Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Bopper

Lid
Interessant:thumbsup: En het kan zeker verklaren dat er nu problemen op kunnen treden in de aandrijflijn want ook ik kan me voorstellen dat er wellicht eea nog geoptimaliseerd moet worden dan

Zijn er buiten het bokken van de auto en de non response op gas, ook nog andere zaken bij jullie, die wellicht vanuit deze redenatie kan komen van nog niet volledig geoptimaliseerd?
Zelf rijd ik momenteel met een fluwelen touch op het gaspedaal weg bij verkeerslichten. Wanneer ik te vlot wil, en dus het gas wat teveel intrap, spinnen mijn wielen vrij vlot door. Ik kan mij niet herinneren dat ik dit ook had destijds met de eerste proefrit, vooruit de aankoop.
Ook bij het willen inhalen op de snelweg met ongeveer 120km/u moet ik het pedaal niet ineens al te diep intrappen. De DSG schakelt dan nogal eens terug naar D3 waarmee ik het gevoel krijg ineens weer in een CVT te rijden.
Nu ik dit allemaal weet, hou je er rekening mee en hoeft het geen probleem te zijn, maar wellicht dat de te verwachten update hier ook verbetering in gaat brengen.
 

ertromp

Forumguru
Echt apart inderdaad want tot heden was de DQ381 echt alleen voor 4 wiel aangedreven auto’s
Nu hopen dat meer Karoq rijders met DSG effe een scan willen posten van hun bak of met VCDS of OBDeleven of noem het maar op. Interessant:thumbsup: En het kan zeker verklaren dat er nu problemen op kunnen treden in de aandrijflijn want ook ik kan me voorstellen dat er wellicht eea nog geoptimaliseerd moet worden dan
Zojuist scan gezien dat een net geleverde Karoq 1.5TSI met DSG. Toch echt een DQ200. Vraag me af of OBDEleven wel juiste labelfiles gebruikt:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Wat het probleem betreft: volgens mij het ik er op het Seat-online forum ook iets over gelezen, ik weet alleen niet meer welk model en welk motortype het daar om ging.
 

Bopper

Lid
Spinnen je wielen?
Dat zou betekenen dat je tractiecontrole niet werkt! Of uit staat... :pieker:

Hmm.. bij uit zou ik toch een gele indicator te zien moeten krijgen en dat is bij niet het geval.
De indicator werkt overigens wel wanneer ik de button ingedrukt houd en gaat ook weer uit wanneer ik weer op de button druk.
 

Rainesh

Forumguru
Kunnen jullie hier een lijstje posten met je motor sw nummer en versie. Graag ook van de bak. Dan kan ik even kijken of hier al wat voor is.

Wat betreft een tijdelijke oplossing voor het direct terugschakelen van de bak, pas je gasrespons aan met vcds of obd11 en dan rijdt het beter.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

hemi24

Forumguru
Idd. Kodiaq heeft het bokkig rijgedrag met koude motor ook. Mijn dealer vertelde mij dat Skoda een van de 1e binnen VAG is die de 1.5TSI i.c.m. met DQ381 DSG7 levert en dat software van de versnellingsbak
(nog) niet optimaal geconfigureerd is voor gebruik met deze motor. Het schijnt dat deze motor voorheen bijna altijd met de DQ200 DSG7 werd geleverd.

Kan er misschien een Karoq eigenaar checken welke DSG hij/zij i.c.m. met de 1.5TSI heeft > Dit kan bijvoorbeeld met een OBDeleven dongle.

Probleem zit niet in de DSG, maar in de 1.5 TSI motor : afgelopen week met de Seat Tarraco gereden met handbak: auto was koud en bokte behoorlijk!
 

Rainesh

Forumguru
Ik heb twee weken terug een A3 8V Facelift 1.5t geupdate, deze schokte enorm bij koude motor. De dealer zei dat er geen software update voor was, dus wel........deze erop gezet met Odis en alle problemen waren weg!

Dus als jullie voor mij een software versie hebt (uitleesgedeelte van vcds of Obdeleven) dan kan ik kijken of er een update voor is.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Antera

Donateur
Heb ook nog even me logfiles afgelopen maar helaas geen 1,5 gevonden met een DQ381 maar alleen DQ200 bakken. Maar we gaan het checken bij elke die binnen komt en zal de volgende keer een checken met VCDS en OBD11 om te kijken of het daarmee wel goed gaat zoals eerlijk vermeld
 

Rainesh

Forumguru
Heb ook nog even me logfiles afgelopen maar helaas geen 1,5 gevonden met een DQ381 maar alleen DQ200 bakken. Maar we gaan het checken bij elke die binnen komt en zal de volgende keer een checken met VCDS en OBD11 om te kijken of het daarmee wel goed gaat zoals eerlijk vermeld
Heb je scans van 01 van wagens die bokken?

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
Dan een oproep aan de Karoq / Kodiaq rijders die problemen ervaren. Graag een scan stukje van het motorgedeelte (als je ook van de bak hebt dan graag die ook).

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Bopper

Lid
Volgens mij is ondertussen wel een bekend probleem over het gehele skoda forum dat er een serieus probleem is met de combi 1.5 en de dsg. bak. Ook VW, en dochter Seat, zelf kent in nagenoeg alle modellen, waarin deze combi is verwerkt, problemen.
Zoals al is gezegd, is een passende oplossing pas q2 te verwachten. Dit wordt zowel door alle dealers in NL maar ook in DLD gemeld.
Ook de duitse foras staan overigens redelijk vol met dit probleem.
 
Ik ben benieuwd als de problemen worden opgelost met de motor software update.

Licht off-topic....ik heb hier op het forum en op het www veel gelezen over de software update voor de DSG7 van tvs engineering. Heeft iemand een idee als, indien ik deze dsg update laat uitvoeren, de wettelijke garantie van 3 jaar van SKODA nog van toepassing is of kan Skoda de garantie intrekken??
 

Rainesh

Forumguru
Vaak worden dit soort problemen met software updates verholpen. Mijn eigen auto (A3 limo facelift met 1.4cod) had wat schokjes bij 2cylinder mode. Dealer zei dat er geen software updates voor waren, maar ik zag zelf dat er twee nieuwere waren. De laatste versie opgezet en voila alle problemen weg.

De dealer zegt wel vaker dat er geen updates voor apparaten zijn, maar ik heb wat meer inzage hierin. Vandaar mijn vraag of iemand met een 1.5t en problemen een scan kan posten.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Pendragon

Forumguru
Mijn vcds uitdraai, waar duidelijk te zien is dat ik een dq200 heb. Deze week wordt het weer kouder en zal ik het in de gaten houden.

Ik heb een Karoq 1.5tsi, gemaakt week 51, 2018.

94e3d278377f43263f2c7b858ef02be4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan