Karoq ervaringen

Pendragon

Forumguru
Na inmiddels al weer meer dan 18.000 ( prettige ) kilometers met de Karoq gereden te hebben beginnen bij mij toch de eerste ergernissen te ontstaan. Zeker niet vanwege de rijeigenschappen van de Karoq, echter wel vanwege de mijn inziens matige kwaliteit van de door Skoda gebruikte afwerkingsmaterialen.

Bij mij is reeds duidelijke slijtage aan het stuurwiel en de knop van de versnellingspook zichtbaar. Deze slijtage verwacht je op zijn vroegst toch pas bij zo'n 100.000 kilometer. Bovendien ontstaan er in de (kunstof)glazen van beide koplampen spontaan scheurtjes wat ik nog nooit eerder zo vroeg bij een auto heb gezien.

Nu vraag ik mezelf uiteraard af of er meer Karoq bezitters zijn met vergelijkbare klachten.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Wat betreft het stuur kan ik bevestigen na 2 weken rijden!! dat we ook al een kaal plekje op het stuur hebben. We rijden beiden zonder ringen, dus dat kan het niet zijn. Ga het gewoon melden en ook vertellen dat anderen dit ook hebben. Ik het het driepunts stuur met leer zonder gaatjes.
 

wakkie

Senior Member
Zeer tevreden... ziet veel beter uit. Achteruitrijlichten zijn overigens wel heel erg fel, maar wel cool :-)

Heb ze een tijdje geleden ook besteld. Nu nog de auto:D
Als de achteruitrijlichten fel zijn, heb je dan via de camera ook beter zicht in het donker? In mijn huidige auto is het zicht maar matig bij donker en/of regenachtig weer.
 

De Stip

Forumguru
Ziet er indrukwekkend uit op Ali Express. Ik heb zulke lampjes nog niet eerder gezien. Geen gedoe met de Canbus check dus? Maak er maar een foto van en zet die bij je artikel. Goed voor de beeldvorming :)
 

cpcvaneijk

Nieuw lid
ffb35957720b4d5869092dc210c506fe.jpg
8751b0b5515b0c224bab2d6bab226d7c.jpg
bb4e4111ba7576a036caa18d1317a1ff.jpg


Dit zijn de LED uitvoering van achteruit rijd lichten van de Ateca...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

De Stip

Forumguru
Dank je! Ziet er goed uit bij Ebay en heb ze zojuist alvast besteld. Nu nog op zoek naar de juiste zwarte Skoda logo's voor de wielen en de voor-achterzijde van de auto.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
Nope, alleen de achteruitrijlampjes. Volgens mij zijn bij de Karoq Sportline, de richtingaanwijzers al in LED uitgevoerd toch?
 

wakkie

Senior Member
Zover ik weet niet, maar kan me vergissen. Heeft LED 3e remlicht en LED achterlichten met LED kentekenplaat verlichting. Mijn dealer zegt dat voor de Karoq wel led lampjes te krijgen zijn maar deze hebben geen type goedkeuring, daarom wil/kan/mag de dealer de bestaande lampjes (knipper en achteruitrij) niet vervangen.
 

De Stip

Forumguru
Daar moeten we dus even in gaan duiken Wakkie. Laten we elkaar maar op de hoogte houden en wellicht leest er iemand mee die het antwoord weet.
 

LdN

Forumguru
Ik heb net een paar dagen de style business en die heeft de luxe LED achterlicht units maar de richting aanwijzers en de achteruitrijlamp
zijn nog gewoon gloeilampen.
 

De Stip

Forumguru
Zojuist via Ebay aangeschaft. Het was even zoeken maar als je T15 W16W 4014 45 SMD LED intoetst en er amber aan toevoegt, vind je ze vanzelf. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag de achterkant plus achter zijkant de ramen laten tinten bij lrs in Hendrik Ido Ambacht. Echt een aanrader! Hij heeft ook extra de witte stukjes bij de knipperlichten gedaan. Komen de rode achterlichten nog mooier uit. De ramen bij de voordeuren hebben we niet gedaan, want met donker maken zou deze behoorlijk over de toegestane limiet gaan. De ramen zijn van zichzelf al donkerder dan normaal.
ec6e03bfc3f6286ce6c6b865c3896188.jpg
6e0879dfb12a2e1372e2536c012a3859.jpg
 
Bovenaan Onderaan