Kodiaq probleempjes.....

CDK

Forumguru
Morgen op naar Ames hele waslijst....
Automatisch vergrendelen werkt niet

Succes vandaag Edwin!
Automatisch vergrendelen is helaas niet mogelijk. Als je tenminste bedoelt zoals bij Renault het geval is. Bij Skoda moet je altijd of op de afstandsbediening drukken of de Kessy sensor op 1 van de voorste portieren :jaja:
 

DeNnZ

Forumguru
Hebben er anderen ook vrijwel altijd geen DAB ontvangst?
Hij schakelt bij mij 99% van de tijd naar FM.
Heb in de afgelopen 2 weken slechts 1 maal kortstondig DAB ontvangst gehad..
 

maik1

Forumguru
DAB werkt bij mij prima, alles eigenlijk wel. Nu ongeveer 6500km op de teller. Produktieweek 22.
 

De Ridder

Senior Member
Bij mij staat de teller nu op 10.000km en het enige probleem wat ik ben tegengekomen is dat met de telefoon van mijn vrouw. Verder helemaal niks.
Ook DAB werkt prima. Beter dan op de Alhambra, daar viel het signaal nog wel eens weg om na enkele tellen terug te komen. Nu blijft het continu op de juiste sterkte.
 

VanRoyal

Forumguru
Hier na 6000 KM ook geen noemenswaardige problemen. DAB werkt erg goed, zelfs in tunnels (Sijtwendetunnel Leidschendam bijvoorbeeld) heb ik vaak nog ontvangst.

Als ik dan toch iets moet bedenken:
  • Front Assist heeft 2 of 3 keer vanuit het niets alarm geslagen (rode auto in display en piep).
  • Eén keer gaf het systeem een storing aan bij de front assist, na auto aan en uitzetten verdween dit.
  • Het automatisch verstellen van de stoel met openen sleutel 1 / 2 werkt dit soms wel, soms niet. Ben er nog niet achter hoe dit komt.
Ik ben nog steeds uitermate tevreden :)
 

De mijne ook ... vanmorgen weg gebracht maar de persoon welke de auto in ontvangst nam nam niet eens even de moeite en tijd om even mee te lopen naar de auto voor wat aanvullende uitleg... persoonlijk sta ik (nog) niet te springen over de service daar... maar eens navraag doen bij de lm of ik naar een andere dealer mag...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Zijn hier helaas meer mensen met dezelfde ervaring op het forum.
Reden voor mij om dan toch maar iets verder te rijden naar in dit geval Barendrecht waar je tenminste als klant wordt behandeld.
Ames is om de hoek maar door slechte ervaringen hier en van een hele goede maat van me niet eens de moeite genomen naar Ames te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

johnboy

Donateur
Ff afkloppen...tot op heden geen slechte ervaringen Seat en Skoda zowel Dordrecht als Oud-Beijerland. Bij Hoogenboom juist wel slechte ervaringen...
 

Japanese Power

Donateur
Ff afkloppen...tot op heden geen slechte ervaringen Seat en Skoda zowel Dordrecht als Oud-Beijerland. Bij Hoogenboom juist wel slechte ervaringen...
Juist na de overname van 1 oktober 2015 door Hoogenboom is de kwaliteit een stuk verbeterd, maar goed, even afwachten hoe Edwin z'n problemen worden opgelost bij de heren van Ames.
 

johnboy

Donateur
Succes vandaag Edwin!
Automatisch vergrendelen is helaas niet mogelijk. Als je tenminste bedoelt zoals bij Renault het geval is. Bij Skoda moet je altijd of op de afstandsbediening drukken of de Kessy sensor op 1 van de voorste portieren :jaja:
@Corné de Kluijver @Edwinbak Ik weet niet hoe dit bij Renault gaat, maar automatisch vergrendelen zou te coderen zijn, ik wilde dat zelf niet doen en heb het niet geprobeerd (want wat als er nog iemand in de auto zit te wachten en alarm gaat er op??):

Automatisch verschließen (Kessy)
- Stg 5F > Byte 2 > Bit 4 aktivieren
- Stg 5F > Anpassung > ENG129020-ENG126975-internal_passive_entry_exit_byte1-passive_exit_door_slam_lock > activated
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

massis

Senior Member
Hebben er anderen ook vrijwel altijd geen DAB ontvangst?
Hij schakelt bij mij 99% van de tijd naar FM.
Heb in de afgelopen 2 weken slechts 1 maal kortstondig DAB ontvangst gehad..

Bij mij valt hij ook erg vaak weg, maar dat is volgens mij omdat ik naar vlaamse DAB wil luisteren en ik in Nederland werk, dus meestal nog 10km over de grens zit :tongue:
 

wtrdk

Nieuw lid
Ik heb sinds afgelopen maandag mijn Kodiaq, en tot nu toe geniet ik met volle teugen. Er viel mij wel 1 ding op: als ik de achterklep dicht laat vallen gaat dit met veel 'blikkig' lawaai. De deuren gaan met een mooi dof geluid, maar de achterklep maakt dus echt herrie bij het sluiten. Herkent iemand dit?
Ik denk dat ik maar eens naar het Skoda servicepunt in de buurt ga.
 
Bovenaan Onderaan