Kodiaq probleempjes.....

Japanese Power

Donateur
@johndoe Wat een verhaal. Lijkt de wet van Murphy wel maar dan in het kwadraat. Ik hoop van harte dat het Cartronic gaat lukken en je over niet al te lange tijd van je mooie rode beer kunt gaan genieten. Duimen maar!
 

Okki

Donateur
Daar zakt je Broekheus van af.....


...mocht het allemaal niet lukken, voor een leuk prijsje neem ik de Beer zo over, zelfs zonder alle veiligheidsvoorzieningen....
 
Laatst bewerkt:

johndoe

Forumguru
...mocht het allemaal niet lukken, voor een leuk prijsje neem ik de Beer zo over, zelfs zonder alle veiligheidsvoorzieningen....

Mocht het allemaal niet lukken, dan blijf ik de auto weigeren en dan blijft de dealer er dus mee zitten. Wel heb ik voorgesteld de auto dan toch te gaan rijden als “voorloopauto” terwijl we wachten op de levering van de vervanger. Maar laten we gewoon hopen dat inbouw nu gaat lukken.
 

johndoe

Forumguru
Vandaag weer even langs geweest bij Cartronic en zij verwachten geen problemen bij het inbouwen van Adaptive Cruise Control :yeehaa:

Omdat de Kodiaq standaard al Front Assist heeft zit er al wel radar in. Het zou dus een kwestie zijn van andere bediening aan het stuur en activeren in de software. Ze zijn van plan er morgen mee aan de slag te gaan, dus laten we hopen dat het ook echt gaat lukken!

Zou dus zo maar kunnen dat ik de auto dit weekend al heb. Dan snel een afspraak bij de detailer & wrapper zien te maken voor alle aanpassingen. Ik ga jullie op de hoogte houden.
 

elephtera

Forumguru
@johndoe dat zou geweldig zijn. Ik duim voor je!
Ik kijk ook voor mezelf mee Ik heb privé een o3ebl 1.6tdi waar geen Adaptive op mocht in Nederland ,maar wel front assist en cruise control.mochten zij de Adaptive kunnen plaatsen dan ga ik ook eens informeren. Na 5 jaar is het nog steeds het enige echte gemis op de auto.
 

johndoe

Forumguru
In mijn geval betaalt de dealer het omdat zij de auto verkeerd hebben besteld. Maar ik zal morgen of zaterdag eens kijken of ik bij Cartronic kan lospeuteren wat voor factuur ze gaan sturen
 

Tinus78

Forumguru
Dan hoop ik dat ze in deze het leergeld duwen. Ik bespeur een aantal geïnteresseerden, waaronder ik.
Mits natuurlijk prijs en werking goed zijn.
Ik hoop van harte voor je dat dit lukt.
 

Tinus78

Forumguru
@johndoe, heb je een update over het inbouwen van de acc?
Ben zeer benieuwd. Ik hoop van harte voor jou dat het lukt, maar stiekem kijk ik natuurlijk mee voor mijzelf.
 

johndoe

Forumguru
Ze waren er nog niet aan toegekomen ivm wat problemen met de computers bij Cartronic. Als het goed is dan gaan ze er maandag mee aan de slag. Ik kon ook gelijk mijn VCDS wensenlijstje inleveren en dat nemen ze dan ook gelijk mee.
Hopelijk maandag meer nieuws en zal zeker even naar de prijs informeren voor de andere geïnteresseerden.

Wel balen dat er nog geen duidelijkheid is. Na al het drama hoop ik toch echt dat dit allemaal gaat lukken, maar ik vind het wel een beetje spannend.
 

johndoe

Forumguru
Het gaat helaas allemaal nog wat langer duren. Een of andere laptop-wizard-thing dat nodig is om de Adaptive cruise Control te activeren is kapot. Daar heeft Cartronic een nieuwe voor besteld en nu gaan ze de eerste week van juni verder. Zij verwachten nog steeds dat het dan zonder problemen gaat lukken.
Mijn geduld wordt dus nog wat meer op de proef gesteld...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

johndoe

Forumguru
Nee, ondertussen heb ik de auto nog steeds geweigerd. De auto staat dus nog op naam van de dealer en ik betaal er nu dus ook nog geen lease termijnen voor. Ik ben bang dat zodra ik de auto ga rijden, het ook lastiger wordt om de auto echt te blijven weigeren.

Er kwam nog even de optie langs om de auto nu al vast naar de detailer/wrapper te sturen zodat dit niet meer hoeft in juni. Maar ik vind het ook een beetje riskant om een serieus bedrag uit te geven aan een auto waarvan nog steeds een (kleine) kans bestaat dat het niet gaat lukken en dat ik de auto blijf weigeren.

Het is dus toch nog steeds een kwestie van geduld opbrengen, ook al gaat dat steeds lastiger....
 

johndoe

Forumguru
Hiervoor reed ik nog een prive auto, maar die is al verkocht. Nu heb ik een short lease tussenauto (Skoda Superb). Die betaal ik dus ook per maand, maar die is zelfs nog iets goedkoper dan de Kodiaq.
Voordeel is dat ik zelfstandig ondernemer ben, dus niets hoef te overleggen met managers, wagenparkbeheerders, etcetera.
 
Bovenaan Onderaan