoppe

Actief lid
Gisteren mijn dashcam ingebouwd. Tijdens het testen in de 12v stopcontact gebeurde er niets. Zou hij DoA zijn? Ik de telefoon laadkabel in het 12v stopcontact: ook geen prik...
Toch maar eens de zekeringen bekijken; en ja hoor.... doorgebrand af fabriek...
a78a62334e692cb6d5f92e4755326e36.jpg
 

anoppe

Actief lid
Hoe je het went of keert, de eerst volgende keer dat je aan het scherm moet zitten er weer vingers op...
 

Japanese Power

Donateur
Ik vond het nogal ver gaan om dit een Kodiaq-probleem te noemen. Elke tablet, smartphone of elke willekeurige touchscreen heeft dit toch ook. Heeft gewoon met de natuurlijk vetten van je huid te maken. Microvezeldoekje erover en klaar. Net als 2 x daags met m’n bril.
 

anoppe

Actief lid
Microvezeldoekje erover en klaar. Net als 2 x daags met m’n bril.

Dit is voor ons brildragers wellicht wat voor de hand liggender dan voor anderen, maar onvermijdelijk. Mijn vorige auto had hier ook last van, alleen zag je het minder vanwege het matte uiterlijk.
 

Xavier234

Senior Member
Ik vond het nogal ver gaan om dit een Kodiaq-probleem te noemen. Elke tablet, smartphone of elke willekeurige touchscreen heeft dit toch ook. Heeft gewoon met de natuurlijk vetten van je huid te maken. Microvezeldoekje erover en klaar. Net als 2 x daags met m’n bril.

Sorry voor mijn vraag bij het kodiaq probleem topic, blijkbaar geen probleem
 
Bovenaan Onderaan