Kodiaq probleempjes.....

Ik heb sinds afgelopen maandag mijn Kodiaq, en tot nu toe geniet ik met volle teugen. Er viel mij wel 1 ding op: als ik de achterklep dicht laat vallen gaat dit met veel 'blikkig' lawaai. De deuren gaan met een mooi dof geluid, maar de achterklep maakt dus echt herrie bij het sluiten. Herkent iemand dit?
Ik denk dat ik maar eens naar het Skoda servicepunt in de buurt ga.

Ik heb exact hetzelfde. De deur slaat sowieso al wat hard dicht en bovendien rammelt de kentekenplaat een beetje mee. Klinkt inderdaad een beetje goedkoop.. ;)

De overige deuren gaan bij mij altijd lastig dicht, je moet er een behoorlijke slinger aan geven. Geluid is wel goed :)
 

De Ridder

Senior Member
Deuren moeten inderdaad met iets meer gepast geweld worden dichtgeslagen. Mijn dealer legde uit dat dit kwam doordat de mechanische deurbeschermers ook moeten worden ingeklapt.
Van een blikkerig klinkende klep heb ik geen last, maar dat komt ws doordat die elektrisch wordt dichtgedaan.
 

Eric7

Lid
Ik heb exact hetzelfde. De deur slaat sowieso al wat hard dicht en bovendien rammelt de kentekenplaat een beetje mee. Klinkt inderdaad een beetje goedkoop.. ;)

De overige deuren gaan bij mij altijd lastig dicht, je moet er een behoorlijke slinger aan geven. Geluid is wel goed :)

Ik ben terug geweest naar de dealer om de kentekenplaat vaster te laten zetten. Ik had nl. ook dat blikkerige geluid c.q. het mee rammelen van de kentekenplaat. Ze hebben er nu tape achter gezet en het is iets verbeterd. Echter, ik vind die kentekenplaat nog niet zo heel mooi aansluiten op de achterkant.
 
Gisteren even naar de bouwmarkt met de Kodiaq. Loop ik na afrekenen terug naar de wagen, die helemaal niet meer op de afstandsbediening reageert. Ehm, toevallig had ik de reservesleutel ook bij me.. Ook geen enkele reactie meer.

Plasticje van het slot eraf gepield en met de noodsleutel kon ik de deur openen. De auto startte verder prima en de ontgrendeling met de knop in de wagen werkte prima. De rest van de dag nog een paar keer met de sleutels geprobeerd en totaal geen reactie meer.. Auto thuis geparkeerd en de dag erna gelijk weer proberen: werkte weer prima.. Dus ik kan nu, zonder enige aanleiding, beide afstandsbedieningen weer gebruiken en het werkt weer als vanouds.. Wat kan er nou aan de hand geweest zijn.. ?
 

CDK

Forumguru
@timonr, wat @Peter-036 zegt :jaja: Stond je langs een goederenspoorlijn met een locomotief in de buurt? Die zijn op afstand bedienbaar en zenden een zeer sterk signaal uit. Op m’n werk al vaak meegemaakt dat auto’s niet van slot willen of zelfs niet starten.
 
@timonr, wat @Peter-036 zegt :jaja: Stond je langs een goederenspoorlijn met een locomotief in de buurt? Die zijn op afstand bedienbaar en zenden een zeer sterk signaal uit. Op m’n werk al vaak meegemaakt dat auto’s niet van slot willen of zelfs niet starten.

Nuttige reacties, dank je wel.. De auto stond inderdaad binnen 30m van een C2000 zendmast geparkeerd. Dat zou kunnen sturen, maar verklaard inderdaad niet helemaal waarom hij thuis ook nog even kuren gaf..
 

massis

Senior Member
De laatste dagen werd ik helemaal gék van mijn Kodiaq. Ergens achterin bleek er wat te rammelen/tikken bij elke hobbel in het wegdek (en ik woon in België he...)

Uiteindelijk gevonden waar het zit: het is de behuizing van de hoedeplank. Hoedeplank eruit gewipt en los in de koffer gelegd, en nergens meer last van.

Nu zit ik natuurlijk met een "probleem": ik wil wel m'n hoedeplank gebruiken om de koffer afgedekt te houden, maar het lijkt me niet dat zoiets een "garantiegeval" is?
 

krikke5150

Senior Member
In Belgie kom je al eens een put tegen...:D
Ik zou toch naar de garage gaan, en zeggen: “hoe gaan jullie dit oplossen...”
Elke redelijk dealer zal hier toch wel wat moeite voor doen zeker...
 

Canon-Eye

Forumguru
Misschien is het mogelijk om de ruimte waar de plank in rammelt, op te vullen met schuimtape of zo?

Dat kun je aan de dealer overlaten natuurlijk, maar mijn ervaring is dat ik zulke klusjes zelf meestal netter oplos...
 

massis

Senior Member
Misschien is het mogelijk om de ruimte waar de plank in rammelt, op te vullen met schuimtape of zo?

Dat kun je aan de dealer overlaten natuurlijk, maar mijn ervaring is dat ik zulke klusjes zelf meestal netter oplos...

Ik vrees ook dat zoiets de oplossing gaat zijn, maar dat is toch te gek voor woorden op een nieuwe auto van €40.000 ?
 

Eppiegrande

Actief lid
Mischien meer voor sneeuwkettingen topic. Maar heeft een van jullie al.sneeuwkettingen voor de kodiaq? Volgens instructie boekje mag alleen op R17 band. Als je model en merk invoerd op sneeuwkettingconfigurator geefy dit bij 18 en 19 inch band dat het niet mag. Probleem zit in de schokbreker denk ik. De ruimte dus aan de achterkant van de band. Oplossing kan simpel zijn door smallere wimterband op velg te zetten. Maar is er iemand die al gepast heeft of 235/55/R18 probleemloos een sneeuwkettimg kan hebben? (7mm misschien)?
 
Bovenaan Onderaan