Kodiaq probleempjes.....

Ook weer opgehelderd. Probleem blijft nog steeds dat de opgeslagen DAB zenders gewist worden bij, zoals het lijkt, geen bereik.
 

StefanLK

Senior Member
Je bedoelt: "ik heb mijn Kodiaq al 2 maanden" :tongue:
Nee inmiddels alweer ruim 4 maanden...
Tja jij bekijkt het tenminste van de positieve kant......
op zo'n phonebox kun je makkelijk 6 maanden wachten...
Zonder phonebox is best lastig als je veel belt in de auto, de phonebox schijnt het signaal te versterken en zonder phonebox merkte ik inderdaad dat ik veel haperende gesprekken had met mijn klanten.
Schijnt ook door de verwarmde voorruit te komen.
 

Ehot

Lid
De skoda connect werkt de ene keer wel en andere keer niet.....laatste tijd is deze wat meer stabiel. De App is niet altijd up to date. Wanneer je de portal via internet gebruikt klopt het vaak wel. Heb nu het "probleem" dat de tijd (wanneer deze op GPS staat bij instellingen) af een toe terugspringt naar een uur vroeger dan het daadwerkelijk is....
 

massis

Senior Member
Nee inmiddels alweer ruim 4 maanden...

Zonder phonebox is best lastig als je veel belt in de auto, de phonebox schijnt het signaal te versterken en zonder phonebox merkte ik inderdaad dat ik veel haperende gesprekken had met mijn klanten.
Schijnt ook door de verwarmde voorruit te komen.

Dus als ik in de wagen stap en mijn telefoon in mijn broekzak laat zitten kan ik niet bellen via handsfree? Da's behoorlijk triest. Vooral omdat je prima een verwarmde voorruit kan kopen ZONDER dat je een phonebox koopt...

Gelukkig zit de optie wel op die van mij. Vanavond meteen testen als ik hem opgehaald heb :D
 

klousf

Lid
@Massis Ik heb een Superb III 2018 met verwarmde voorruit en een phonebox in combinatie met de 9.2" Columbus. Mijn Iphone zit (bijna) altijd in mijn broekzak en ik kan prima hands-free bellen. De phonebox in combinatie met Carplay gebruik ik niet meer. Carplay is in mijn ogen nog niet echt volwassen. Te veel haken en ogen.
 

StefanLK

Senior Member
Dus als ik in de wagen stap en mijn telefoon in mijn broekzak laat zitten kan ik niet bellen via handsfree? Da's behoorlijk triest. Vooral omdat je prima een verwarmde voorruit kan kopen ZONDER dat je een phonebox koopt...

Gelukkig zit de optie wel op die van mij. Vanavond meteen testen als ik hem opgehaald heb :D
De Phonebox met draadloze oplaadmogelijkheid is een doorontwikkeling van de Phonebox die al leverbaar is voor de ŠKODA Superb. De kern van het systeem wordt gevormd door een geïntegreerde dakantenne, die met de smartphone is verbonden via een nabije veld-koppeling en geeft signalen door aan de antenne van de auto. De Phonebox zorgt voor een goede geluidskwaliteit, een veilige verbinding en een hoge mate van bedieningscomfort.

Ik heb het echt niet verzonnen... Zal ook afhankelijk zijn van je telefoon en provider, maar ik merkte echt dat ik vaker last had van een haperend gesprek of zelfs geen bereik.
 

klousf

Lid
Maar ..... dan kun je de iPhone dus ook gewoon in de box neerleggen zonder aan te sluiten?
Dan wordt dus de dakantenne 'gebruikt'? Ga ik morgen eens uittesten!
 

StefanLK

Senior Member
Kleine verduidelijking, hands free bellen kan gewoon in je broekzak e.d. maar de verbinding met je mobiele provider is in de phonebox beter, staat verder los van Bluetooth
 

massis

Senior Member
Ik heb'm 24h en ik kan al de eerste problemen aankaarten :(

1 van mijn 4 deurbeschermers zit namelijk een stuk los van de deur, die rechtsvoor, wel bijna een cm. De rest sluit netjes aan, en als ik ertegen duw sluit ook deze netjes aan...

En Skoda Connect is actief, maar toont momenteel dat mijn wagen unlocked is en de rechter achterdeur openstaat. Echter weet ik 100% zeker dat dat niet zo is.
Verklaring is eenvoudig: de wagen staat 2 niveaus ondergronds en heeft daar geen ontvangst om te updaten, de laatste keer dat ie dat wel had was toen we net geparkeerd waren en die deur open was blijkbaar...
 

duijt

Forumguru
Een van de deurbeschermers van mijn Kodiaq was binnen een week al afgebroken....ik krijg begin september een nieuwe. Heeft even geduurd want alles wat er in Tsjechië aan deurbeschermers is, is natuurlijk voor bestemd voor de nog te bouwen Kodiaqs:pieker:
 
Weet iemand hoe je een iPhone whatsapp call over de speakers krijgt. Of is er iemand bij wie het werkt. Ik hoor niets over de speakers en ook niet uit de telefoon :(
 

massis

Senior Member
5 jaar lang een Octavia Combi gehad zonder problemen. Mijn vrouw reed jarenlang met een Fabia zonder problemen.
3e nacht dat de Kodiaq thuis staat en we hebben marters op bezoek. 2 kabels in 5 stukjes teruggevonden, nadat de auto problemen met het voorgloeisysteem aangaf.
Motor in noodloop (max 65km/u), langs de kant, en gaan kijken...

Hopelijk zo meteen naar de garage.

Verder ook gemerkt dat de voorste 2 deurbeschermers niet altijd even goed aan de deur aansluiten, soms blijven ze een halve cm van de deur af staan, vooral vanboven. Lijkt me een kwestie van tijd voor die eraf liggen.

En ook de navi & maxidot doen soms wat vreemd. Vorige week kreeg ik plots op de navi (amundsen) geen kilometers of verbruik meer te zien onder het "car" scherm, maar wel op de maxidot. Navi herstarten deed niets, pas toen ik de auto herstartte was het er weer. In die tijd had ik ook geen navigatie overigens, die bleef maar "opstarten".

En dan tijdens terugkomen van disneyland afgelopen weekend wilde de maxidot plots niet meer met de "terug" knop naar het menu, hij bleef in navigatie staan. Wel kon ik naar de hulpsystemen en terug naar navigatie, maar daarna nog steeds niet terug naar de andere menu's. Ook naar telefoon kon ik rechtstreeks, en toen ik van daaruit terug naar navigatie ging kon ik plots wél weer door naar de andere menu's, erg vreemd...
 

krikke5150

Senior Member
Man... niet om gelukkig van te worden...
Ik durfde het hier niet eerder melden, maar die deurbeschermers hebben me wat een te hoog gadgetgehalte...
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Hier een probleemloos functionerende Kodiaq gelukkig. Columbus werkt perfect, alle menu’s werken zoals het hoort, er valt niets af, alleen valt er af en toe iets op, maar daar heb ik birdsh#t remover voor ;)
 

EdK

Forumguru
Maar goed @Corné de Kluijver je laat je momenteel nog steeds bijna overal naar toe rijden.....:pardon:
Dus tsja kan weinig los rammelen en als je die boom in de straat nu gewoon om zaagt heb je A wat hout voor je allesbrander en B een stuk minder vlogels in de straat....
En tsja als je je columbus instelt op thuis terwijl je er staat dan zijn ze allemaal goed, eerste wat je krijgt te horen is "bestemming bereikt "

:deuk::deuk::deuk::ot::ot::deuk::deuk::pardon::cheers:

sorry kon t ff niet laten....
 
Vanmiddag mijn kodiaq opgehaald liep echter niet zoals verwacht. Wegklapbare trekhaak komt niet omlaag. Front assist staat in storing en met voet de klep openen of sluiten werkt ook niet. Na 2.5 uur maar vertrokken met auto morgen maar verder kijken hoe de dealer dit op gaat lossen...
 
Bovenaan Onderaan