Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
Ah! Ja ik zie het nu, gek genoeg had ik voordat ik mn post postte al gezocht naar specifiek jouw post.... Maar niet gevonden dus.
Het is inderdaad hetzelfde systeem..

Ik ben ook benieuwd wat het virtual pedal dan bij jou doet..
 

johnboy

Donateur
Als ik hem open en naar voren loop geen alarm lijkt het. Bljjf ik staan wel alarm. Nu op vakantie, zodra terug ff proberen.
 

DeNnZ

Forumguru
Okay, ik kan de auto van achteren wel gewoon openen met de AB zonder dat het alarm afgaat (wel eerst normaal ontgrendelen)...
Geniet eerst maar eens even van je vakantie :)
 
Ik heb deze vraag ook al op het bestellingenforum gezet maar denk dat het hier hoort :
Va het moment dat wij onze kodiaq hebben opgehaald (12mei) heb ik trillingen in het stuur wat lijkt op onbalans in de wielen
Inmiddels ben ik al 5 keer teruggeweest bij de dealer deze balanceren de banden elke keer uit zowel los als op de auto ( de 3e keer werd dit gedaan iov de importeur nadat de werkplaatschef contact met hen opgenomen had omdat hij het ook niet vertrouwde )
Ook is er door de dealer met onze auto gereden met een andere bandenset en toen was het weg zeiden ze
Zelf heb ik er nog andere velgen opgezet ( zelf betaald )
Na de laatste keer ( 2 dagen bij de dealer ) heb ik de auto vandaag weer opgehaald en nu werd mij verteld dat dit bij een grote hoge auto hoort ??
Zo'n lulverhaal heb ik nog nooit gehoord ik rijd al 36 jaar auto en dit is niet mijn eerste suv
Zijn er hier meer mensen met dit probleem ?
 

EdK

Forumguru
Zijn er hier meer mensen met dit probleem ?
Nee joh, want wij komen niet bij zo'n flut dealer....

Maw ze willen niet toegeven wat ze zelf ook al weten maar wat hun geld gaat kosten....
Dus als het aan de banden ligt dan geven ze je maar nieuwe banden en ligt het aan de velgen dan geven ze je maar nieuwe velgen....
Met minder geen genoegen nemen en daarna heelllllllllllllllllllllllll gauw een andere dealer zoeken..
 

Frenk21

Forumguru
@henkie63 , ik heb dit probleem ook gehad met mijn velgen(niet orgineel). De auto terug naar de dealer voor 1 dag. Ik kreeg te horen dat 1 velg krom was(waren net bij de velgendokter geweest) en dat mijn naafringen niet meer helemaal fris waren. (Velgen komen van mijn Superb af). En een fikse rekening omdat ze toch wel een dag waren bezig geweest. Uiteraard is die niet betaald.
Ik, op advies van de chef werkplaats, naar de plaatselijke bandenboer waar mijn velgen vandaan kwamen voor nieuwe naafringen. Hij zei dat die goed waren en heeft alle banden opnieuw gebalanceerd. Er zaten verschillen in balanceren van 0gr, 15gr, 25gr en 40gr. Dan gaat je auto wel trillen. Ik met de rekening naar de dealer. Daar hebben ze het balanceerapparaat opnieuw gekallibreerd.
De rekening van de bandenboer is betaald met excuses en een flesje wijn van de dealer.
Nu heerlijk trillingsvrij rijden.
 
@henkie63 , ik heb dit probleem ook gehad met mijn velgen(niet orgineel). De auto terug naar de dealer voor 1 dag. Ik kreeg te horen dat 1 velg krom was(waren net bij de velgendokter geweest) en dat mijn naafringen niet meer helemaal fris waren. (Velgen komen van mijn Superb af). En een fikse rekening omdat ze toch wel een dag waren bezig geweest. Uiteraard is die niet betaald.
Ik, op advies van de chef werkplaats, naar de plaatselijke bandenboer waar mijn velgen vandaan kwamen voor nieuwe naafringen. Hij zei dat die goed waren en heeft alle banden opnieuw gebalanceerd. Er zaten verschillen in balanceren van 0gr, 15gr, 25gr en 40gr. Dan gaat je auto wel trillen. Ik met de rekening naar de dealer. Daar hebben ze het balanceerapparaat opnieuw gekallibreerd.
De rekening van de bandenboer is betaald met excuses en een flesje wijn van de dealer.
Nu heerlijk trillingsvrij rijden.
Welke banden boer ben jij geweest ?
 

johnboy

Donateur
Okay, ik kan de auto van achteren wel gewoon openen met de AB zonder dat het alarm afgaat (wel eerst normaal ontgrendelen)...
Geniet eerst maar eens even van je vakantie :)

@DeNnZ

Getest vandaag:
- openen met de voet: alarm gaat af.
- openen met de handgreep (als je met de drivercard achter de auto staat) of met de afstandsbediening: alarm gaat niet af.

Dat is handig als je niet met je handen vol staat...

Ik las dat bij jou de Tiguan software geladen is?
Dan ga ik ook even langs de alarminbouwer.
Of wellicht is er al een update van de Kodiaq software.
 

johnboy

Donateur
@DeNnZ

Getest vandaag:
- openen met de voet: alarm gaat af.
- openen met de handgreep (als je met de drivercard achter de auto staat) of met de afstandsbediening: alarm gaat niet af.

Dat is handig als je niet met je handen vol staat...

Ik las dat bij jou de Tiguan software geladen is?
Dan ga ik ook even langs de alarminbouwer.
Of wellicht is er al een update van de Kodiaq software.
Update. Met de handgreep gaat tie ook af. Inmiddels bezig mezelf kennis bij te brengen om alarm verder zelf in te regelen. Blijkt een usb data linker voor nodig. Ben al op zoek...
 
Van de week waren al mijn opgeslagen DAB zenders weg. Ook wil het surroundgeluid wel eens wegvallen tijdens het luisteren van de radio. Hebben meer mensen last van?
 

DeNnZ

Forumguru
DAB zenders die verdwijnen heb ik geen ervaring mee, het surround sound wat weg valt wel, maar alleen tijdens het beluisteren van (DAB) radio.
Ik geloof dat dit dan een omschakeling van DAB -> FM is (DAB signaal te zwak).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Eppiegrande

Actief lid
DAB zenders gister ook ineens weg.

En tip. Leg geen parkeerkaartje op klep van de phonebox. Verdwijnt er onder en weer terug krijgen is een uitdaging
(Maar wel gelukt)
c8113b9671b1ebc1409a36e2abf3f8c6.jpg
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb het laatst ook een aantal keer gehad dat de zenders van DAB niet werkten... Ik kon dan ook het volume niet verhogen (de volumebalk in de maxidot bleef grijs en leeg)
Het leek erop dat DAB sowieso geen ontvangst had, dit duurde dan even (soms wel meer dan 10 min of een herstart van de auto)...
 

Eppiegrande

Actief lid
Hebben jullie de skoda app werkend? Km stand is en blijft hetzelfde. Toch geeft hij wel de gereden route weer. Het aantal gereden kms. Maar niet de diesel meter stand en totaal km stand blijft hetzelfde.
 
Bovenaan Onderaan