Kodiaq probleempjes.....

DeNnZ

Forumguru
@Tuulster @Japanese Power
Wie zegt dat de problemen komen door het geïnstalleerde alarm?
Ik geef alleen aan dat de klachten hierna (niet eens direct hierna) begonnen.
Misschien komt het wel doordat er een radar is die niet helemaal lekker werkt?

Een beetje een voorbarige conclusie trek je..
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Ik lees alleen maar wat jij zegt...
e problemen lijken te zijn ontstaan na het inbouwen van het Cobra Klasse III alarm systeem, maar het kan goed zijn dat dit er niets mee te maken heeft, we hebben alleen voor de inbouw nooit een probleem gehad.
...dan is de gevolgtrekking vrij logisch.
En wat @Tuulster zegt heeft alleen betrekking op de topicnaam ;).
Maar ik wacht rustig af.
 

marang73

Forumguru
P.S. Ik heb het nu tijdelijk even opgelost door Flitsmeister alleen via de iPhone speaker te laten melden. Een andere optie is het scherm van de radio altijd aan te hebben staan, maar dan heb je niets meer aan carplay functionaliteit.

Over Flitsmeister. Ik krijg via de speakers van de radio geen melding via Bluetooth. Meer mensen hier last van? Staat nu ingesteld voor Bluetooth dat hij media kanaal moet gebruiken. Moet ik iets anders instellen? Andere opties zijn Alarm, Notificatie of Beltoon kanaal.
 

Teek

Lid
Nu we het toch over "probleempjes" hebben.

Situatie:

Mijn iPhone7 is met een USB kabel gekoppeld aan carplay van de Kodiaq. Carplay staat actief aan op de Columbus met een willekeurig scherm en ik luister dan naar de DAB+ radio. Mijn iPhone zelf heeft Flitsmeister actief op het scherm.

Issue:

Als Flitsmeister een melding geeft is vaak het begin van de melding nog niet te horen. Storender is dat de radio negen van de tien keer niet verder gaat na de melding. Als ik een third party navigatie (Sygic) op mijn telefoon gebruik treedt het issue ook op. Dus niet alleen met Flitsmeister. De dealer kan er niets mee.

Wie heeft deze problemen ook???????


P.S. Ik heb het nu tijdelijk even opgelost door Flitsmeister alleen via de iPhone speaker te laten melden. Een andere optie is het scherm van de radio altijd aan te hebben staan, maar dan heb je niets meer aan carplay functionaliteit.


Overigens vind ik het ook wel fijn om te horen als iemand exact hetzelfde scenario gebruikt en géén problemen heeft. Wellicht nieuwere Kodiaq, andere software wellicht....
 
Laatst bewerkt:

Teek

Lid
Over Flitsmeister. Ik krijg via de speakers van de radio geen melding via Bluetooth. Meer mensen hier last van? Staat nu ingesteld voor Bluetooth dat hij media kanaal moet gebruiken. Moet ik iets anders instellen? Andere opties zijn Alarm, Notificatie of Beltoon kanaal.
Ik heb hetzelfde probleem bij bluetooth maar heb dat verder niet onderzocht omdat ik carplay gebruik.
 

Patrickdew

Nieuw lid
Ik heb het met mijn columbus als volgt aan de praat gekregen:
  • Ga in flitsmeister naar instellingen
  • Selecteer geluidsopties.
  • Druk op "help ik hoor geen geluiden".
  • Zet vervolgens de optie "Simuleer oproep bij afspelen geluid" aan.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Ander probleem:
Bij mij werkt de Google streetview optie niet. Het mannetje blijft altijd grijs ongeacht het zoom nivo op de kaart. Google earth zelf werkt dus wel goed.
Zijn er hier meer mensen die een Columbus hebben, waarbij dit ook niet werkt? Verbinding gaat via de gsm.
 

Patrickdew

Nieuw lid
Dat is dan lekker handig. Skoda zegt zelf dat het gewoon moet werken. Zowel de importeur als de dealer. Het staat zelfs in de reclamefolder. De licenties zouden gedekt moeten zijn door het connect abonnement. Dat het 1e jaar erbij in zit doet er niet toe. Het zou wel heel slecht zijn als dit waar is....maar ik ben er bang voor
 

marang73

Forumguru
Ik heb het met mijn columbus als volgt aan de praat gekregen:
  • Ga in flitsmeister naar instellingen
  • Selecteer geluidsopties.
  • Druk op "help ik hoor geen geluiden".
  • Zet vervolgens de optie "Simuleer oproep bij afspelen geluid" aan.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
.

Geprobeerd maar telefoon ging spontaan herstarten toen Flitsmeister opstarten. Laat geluid nu maar via mijn telefoon lopen ipv carkit.
 

DeNnZ

Forumguru
Sorry maar wie heeft die titel aangepast?
Het is nog steeds niet gezegd dat het daadwerkelijk aan het alarm ligt..
Misschien is dit wel helemaal niet het geval?
Daarbij is er ook een bevinding die hoogst waarschijnlijk helemaal niets met het alarmsysteem te maken heeft..

Het gaat me echt niet zozeer om de titel, maar een beetje overleg was fijn geweest..
 
Laatst bewerkt:

DeNnZ

Forumguru
Ik heb overigens het Streetview wel eens werkend gehad, klopt dit en is dit dan naderhand gestopt?
 

Arjann

Forumguru
Het kan kloppen dat het na een update niet meer werkt. Heeft inderdaad met licentie te maken
 

DeNnZ

Forumguru
Inmiddels is de Kodiaq terug bij de dealer geweest.

De eerste reeks klachten klachten worden, zoals vermoed, veroorzaakt door het alarm systeem.
Op het moment dat de auto ontgrendeld wordt, dan gaat deze 15sec lang opzoek naar de zgn 'driver card'
Deze Driver card zendt elke 3 seconde zijn code uit om het alarm systeem uit te schakelen, als je in de tussentijd (tussen het ontgrendelen en het detecteren van de driver card) de auto op het contact zet, dan zullen deze foutmeldingen er zijn..
Oplossing: gewoon even geduld hebben tot de auto de driver card herkend heeft...

Het virtual pedal werkt inmiddels ook naar behoren.
De software die voor de Kodiaq is geschreven bevat mogelijk een fout waardoor het alarm af ging bij het openen van de achterklep dmv virtual pedal of de handgreep.
De monteur heeft het alarm nu voorzien van Tiguan software, en werkt alles, incl de virtual pedal, naar behoren.


Het ingrijpen van de front assist is niet geheel duidelijk, soms kan hij ineens ingrijpen terwijl er in mijn optiek echt nog lang niets aan de hand is.
Wellicht heeft de radar een hiccup gehad.. ;)


Ook was er bij mij een van de uitklappende stootstrips afgebroken, deze is door de dealer vervangen.
 
Bovenaan Onderaan