Kodiaq probleempjes.....

EdK

Forumguru
Wees blij dat je nog normale tellers hebt, als dat nu ook een display was geweest had je niet op pad gekund ....

Zal mij benieuwen wat de levertijd van zo'n display is met die levertijden van 9 maanden...:pieker:
 

EdK

Forumguru
Ach misschien was die ff moe en wilde hij efkes de ogen sluiten net als zijn baasje dagelijks doet.....

Maar goed even in de gaten houdertje.....ff de datum tijd noteren voor als meer voorkomt en je in detail de dealer kunt aangeven wanneer is voorgevallen
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

Inmiddels bijna 11000 km op de teller staan. Auto rijdt echt top ondanks dat er maar 125 PK in zit. Door Zwitserland gereden met koffer op het dag en vol beladen en geen problemen gehad. Je moet niet verwachten dat je met top snelheid door de bergen rijdt. Ik haal meer medeweggebruikers in dan dat ik wordt ingehaald.

Af en toe een keer een melding gehad dat Front Assist niet beschikbaar was, maar dat had eerder met viezigheid te maken volgens mij. En moet zeggen dat het Adaptive Light System perfect werkt.

En het Online verkeersinfo via SkodaConnect werkt super, ben al regelmatig langs de files geleid. Heb van mijn telefoon een hotspot gemaakt en die koppelt direct aan mijn Kodiaq als de BT wordt opgestart. Data kost dit nauwelijks, na een maar was ik nog geen 40 mb hieraan kwijt.

Virtual Pedel werkt op zich goed. Gewoon eenmaal je voet eronder door halen en niet heen en weer bewegen
Kessy hapert nog wel eens, maar gebruik dan gewoon de sleutel

Maar wat ik totaal niet vindt werken is de verkeersborden herkenning, ik dacht dat het misschien aan Nederland lag maar ook in Duitsland/Zwitserland en Italië werkt het niet top.

Even een paar voorbeelden.

N wegen waar je gewoon 80 mag worden als 50 aangegeven.
Einde vrachtwagen rijstrook op de A16 dan mag je opeens 130, terwijl het daar maar 100 is
Hoofdrijbaan Utrecht worden de borden van de parallelrijbaan gebruikt dus 80 ipv 100.
Aantal dorpjes in Duitsland daar vondt het systeem van dat je 100 mocht. Terwijl toch echt de maximale snelheid binnen de bebouwde kom maar 50 is.

Hebben hier meer gebruikers last van of het ligt aan mijn systeem. Hoor graag jullie ervaringen
 

Japanese Power

Donateur
Ha @edkreuk verkeersborden herkenning is op elke auto verre van optimaal. Daar zul je mee moeten leven of het gewoon uitzetten. Ben ook benieuwd waar je qua verbruik op zit na de eerste 11000 kilometers.

Wel vreemd dat Kessy vaak hapert. Heb je toevallig je mobiel in dezelfde broekzak zitten als je sleutel. Bij m'n laatste 3 auto's weleens een hapering gehad met keyless entry en de oorzaak was altijd m'n iPhone die tegen de sleutel aanzat.
 
Ook hier sinds April een ambition business 125pk en inmiddels bijna 9000 op de teller. Geen probleempjes met de auto, de wagen rijd fantastisch lekker. Toevallig had ik gisteren voor het eerst een ingreep van de frontassist. Ik snap dat systeem niet helemaal, want ik reed niet anders dan normaal langzaam af op mijn voorganger voor het stoplicht. Ik liet m uitrollen om aan te sluiten en ineens PIEP en de rem verdween onder mn voeten vandaan.. Het helpt het vertrouwen niet als dit niet consequent juist gebeurd en resultaat is dat ik het systeem nu uit zet ;(
 

johnboy

Donateur
Ook hier sinds April een ambition business 125pk en inmiddels bijna 9000 op de teller. Geen probleempjes met de auto, de wagen rijd fantastisch lekker. Toevallig had ik gisteren voor het eerst een ingreep van de frontassist. Ik snap dat systeem niet helemaal, want ik reed niet anders dan normaal langzaam af op mijn voorganger voor het stoplicht. Ik liet m uitrollen om aan te sluiten en ineens PIEP en de rem verdween onder mn voeten vandaan.. Het helpt het vertrouwen niet als dit niet consequent juist gebeurd en resultaat is dat ik het systeem nu uit zet ;(
Het zou kunnen dat het systeem meer afstand heeft bewaard dan wij zouden doen. Ik heb wat jij schetst ook al een keer gehad bij vooruit inparkeren. In ieder geval geen krassen of zo. Ik vind het wel prettig maar wel wennen dat "iemand" anders beslissingen neemt
 

Japanese Power

Donateur
Het helpt het vertrouwen niet als dit niet consequent juist gebeurd en resultaat is dat ik het systeem nu uit zet ;(
Dat zou ik dus nooit doen, er gewoon meer leren leven hoe hij reageert lijkt me een betere optie.
Is best een hele goed veiligheidsvoorziening, al blijft het wel schrikken als het systeem eerder ingrijpt dan jij in gedachten wilde gaan doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
al blijft het wel schrikken als het systeem eerder ingrijpt dan jij in gedachten wilde gaan doen
Ik voel ook wel een markt ontstaan voor een "Rear Assist" systeem, dat in zo'n geval meteen een flinke beugel naar achteren laat uitklappen om je tegen je ouderwetse achterligger zonder FA te beschermen...

:D
 

Okki

Donateur
gewoon twee reservewielen achterop monteren

1292849649-Twin%20Rep%20B%20105%20hartley%20RHS%20.JPG
 

massis

Senior Member
Noemen ze dat niet een vaste trekhaak @Canon-Eye ;)

Schijnt dé manier te zijn om het frame van je wagen te verbuigen... Blijkbaar heeft bijna elke auto met vaste trekhaak verbogen frame vanachter hierdoor...

Overigens maakte ik vanochtend hetzelfde mee, voor het eerst de ingreep van de Front assist. Ik wilde net remmen voor een plotse file toen de rempedaal onder mijn voeten vandaan schoot.
Blij om te weten dat het werkt :tongue:
 

marang73

Forumguru
Ik voel ook wel een markt ontstaan voor een "Rear Assist" systeem, dat in zo'n geval meteen een flinke beugel naar achteren laat uitklappen om je tegen je ouderwetse achterligger zonder FA te beschermen...

:D

Ik reed laatst langzaam achteruit bij het inparkeren. Reed toen tegen een struik aan en het leek erop of de auto ingreep door te remmen. Heb ik me dat verbeeld of werkt dat echt zo?
 

marang73

Forumguru
Over frontassist: klopt het dat het systeem eerst waarschuwt en daarna pas ingrijpt? Heb al 2 keer een waarschuwing gehad maar systeem greep nog niet in waarschijnlijk doordat ik zelf ging remmen.
 

johnboy

Donateur
Ik dacht dat ook meegemaakt te hebben maar dacht achter....?? Heb het niet meer uitgeprobeerd. Areaview en zo en autom. stoppen is wel logisch...?!
 

massis

Senior Member
Over frontassist: klopt het dat het systeem eerst waarschuwt en daarna pas ingrijpt? Heb al 2 keer een waarschuwing gehad maar systeem greep nog niet in waarschijnlijk doordat ik zelf ging remmen.

Je kan in de setup de waarschuwing op vroeg-midden-laat instellen. Ik heb ze gewoon uitgezet want in druk verkeer vindt hij permanent dat je te dicht op de voorligger wilt.
 

EdK

Forumguru
Ik reed laatst langzaam achteruit bij het inparkeren. Reed toen tegen een struik aan en het leek erop of de auto ingreep door te remmen. Heb ik me dat verbeeld of werkt dat echt zo?
Gewoon nog keer proberen zou ik zeggen, dan weet je het zeker en kun je het hier melden....:D
 

marang73

Forumguru
Je kan in de setup de waarschuwing op vroeg-midden-laat instellen. Ik heb ze gewoon uitgezet want in druk verkeer vindt hij permanent dat je te dicht op de voorligger wilt.

Dat is de waarschuwig op je display die bijna continue brand bij mij maar bij mij kwam er een grote rode waarschuwing op de maxidot scherm (met geluid volgens mij).
 
Bovenaan Onderaan