Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Witte Yeti

Actief lid
Gekke is dat ik er de hele week geen last van heb gehad en ineens vanochtend had ik het. Je wilt wegrijden, gas en niks.... Ik heb het inmiddels doorgegeven met de link naar dit topic. Ik ga het goed in de gaten houden. Jij hebt ook geen dsg, dus het kan ook een combinatie zijn van.
Ik heb idd geen DSG, maar in eerdere posts lees ik dat het in de 1,5 motor zit en niet in de DSG. Het kan zijn dat de combi het probleem veroorzaakt, maar lees dat ook de Seat Tarraco 1.5 zonder DSG bokkig reageerd bij koude motor.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb idd geen DSG, maar in eerdere posts lees ik dat het in de 1,5 motor zit en niet in de DSG. Het kan zijn dat de combi het probleem veroorzaakt, maar lees dat ook de Seat Tarraco 1.5 zonder DSG bokkig reageerd bij koude motor.
Ik denk dat hier 2 dingen door elkaar staan. Ik heb geen last van bokkig gedrag. DSG doet het prima bij een koude motor. Ik heb wel het probleem met even helemaal geen gas. Ik vraag me dan ook af of deze 2 problemen met elkaar te maken hebben.
 

Pendragon

Forumguru
Antwoord van dealer:

*De klacht is niet bij ons bekend, ook niet in de fabriek. Wij kunnen het beste de auto gaan uitlezen om te kijken of wij mogelijke storingen kunnen vinden.*

Nou, die gaan waarschijnlijk niks vinden, want er was geen storing, er was alleen geen gas.
 

BramBam

Forumguru
@Witte Yeti Klopt dat alleen auto's die de laatste maanden paar maanden geleverd zijn het probleem hebben. Deze auto's hebben de WLTP geoptimaliseerde 1.5TSI EVO.
 
Welke aanpassingen hebben ze aangebracht om de motor de WLTP test te laten passeren? Enkel software? Zou het probleem opgelost zijn als men de motor zou laten chiptunen? Meer vermogen en geen problemen meer??
 

CharlesTucker

Forumguru
Op eenzelfde vraag van mij hebben @BramBam en @Captain Hook geantwoord dat er in het kader van de WLPT een Otto partikel filter is toegevoegd, dus zeker hardware aanpassingen. Op de vorige pagina van deze thread hebben deze heren een paar linkjes gepast hierover.
 

CDK

Forumguru
Antwoord van dealer:

*De klacht is niet bij ons bekend, ook niet in de fabriek. Wij kunnen het beste de auto gaan uitlezen om te kijken of wij mogelijke storingen kunnen vinden.*

Nou, die gaan waarschijnlijk niks vinden, want er was geen storing, er was alleen geen gas.

Bizar antwoord :cry:
 

Pendragon

Forumguru
Inderdaad een raar antwoord en ik ga bijhouden wanneer het weer is en met wat van omstandigheden. Net nog weg geweest en niks aan de hand.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Ik heb toch in dit topic gelezen dat er een update in voorbereiding is om dit probleem uit de wereld te helpen.
En A-Point weet daar niets van???
Misschien kan 1 van de anderen met dit probleem je vertellen welke dealer(s) dat gezegd heeft (hebben).

Ja, klopt ook niks van. Ik vraag me dan ook af wat die persoon bij A-Point waar ik de email naartoe gestuurd had precies gedaan heeft. Ik ga maandag een antwoord sturen. Hun verzoek was om de auto langs te brengen om hem uit te lezen, maar ik denk niet dat ze iets gaan vinden, want de auto gaat niet in een storing, het gaspedaal doet het alleen op dat moment niet. Niks geen lampjes of wat ook maar branden, alles lijkt gewoon helemaal goed. Je komt alleen geen cm vooruit. Morgen weer een aardig rit te gaan, dus ik ben benieuwd.
 

TooTall

Forumguru
Belgische dealer;

We hebben 3 Kodiaq’s van klanten met het probleem. Binnen 6 maanden komt er inderdaad een software-update voor. Met onze huidige Superb combi 1.5TSI DSG heb ik het nog niet ervaren. Mijn vorige Superb combi 1.5TSI had het probleem ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kwark

Senior Member
Goede morgen, de Skoda dealer belde zojuist met het nieuws dat de software update binnen is om het probleem met koude motor en onrustig rijden op te lossen. Afspraak staat voor volgende week donderdag in de middag.
 

Rainesh

Forumguru
Goede morgen, de Skoda dealer belde zojuist met het nieuws dat de software update binnen is om het probleem met koude motor en onrustig rijden op te lossen. Afspraak staat voor volgende week donderdag in de middag.
Inderdaad! Ik zie net dat de nieuwe softwareversie voor 05E906018AF versie 7176 is!

Dus @BramBam am tijd om je ECU te laten updaten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bopper

Lid
Daar ben ik blij mee zeg.
Ging me steeds meer ergeren aan de ochtendrit naar mn werk.
Heb zelf nog geen bericht gehad van de dealer, maar ik ga er vanuit dat het niet lang op zich zal laten wachten.
 

Pendragon

Forumguru
Ik moet toch 5 april naar de dealer, heb gelijk maar even gevraagd of ze dan ook de software update kunnen doen. Wacht nog op antwoord.
 

TooTall

Forumguru
Volgens Briskoda zijn er meerdere mensen eerst gecontacteerd, maar nu blijkt dat Skoda UK de "fix" heeft ingetrokken...het blijft afwachten of deze al dan niet beschikbaar is.

Flashdates_Skoda_20190319
05E906018AF_7418 Kodiaq file from 21.3.2019
05E906018C_7420 Superb file from 21.3.2019
05E906018R_7421 Karoq file from 21.3.2019
 

Skodiak

Senior Member
Heb onlangs ook keertje gehad (1.5 kodiaq met dsg) dat hij niets deed met gasgeven. Ik reed nog en was aan het afremmen voor een bocht na se bocht met gasgeven gebeurde er niets. Pedaal tot plank gevloerd maar deed niets. Duurde gevoelsmatig 2-3 seconden en kwam toen weer tot leven. Was 2km van huis na koude start.
Rij wel met aangepaste gasresponse door @Antera en hoop niet dat dit met de update overschreven wordt
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Volgens Briskoda zijn er meerdere mensen eerst gecontacteerd, maar nu blijkt dat Skoda UK de "fix" heeft ingetrokken...het blijft afwachten of deze al dan niet beschikbaar is.

Flashdates_Skoda_20190319
05E906018AF_7418 Kodiaq file from 21.3.2019
05E906018C_7420 Superb file from 21.3.2019
05E906018R_7421 Karoq file from 21.3.2019
Deze files zijn beschikbaar. Heb ze vandaag binnengekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan