Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
Inmiddels weer een nieuw probleempje die zich de kop op steekt...

Na een tijd foutloos te hebben gewerkt, doet data verbinding van de auto het niet meer.
Ik heb ook al een ander sim kaartje geprobeerd, maar zonder resultaat.
Normaal als ik een sim kaartje installeerde, dan verscheen er links van de klok een symbooltje met de signaalsterkte en met wel type netwerk er een verbinding was (LTE).

Nu krijg ik voor geen mogelijkheid meer een verbinding, het verschijnen van een symbooltje werk uberhaupt niet (sim kaart lezer kapot?).

Ik heb inmiddels het "Netwerk" en "Internet" instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dit zonder resultaat.


Ook met DAB blijf ik problemen ondervinden, vaak staat de volume na het starten helemaal uit (speaker met rode streep er doorheen).
Ik kan deze dan op de DAB band niet eens hoger zetten.
Het werkt pas als ik de band omschakel naar FM, vervolgens de volume opdraai en hierna terugschakel naar DAB...

Morgen maar eens met de dealer bellen..
 

johnboy

Donateur
Voor het Cobra alarm is (inmiddels) voor de Kodiaq een nieuwe firmware beschikbaar. Die er vandaag opgezet.

Daarmee geen issues meer met de achterklep en het alarm wat afgaat: opgelost, alles werk naar behoren.

ook de "antennes" wat naar boven gericht, kijken of hij sneller de drivercard herkent.
 

DeNnZ

Forumguru
@EdK, goeie.... Ik ga het even proberen.
Het lijkt me sterk dat ze beide niet meer zouden werken, maar we gaan het toch even proberen ;)



EDIT:
Het ligt helaas echt aan de auto.......
 

DeNnZ

Forumguru
Ik ging er vanuit dat de sim's in orde waren omdat onze provider nog had gechecked of ze beide nog 'aangesloten' waren, en dat waren ze.
Dus het was ofwel beide sim's stuk, wat statistisch gezien het meest onlogisch zou zijn . Of de auto, wat me jammer genoeg het meest logisch leek.
 

EdK

Forumguru
Tsja dan word het een ritje dealer als er nog garantie op zit !!??
Zou je haast gaan denken aan wat jezelf zegt of de antenne die niet helemaal lekker is of dat er een kabel niet helemaal vast is gezet van de antenne..
Maar goed dat is aan de dealer dan lijkt me...
 

massis

Senior Member
Ook hier wééral gek gedrag van de elektronica in de auto. Het begint nu toch een aardig lijstje te worden helaas:

1) Afgelopen weekend klonk het geluid plots érg flets, alsof enkele speakers het niet meer deden.
Toen ik ging kijken naar de volumeinstellingen, stond de "bassen" instelling helemaal op minimum (-9) en kon ik deze ook niet meer bijstellen.

Amundsen helemaal uitschakelen deed niets, pas toen de auto helemaal uit contact geweest was voor enkele minuten deed ie het weer.

2) Verder zie ik ook erg vaak als ik wegrij dat de navigatie "navigatiegegevens controleren" aangeeft en dit bijzonder lang. Soms zelfs zo lang dat ik bij aankomst 10km verderop nog steeds geen navi heb...
Op een keer heb ik toen eens de SD1 (met navigegevens) eruit gehaald en teruggeplaatst, waarna hij opnieuw "navigatiegegevens controleren" aangaf voor enkele seconden (zoals normaal) en vervolgens had ik terug navi zoals het hoort...


3) Het front assist systeem lijkt érg willekeurig in zijn ingrijpen. Vorige week kreeg ik plots pieptoon en wilde hij ingrijpen toen ik aan het afremmen was op een rechte weg richting rood licht, 3 rijvakken breed (afrit autosnelweg) en geen enkele andere wagen in zicht. Enige wat ik kan bedenken is dat het bergaf was en hij mogelijks de grond zag? Diezelfde dag heeft hij nog 2x waarschuwing gegeven terwijl ik daar absoluut geen aanleiding toe zag of al lang aan het remmen was.

4) En tot slot zie ik ook regelmatig dat de verkeersbordherkenning melding geeft "de verkeersbordherkenning is momenteel beperkt", al heb ik nog niet uitgevogeld of er dan wat aan schort, of dat hij gewoon sinds opstarten nog geen verkeersbord gevonden heeft?


Om toch nog wat positiefs toe te voegen: de zetelverwarming van de Kodiaq is echt belàchelijk snel warm. Tussen aanzetten en aangename warmte zit echt minder dan een minuut. Bij mijn octavia (2012) duurde dat echt wel een minuut of 3-4, moest ik hem altijd op maximum zetten en daarna naar stand 2 eens hij warm was (omdat ie anders te warm was voor me)
 

marang73

Forumguru
3 ipv 1 kras. Bedankt KwikFit. Ga dit via de leasemaatschappij spelen. Als het mijn privé auto was geweest had ik een nieuwe velg geëist. Gewoon een stelletje prutsers. Krassen zijn vrij diep vraag me af of ze dit kunnen herstellen.

y4m2P7WLgFjwuUMe65Gh19iwnUWuPtPqoATv-bmScmTxHV4ay4Tzzh4vw656y5VNUgwzwc09-avvTkpYIu3CrJkqIWPNnNflbs6ellNTX-yMXsFs3AwzQHAtuzx1THc_3l1NOVnEI8J97toMgnXf_qgW72sReCJoKJlmxTZNW8V6R0nBPAwjKEH1rt7tOyf6ARjnqOWh9XUFphEfXYCCIIysQ


y4mLtmG-D5saaBmqnT-AMbOKPhkTH9EYAeGYoWkjSw6lqUJwKudxjpW9R-4hJDCeNwO7zHu8WKTR2YIwfPm_yXaiiMj0ND8eRfb0JVOcmnHIASwvUtB--yUA5pdt6JF5XAZRoOET83T19S2bJk3a5TSC1PGcBYEGiVu6EFsk5iMP6xg0M4jsC-eYu_gq9e4fLI262euK0rJuKmRs_KA0v-2PQ


y4mTn4LyrEN9Oakex0qC4Q2FZT4H9_nmijTa14qKCQ8qJM9KutZWsTy5hmo55qGdr6H2XvsMKbXee38HZksyBqEw1ROkyVelHVj8op8h7-dy3EIzOtSGPsD6GLzC2N3jXWMxStoGfVQjMOYzmeZbVTg2mxtwa5oWTZ8KwcFDeKHGszQKIwj6bHRTHzKDmIyamMZdGdOYaaKKOAXeCSvZBiRAA
 

DeNnZ

Forumguru
WUT!!!!

Ik heb zoveel nare verhalen gehoord over de Kwikfit, ik kom er liever niet....
Weleens gehoord dat ze met een slijptol een bout moesten doorslijpen waarvan de vonken vervolgens vrolijk tegen de brandstoftank kletterden :banghead:....


Ze kunnen niet voor niets de prijzen zo laag houden....
 

jorge

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag mijn kodiaq op mogen halen.
Eerste indruk wat een super auto!!!
Weekend het instructieboekje even snel doorgebladerd. Later geprobeerd de auto in te stellen aan mijn persoonlijke opties, dat valt vies tegen...
heb de style business incl gratis abonnement dit krijg ik niet werkend heb ook geen simkaart bijgeleverd gekregen deze heb je volgens mij wel nodig, zal morgen de dealer eens bellen hierover.
Verder het automatisch inparkeren geprobeerd dit gaat echt met hoge snelheid en de auto vloog de stoep op was echt schrikken, kan volgens mij niet de bedoeling zijn.
Wat ook tegenvalt is de optie sunset extra donker glas achter, dit had van mij best donkerder mogen zijn.

Er zitten nog zoveel opties op die ik eens rustig moet uitproberen komt net de tijd wel.

De auto rijd heerlijk. Super trots op. Ik houd jullie op de hoogte, adviezen zijn welkom.
 

Frenk21

Forumguru
@jorge gefeliciteerd met je auto. Simkaart krijg je niet. Je kan dit via je telefoon laten lopen. De app kan je op de telefoon installeren en zo alle info van je auto zien.
Bij het automatisch inparkeren moet je wel zelf gas geven en remmen. Dit kan je dus met beleid doen.
Verder veel plezier met je auto
 

jorge

Nieuw lid
@jorge gefeliciteerd met je auto. Simkaart krijg je niet. Je kan dit via je telefoon laten lopen. De app kan je op de telefoon installeren en zo alle info van je auto zien.
Bij het automatisch inparkeren moet je wel zelf gas geven en remmen. Dit kan je dus met beleid doen.
Verder veel plezier met je auto

Frenk21, bedankt voor je reactie,
Op de style business zit inbegrepen Mijn ŠKODA Module incl. 2 jarig abonnement dacht dat deze dan verbonden was met internet, in de catalogus stond volgens mij ook gratis wifi e.d.
Zal het in parkeren binnenkort nog eens uitproberen was er best van geschrokken dat ik het niet meer heb geprobeerd.
 

EdK

Forumguru
Weleens gehoord dat ze met een slijptol een bout moesten doorslijpen waarvan de vonken vervolgens vrolijk tegen de brandstoftank kletterden :banghead:....
Ach jaren terug ze bezig gezien met een uitlaat en eerst werd de gas / zuurstof flessen erbij gepakt en wat betreft het slijpen naar de tank, moeten ze richting de lak van een andere wagen richten..... wel de spetters branden je lak in hoor....

Kwikpit werkt veel met jongere gastjes die het vak nog moeten leren, maar ja als dan de begeleiding ontbreekt voor de gastjes dan ga je dit soort dingen als met die velgen krijgen.
Want deze beschadigingen is een kwestie van niet gekwalificeerd personeel, of personeel wat totaal geen motivatie heeft.
En lijkt wel of kwikpit ze zoekt en daarop aanneemt, maar goed ik zou ondanks dat het een leasewagen is ze het laten herstellen en als dat niet goed is gedaan een nieuwe velg eisen.

Wat dat betreft ben ik blij met me lokale bandenleverancier die goedkoper is dan Kwikpit maar gemotiveerd personeel werkt die weet waar ze mee bezig zijn.
 
Bovenaan Onderaan