Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

LdN

Forumguru
Ok, klinkt interessant.
Het is een lease auto dus ik ga eerst proberen de officiële sw update bij de dealer los te peuteren.
Brengt dat niet wat ik verwacht meld ik me wel weer.
 

basmaf

Lid
Ik volg dit topic ook omdat ik ook last heb van het bokken met mijn S3 met een 1.5 handbak.
Antera heeft vanavond de gasresponse aan gepast en dat maakt zeker verschil ook als je de plank op de bodem trapt.
Als ik nu met 120 in zn 6 op het gas ga merk je meer versnelling.

Ik vermoed niet dat het iets doet als het blok helemaal koud is maar dat weet ik morgen ochtend pas
 

Rainesh

Forumguru
Gasrespons aanpassing staat los van het bokken. Dat is echt een software update.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Beauri

Forumguru
We zijn niet alleen, je gaat je echter wel afvragen of ze bij VW impotent/incompetent zijn of dat ze gewoon de weg kwijt zijn. Hier hebben we het over bokken en elders hebben ze het over kangoeroes, 's lands wijs 's lands eer:

https://www.honestjohn.co.uk/news/o...-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/

Als je een paar uurtjes over hebt en het Engels machtig bent kun je je met bovenstaande link wel even zoethouden:lezen:

Vraag me ook het verschil af tussen de motoren die er wel en geen last van hebben, dat zou toch bekent moeten zijn bij de sjoemelaars zou je toch denken?

Nu maar hopen dat ik er morgen toch eentje krijg die er geen last van heeft, want anders moeten we toch eens gaan opzoeken of je net als in bovenstaande link je geld kunt gaan terugvragen...... wil een auto en geen bok of kangoeroe:thumbsdown:

Vind het prima om de hond uit te laten, maar wil niet op pad met een bok of kangoeroe:nono:
 

basmaf

Lid
Gasrespons aanpassing staat los van het bokken. Dat is echt een software update.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Daarom gaf ik al aan dat het waarschijnlijk niets zou doen.
Vanochtend wel bokken gevoeld zoals altijd met een koude start. Het voelt wel anders als normaal omdat het blok toch iets anders oppakt. Maar het bokken blijft als je gas los laat.

Ik zal de dealer ook gaan spammen in de hoop dat ze voor iedereen de software vrij gaan geven.
 

XanderVR

Actief lid
@Beauri ik heb het artikel gelezen en de reacties eronder eens doorgescrolled en de problemen zijn allemaal nagenoeg identiek aan wat we hier in dit topic lezen.
En dan te bedenken dat dit probleem dus eigenlijk al heel lang bekend is en nog steeds niet opgelost.
Tevens is het dus niet enkel gerelateerd aan de Karoq, maar aan zo'n beetje alle VAG modellen met de 1.5 TSI, en ligt het dus aan het blok.

Wel interessant: Ik kwam enkele reacties tegen die aangaven dat het uitschakelen van het start-stop systeem het probleem oploste.
Wellicht zijn er hier mede forumleden met een 1.5 en uitgeschakeld start-stop systeem die hun ervaring kunnen delen?

Ben wel benieuwd hoe het nu opgelost gaat worden hier in Nederland.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb de update gehad en mijn start/stop is ook uitgeschakeld en voor de update was het bokken bij koude motor veel erger dan nu. Helemaal weg is het niet. In de meeste gevallen laat ik de motor ook even draaien voor ik vertrek, dus helemaal koud is hij niet. Ik heb dsg7. Een super rustig blok is het bij koude motor zeker niet. Verder wel eens last dat wanneer ik wil inhalen en ik even vol gas geef hij gewoon niet thuis geeft. Kickdown geeft dan ook een heel hoog toerental, maar geen power/snelheid. Blijft heel apart.
 
WLPT normen of niet, hij hoort gewoon te reageren op het gaspedaal, moet hem nog krijgen, maar na het lezen van al die berichten hier heb ik nu al bijna spijt van de aanschaf. Misschien helpt te schande zetten bij andere merken forums met een waarschuwing voor het 1.5 TSI VAG product wat sneller bij het oplossen van het probleem door die sjoemelaars?
Ook ik moet de auto nog ontvangen maar krijg door al deze berichten ook bijna spijt dat ik na mijn rammel-Golf opnieuw voor een VAG-product heb gekozen.
 

SNARFB

Senior Member
QUOTE Verwijderd
Vreemd verhaal want bij een ecu update hoeft dat allemaal niet. Alleen de leerwaardes resetten van je blok.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Mijn Seat Ateca (van twee weken oud) heeft begin deze week een update gekregen maar het heeft niets geholpen. Motor schokt nog steeds in koude toestand. De SW versie 7421 staat er nu op. Snap er niets van. De dealer heeft het probleem nu bij PON neergelegd. Kan het te maken hebben dat de leerwaarden niet zijn gereset?
 

Bopper

Lid
Voor mijn Karoq schijnt nog steeds de update er niet te zijn ? Volgende week gaat hij voor de 30K beurt en gaan ze, na wat ik begreep, de brandstof drukregelaar vervangen. Het schijnt dat mijn garage hier goede ervaringen mee heeft. Ik wacht het maar af.
 

SNARFB

Senior Member
Mijn Seat Ateca 1.5 tsi DSG (van twee weken oud) heeft begin deze week een software update gekregen maar het heeft niets geholpen. Motor schokt/bokt nog steeds in koude toestand. De SW versie 7421 staat er nu op. Snap er niets van omdat bij anderen de update wel verbetering heeft gebracht. De dealer heeft het probleem nu bij PON neergelegd. Kan het te maken hebben dat de leerwaarden niet zijn gereset of zijn er andere suggesties?
 

Beauri

Forumguru
Heb er nu ruim 3000km opzitten en heb bij koude motor helaas ook het bokkerige gedrag moeten waarnemen, zelfs bij een constante snelheid merk je dat hij uit een soort van choke stand wordt afgenomen en dan een beetje inhoud. Ook 2x gehad dat hij bij het wegrijden gewoon compleet afsloeg, gaf gas, liet de koppeling rustig opkomen en meneer dacht val dood en ik doe met je mee. Je trapt dan wel zelf gelijk de koppeling weer in en dan doet het Start Stop systeem zijn werk en start de motor weer en kan je een 2e wegrij poging starten, nu dan met nog wat meer gas erop..... en daar ben ik zelf toch al niet echt zuinig mee.
Ach..... het zal toch ooit misschien wel eens opgelost worden? Gelukkig is ie comfortabel geveerd en gaat het bokken daardoor toch wel soepel.
 

Bopper

Lid
Afgelopen week heeft mijn auto zijn 30k beurt gehad. De bedoeling was om dan de software update uit te voeren. Helaas was deze er nog steeds niet. Om de frustratie toch een beetje weg te halen, hebben ze wel alvast de brandstofdruk sensor vervangen. Ik moet eerlijk toegeven, dit helpt een heel stuk. Het bokken is significant afgenomen. Helemaal weg is het echter niet, maar voor nu ben ik een stuk meer tevreden.
 

Pendragon

Forumguru
Afgelopen week heeft mijn auto zijn 30k beurt gehad. De bedoeling was om dan de software update uit te voeren. Helaas was deze er nog steeds niet. Om de frustratie toch een beetje weg te halen, hebben ze wel alvast de brandstofdruk sensor vervangen. Ik moet eerlijk toegeven, dit helpt een heel stuk. Het bokken is significant afgenomen. Helemaal weg is het echter niet, maar voor nu ben ik een stuk meer tevreden.
Toch apart dat ik een update heb gekregen (poosje geleden). Bij mij heeft het wel geholpen, het is nog niet 100% weg.
 
Bovenaan Onderaan