Kodiaq probleempjes.....

Eppiegrande

Actief lid
Gefeliciteerd met deze mooie wagen, wifi zit er gratis in, maar geen databundel. Daar moet je zelf voor zorgen. Abbo van 2 jaar geeft je verkeer, weer en nieuws (skoda connect) maar daar heb je dan wel een data bundel voor nodig (via je eigen telefoon of met sim kaartje) En mijn tip is om niet het boekje snel door te bladeren maar echt even te lezen. Zo meteen staat er een paaltje ergens en een deuk doet erg zeer.

Geniet van je nieuwe bak !
 

De Ridder

Senior Member
Iemand toevallig tegen hetzelfde euvel opgelopen als ik?
Ik heb drie telefoons gekoppeld met de auto (Columbus). Mijn eigen iPhone, de zakelijke Galaxy S7 en de Galaxy J3 van mijn vrouw.
Zodra ik zelf in de auto rijd en mijn eigen telefoons bij me heb is er geen probleem, en kan ik met beide telefoons bellen, gebeld worden etc.
Ook als ik bijv. in het weekend alleen de iPhone bij me heb, en mijn vrouw is er bij met haar Galaxy J3 is er niets aan de hand. Dan zijn beide telefoons verbonden en kunnen we met beide telefoons bellen.

Als mijn vrouw alleen op stap is, en er dus maar 1 telefoon gekoppeld is, kan ze slechts ca 30 seconden bellen via de auto. Na die 30 sec begint de auto spontaan te zoeken naar mijn iphone, en is de verbinding met de Galaxy weg.
Na het verbreken van de verbinding koppelt de telefoon weer netjes aan de auto.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Zelf heb ik er geen last van, maar mijn vrouw komt ieder keer zo gefrustreerd thuis...
 

massis

Senior Member
Iemand toevallig tegen hetzelfde euvel opgelopen als ik?
Ik heb drie telefoons gekoppeld met de auto (Columbus). Mijn eigen iPhone, de zakelijke Galaxy S7 en de Galaxy J3 van mijn vrouw.
Zodra ik zelf in de auto rijd en mijn eigen telefoons bij me heb is er geen probleem, en kan ik met beide telefoons bellen, gebeld worden etc.
Ook als ik bijv. in het weekend alleen de iPhone bij me heb, en mijn vrouw is er bij met haar Galaxy J3 is er niets aan de hand. Dan zijn beide telefoons verbonden en kunnen we met beide telefoons bellen.

Als mijn vrouw alleen op stap is, en er dus maar 1 telefoon gekoppeld is, kan ze slechts ca 30 seconden bellen via de auto. Na die 30 sec begint de auto spontaan te zoeken naar mijn iphone, en is de verbinding met de Galaxy weg.
Na het verbreken van de verbinding koppelt de telefoon weer netjes aan de auto.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Zelf heb ik er geen last van, maar mijn vrouw komt ieder keer zo gefrustreerd thuis...

Misschien een stomme vraag, maar heeft je vrouw haar eigen sleutel voor de wagen, en dus haar eigen gepersonaliseerde profiel?
Dan staan de settings mogelijks ergens gewoon nog wat anders?

Al blijft het al met al een erg vreemd probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

harry

Senior Member
Op de skodawebsite 'Update of your system Amundsen' krijg ik twee updates te zien;

ECE 2017/2018 (12,00GB)
ECE 2 2017/2018 (5.00GB)

Welke van de twee moet ik hebben? Ik heb momenteel ECE1 2017
 

Rallye

Forumguru
Zie de threads bij de verschillende navi's: het kleine bestand is Verweggistan. Je moet dus hte grote bestand hebben.
 

massis

Senior Member
En vanochtend wééral een raar probleem in de Amundsen: de maxidot gaf aan "infotainment systeem uitgeschakeld", hoewel alles op het grote scherm prima werkte.

Kon dus ook mijn muziek niet bekijken op de maxidot, en bij wijzigen volume van op het stuur (wat wel wérkte) zag ik daar geen melding van op de maxidot.

Hoofdconsole uitgeschakeld en weer ingeschakeld, en het euvel was weer verholpen...
 
Op de skodawebsite 'Update of your system Amundsen' krijg ik twee updates te zien;

ECE 2017/2018 (12,00GB)
ECE 2 2017/2018 (5.00GB)

Welke van de twee moet ik hebben? Ik heb momenteel ECE1 2017

Ik heb toevallig afgelopen Vrijdag die van 12GB gedownload. Ik heb de data uit de installer gehaald en handmatig het Skoda SD kaartje overschreven. Werkt prima op m'n Amundsen in de Kodiaq Amb Ben
 

De Ridder

Senior Member
Misschien een stomme vraag, maar heeft je vrouw haar eigen sleutel voor de wagen, en dus haar eigen gepersonaliseerde profiel?
Dan staan de settings mogelijks ergens gewoon nog wat anders?

Al blijft het al met al een erg vreemd probleem.

Mijn vrouw heeft haar eigen sleutel. Misschien nog eens kijken of er verschil is als ze mijn sleutel meeneemt.
Goeie vraag. Daar had ik nog niet aan gedacht.
 

massis

Senior Member
Ik heb toevallig afgelopen Vrijdag die van 12GB gedownload. Ik heb de data uit de installer gehaald en handmatig het Skoda SD kaartje overschreven. Werkt prima op m'n Amundsen in de Kodiaq Amb Ben

Kan je dat niet gewoon direct vanuit de Kodiaq doen via Wifi? Ik parkeer naast het huis en heb dan gewoon wifi verbinding met binnen, dus zou verwachten dat ik'm rechtstreeks kan updaten?

Van wanneer is die laatste nieuwe?
 
Kan je dat niet gewoon direct vanuit de Kodiaq doen via Wifi? Ik parkeer naast het huis en heb dan gewoon wifi verbinding met binnen, dus zou verwachten dat ik'm rechtstreeks kan updaten?

Van wanneer is die laatste nieuwe?

Dat zou je verwachten inderdaad, maar via die update functie kan er geen update worden gevonden terwijl er toch echt een klaarstaat...
 

Ehot

Lid
Dat zou je verwachten inderdaad, maar via die update functie kan er geen update worden gevonden terwijl er toch echt een klaarstaat...

Via Wifi kan alleen met Columbus zo ver ik heb begrepen. Deze update is volgens mij sinds juni al beschikbaar. In november zou er weer een nieuwe update uit moeten komen.
 

massis

Senior Member
Via Wifi kan alleen met Columbus zo ver ik heb begrepen. Deze update is volgens mij sinds juni al beschikbaar. In november zou er weer een nieuwe update uit moeten komen.

Mijn Kodiaq is pas van eind juli, dus ik mag aannemen dat ik die data er al op heb staan.
En de optie om te updaten IS er wel bij amundsen, ik mag hopen dat die het dan ook doet :s
 

Ehot

Lid
Mijn Kodiaq is pas van eind juli, dus ik mag aannemen dat ik die data er al op heb staan.
En de optie om te updaten IS er wel bij amundsen, ik mag hopen dat die het dan ook doet :s

Daar mag je wel vanuit gaan, maar of dit daadwerkelijk zo is......je kan dit checken in je navi en kijken welke versie je momenteel hebt. Ik heb mijn beer opgehaald begin juni en had destijds de versie van oktober 2016 erop staan. Heb de update van juni dus zelf moeten doen. De WiFi update mogelijkheid van Amundsen is volgens mij alleen voor de Connect diensten en niet van de NAVI. Dit moet je via SD kaart doen. (is mij verteld door de dealer)
 

robpet

Lid
Hmmm, vocht achter de koplampen? Deze week maar eens langs gaan bij de dealer
 

Bijlagen

  • IMG_4206.JPG
    IMG_4206.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 132
  • IMG_4207.JPG
    IMG_4207.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 117
Morgen op naar Ames hele waslijst....

Deur vergrendelen met Kessy werkt niet
Automatisch vergrendelen werkt niet
Lichtbundel auto weinig licht
Krassen op linker zijruit
Achterklep niet te openen met voet
Lampjes op dashboard om de haverklap
Trekhaak komt niet onder de auto vandaan
Afwerking stoffering bij hoofdsteun bestuurdersstoel
AFS werkt niet ....
 

johnboy

Donateur
Morgen op naar Ames hele waslijst....

Deur vergrendelen met Kessy werkt niet
Automatisch vergrendelen werkt niet
...
Trekhaak komt niet onder de auto vandaan
Afwerking stoffering bij hoofdsteun bestuurdersstoel
AFS werkt niet ....
Succes, hopelijk kan alles worden opgelost!
 
Bovenaan Onderaan