Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Bopper

Lid
Zelfde geld voor mij.

Gisterochtend de auto gebracht voor de update en een aantal andere oplever punten.
Toen ik einde middag de auto weer kwam halen, kreeg ik te horen dat Skoda idd de update heeft ingetrokken.
Op zich kan dat gebeuren echter, ben ik toch wel echt zeer teleurgesteld dat ik, vanaf november 2018, rondrij met klachten aan een nieuwe auto.
Klagen bij de dealer heeft geen zin, daar deze ook maar moet werken met hetgeen ze aangeleverd krijgen.
Klagen bij Skoda werkt ook niet, daar deze je linea direct terug sturen naar de dealer?

Ik ben echt altijd bijzonder tevreden geweest over Skoda, maar ben nu toch wel terughoudend geworden in mijn mening over de auto’s van de VAG groep.
Ik denk nog steeds dat ze daar kwalitatieve goede auto’s produceren.
Software technisch echter, weet ik het niet zo goed.
 

Rainesh

Forumguru
Wat me wel opviel na de update is dat toerental erg schommelde bij starten. Zelfs richting 1.5k toeren. Dus misschien dat ze dat willen fixen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Pendragon

Forumguru
Wat me wel opviel na de update is dat toerental erg schommelde bij starten. Zelfs richting 1.5k toeren. Dus misschien dat ze dat willen fixen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Ja, dat zou goed kunnen. Zou alleen dan wel handig zijn om dat bij de update te vermelden, zodat de dealers niet met hun mond vol tanden excuses hoeven te maken. Komt echt amateuristisch over.
 

EdK

Forumguru
Klagen bij de dealer heeft geen zin, daar deze ook maar moet werken met hetgeen ze aangeleverd krijgen.
Klagen bij Skoda werkt ook niet, daar deze je linea direct terug sturen naar de dealer?
Tsja logisch dat je terug gestuurd word nar de dealer.
Je hebt een koopoveréénkomst met je dealer en niet met de importeur ( Skoda )
Maw je moet het hard gaan spelen naar je dealer toe zodat die weer meer gaat drammen bij PON ( de importeur )
Want die laatste is waar je dealer terecht kan
 

Bopper

Lid
Klingt logisch maar is wettelijk niet helemaal waar.
Daar waar de dealer mij een deugdelijk product dient te verkopen, is de fabrikant, volgens de garantievoorwaarden, aansprakelijk voor de afhandeling van een klacht binnen de garantie periode.
Zoals echter wel vaker is genoemd over het gehele forum, is hard spelen een optie echter in je eentje niet te doen.
Ik hoop dat de update snel komt daar bij mij de klachten steeds serieuzer worden.
Afgelopen week al weer 2x achteruit een parkeerhaven uit gereden waarna ik, terwijl ik hem weer in de D stand had gezet, op het gas kon trappen wat ik wilde en er niets gebeurden gedurende ettele seconden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kwark

Senior Member
Ik ga weer terug naar de dealer. De update van een paar weken terug werkt niet. De eerste dagen prima, rustige loop bij koude motor. Maar nu weer inhouden en onrustige loop bij koude motor.
 

Pendragon

Forumguru
Quote verwijderd.

Ik kan de koude motor pas vanaf morgen testen. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bopper

Lid
QUOTE verwijderd
Top... Ik wacht even op jouw ervaringen met de update voordat ik naar de garage ga.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Net de nieuwe flashfiles binnengekregen. Zijn geen wijzigingen tov de "ingetrokken" flashfiles. Of ze komen pas volgende maand ter beschikking maar lijkt mij niet.
 

Pendragon

Forumguru
De mijne is gisteren gedaan. Duurde heel lang. Hij zei dat het een grote update was. Rare is wel dat sinds vanochtend de hoogte van de verlichting voor niet meer klopt (staat te hoog). Ik ga morgen even terug. Hij zei ook dat na de update alle veiligheids systemen opnieuw aangezet moesten worden ofzo. Vaag verhaal. Weet niet wat er allemaal in de update zit.

Vanochtend was de motor wel goed. Geen geschok meer. Komende dagen blijven testen.
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
QUOTE Verwijderd
Vreemd verhaal want bij een ecu update hoeft dat allemaal niet. Alleen de leerwaardes resetten van je blok.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

oco1979

Forumguru
Een log zou hierbij wel leuk zijn.
Van het starten tot deze geen gas meer kan geven.
Mogelijks kan je daar het een en ander van uit afleiden.
Vermoed dat die niet rijk genoeg sta bij koud.
Kan gerust allemaal voor aan de WLTP te moeten voldoen.

Geen gas kunnen geven is meestal een gevolg van een fout in het systeem die dan in noodloop ga waarbij je geen gas kan geven.

Al die milieutoestanden die tegenwoordig op de motoren zitten.

Tis niet alleen om grijs van te worden maar je haar valt er direct mee uit.

Adbluetoestanden komen nu ook geregeld voor.(bij verschillende merken)

Kunnen misschien hulp aan ABT tuning vragen om programma te schrijven,het zal dan zeker opgelost zijn :maakmegek:
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
QUOTE ingekort
Vreemd verhaal want bij een ecu update hoeft dat allemaal niet. Alleen de leerwaardes resetten van je blok.
Ja snap het ook niet. Lampen stonden echt te hoog, waarschijnlijk door een reset. Staan nu weer goed. Probleem opgelost en motor werkt nog steeds prima
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pendragon

Forumguru
@Pendragon Kan je wellicht al wat delen over de update die je hebt gehad. Ben erg benieuwd of de auto na deze update in orde is.
Ik dacht dat ik al gemeld had dat het opgelost was, maar kan me vergissen. Het schokkende gedrag bij de koude motor is weg. Geen reactie bij gas geven kan ik moeilijk testen, want dat komt eigenlijk alleen voor bij heel koud weer (rond of onder vriespunt). Verder geen gek gedrag gemerkt.
 
Bovenaan Onderaan