Karoq ervaringen

@Pendragon

Heel herkenbaar. Die smalle binnenspiegel en de reflectie van luchtroosters. Heb bij Action een rubbermat gekocht. (3,98). Ik merk ook een beetje stuurafwijking. Zal er op wijzen als de zomerbanden er weer onder gaan. Herken na ruim 7000 km wel het dingetje met de koude motor en bak. Mijn rechtervoet houd daar rekening mee en ik wacht op de update.
 

Pendragon

Forumguru
@Pim Smit Het valt me wel op dat heel veel mensen die stuurafwijking hebben. Zouden dan alle starre assen scheef staan en dat het daardoor komt? Ik heb toch de neiging om naar iemand toe te gaan om hem uitgebreid uit te laten lijnen en dan ook uitgebreid testen. Iets is er structureel dan niet ok.

Ik heb nog 1 dingetje toegevoegd aan de lijst: de deuren moet je hard sluiten. Normaal bij een nieuwe auto is het juist altijd zo dat rustig dichtdoen voldoende is, maar bij de Karoq (en ook de Kodiaq) dus niet.
 
@Pendragon
Het kan ook aan het wegdek liggen. Vele wegen zijn afwaterend aangelegd. Zeker de provinciale wegen. Grote kans dat je dat merkt omdat de auto goed uitgelijnd is. Mijn deuren sluiten goed. Dat dan weer wel. Ben ook nieuwsgierig naar die sidesteps. Fotootje?
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon
Het kan ook aan het wegdek liggen. Vele wegen zijn afwaterend aangelegd. Zeker de provinciale wegen. Grote kans dat je dat merkt omdat de auto goed uitgelijnd is. Mijn deuren sluiten goed. Dat dan weer wel. Ben ook nieuwsgierig naar die sidesteps. Fotootje?
Ja, zou goed kunnen. Mijn O3 had dat alleen niet. Hoe lang heb jij je Karoq? Sinds bouwjaar 2019 is de ophanging van de deuren veranderd van 2 punts naar 3 punts. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Ik zal een foto maken. Heb nu geen duidelijke foto.
 

Witte Yeti

Actief lid

Pendragon

Forumguru
Hierbij 2 foto's die ik vanmiddag heb gemaakt.
9f2d3ce9b16135f5b654578302186854.jpg
e7f3cabf67d2c4ea3af136f932d1c437.jpg
 
@Pendragon
Ja mooi. Mis wel het Skoda logootje dat er op zit bij andere modellen. Ik wist niet dat jij Arthur's vader bent? Overigens ook mooi dat logo in de uitstapverlichting. Had ik in de Superb ook.
 
Vandaag naar de dealer geweest nadat de bluetooth module voor de zoveelste keer niet gestart werd, nu werd er aangegeven dat er een firmware update moet komen voor de radio, hopen dat die snel komt.
tevens afspraak gemaakt voor uitlijning, stuur staat namelijk naar links en auto trekt naar rechts.
Verder bevalt ie goed.
 

Pendragon

Forumguru
Vandaag naar de dealer geweest nadat de bluetooth module voor de zoveelste keer niet gestart werd, nu werd er aangegeven dat er een firmware update moet komen voor de radio, hopen dat die snel komt.
tevens afspraak gemaakt voor uitlijning, stuur staat namelijk naar links en auto trekt naar rechts.
Verder bevalt ie goed.
Heel eerlijk lijkt me die firmware update onzin. Dan zou haast iedereen er last van moeten hebben toch? Bij mij werkt BT uitstekend. Maak er dagelijks gebruik van.

Opvallend dat jij ook het probleem hebt dat het stuur niet recht staat. Ik hoor dat steeds vaker. Sinds wanneer heb je je Karoq?
 

Rallye

Forumguru
Mijn eerste dikke week zit erop en voor mij zijn de volgende dingen opgevallen (positief en negatief, maar negatief vind ik een te zwaar woord):

Positief:
(...)
5) Android Auto, prachtige optie en zeker als ik mijn muziek stream vanaf mijn nas via Plex :)
(...)
Negatief:
(...)
3) ACC, heeft ook nadelen. Doordat je voorganger soms langzamer gaat rijden, doet ACC dat dus ook, moet je dan inhalen dan rij je een stuk langzamer en moet de auto soms op gang komen om in te halen, terwijl als je al op snelheid bent is het inhalen een stuk makkelijker.
(...)

@5 Die had ik bij Apple CarPlay nog niet gezien (is al een poosje geleden dat ik CarPlay gebruikt heb). Er zit wel een programma van QNAP in CarPlay.

@3 Dan had je ook bij een gewone CC gas bijgegeven. Enige verschil is dat jij anticipeert op het feit dat je gaat inhalen en dus al op de rechterbaan gas geeft (dan wel je CC niet uitzet) en dus je hogere snelheid behoudt en daarmee de afstand tot je voorligger verkleint, terwijl de ACC, die niet weet dat je gaat inhalen, de veilige afstand aanhoudt.
 

Pendragon

Forumguru
@5 Die had ik bij Apple CarPlay nog niet gezien (is al een poosje geleden dat ik CarPlay gebruikt heb). Er zit wel een programma van QNAP in CarPlay.

@3 Dan had je ook bij een gewone CC gas bijgegeven. Enige verschil is dat jij anticipeert op het feit dat je gaat inhalen en dus al op de rechterbaan gas geeft (dan wel je CC niet uitzet) en dus je hogere snelheid behoudt en daarmee de afstand tot je voorligger verkleint, terwijl de ACC, die niet weet dat je gaat inhalen, de veilige afstand aanhoudt.

@5: klopt QMusic (zie bijlage), maar dan moet ik 2 muziek applicatie/bibliotheken bijhouden en Qmusic wil de muziek op een speciale plek hebben staan, waar ik ze niet heb. Moet ik alles verplaatsen etc. Ik gebruik Android Auto met name voor de muziek (nu tenminste) omdat ik de navigatie van de Columbus prima vind, ondanks dat deze misschien niet zo up to date is als Maps of Waze. Met de simkaart in de auto krijg ik ook fiemeldinen etc. niet meer van tmc, maar van het web. Veel sneller en actueler.

@3: klopt helemaal dat ik dan gas had bijgegeven, maar dan anticipeer je al eerder erop omdat je het verkeer ' leest', maar het is een kwestie van wennen en rekening mee houden. Vind het verder een prima CC.

Screenshot_20190208-075910.jpg
 
@Pendragon
Ik heb mij karoq sinds 15-11-2018
Dat van die radio vindt ik ook vreemd, eerst gaven ze aan dat het aan mijn telefoon zou liggen terwijl ik met de octavia icm columbus geen last van had.
Als test heb ik een tijd voordat ik de auto open maak bluetooth op mijn mobiel uitgezet. Als ik dan op de radio telefoon selecteer geeft deze aan Telefoon niet beschikbaar, bluetooth kan ook niet gestart worden, en smartlink blijft ook staan op smartlink wordt gestart.
 
Even een vraag aan degene die al in een Karoq rijden (lucky you).

Ik rijd als voorloopauto de Peugeot 3008, in mei komt mijn Karoq Bussines.

Ik vind, ook in de Peugeot, de hoge zit echt heerlijk comfortabel. Hoe bevalt de hoge zit bij de Karoq? En is deze te vergelijken met de Peugeot 3008?
 

Jaap Karoq

Nieuw lid
Ik reed voor mijn Karoq (1.5, automaat, style, business) in een Peugeot 2008.
De Karoq 'zit' een fractie hoger dan de P2008.
Karoq is een heerlijke auto!
 

wakkie

Senior Member
Even een vraag aan degene die al in een Karoq rijden (lucky you).

Ik rijd als voorloopauto de Peugeot 3008, in mei komt mijn Karoq Bussines.

Ik vind, ook in de Peugeot, de hoge zit echt heerlijk comfortabel. Hoe bevalt de hoge zit bij de Karoq? En is deze te vergelijken met de Peugeot 3008?

Geen proefrit gemaakt?
 
Even een vraag aan degene die al in een Karoq rijden (lucky you).

Ik rijd als voorloopauto de Peugeot 3008, in mei komt mijn Karoq Bussines.

Ik vind, ook in de Peugeot, de hoge zit echt heerlijk comfortabel. Hoe bevalt de hoge zit bij de Karoq? En is deze te vergelijken met de Peugeot 3008?

Ongetwijfeld zal het rijgedrag anders zijn. De Peugeot heeft misschien hetzelfde platform als de Citroën. En dan kan de Karoq wat anders aanvoelen. Welke motor en versnellingsbak je hebt gekozen kan natuurlijk ook verschil maken.
Voor mij was het ook afwachten omdat ik geen proefrit had gemaakt maar een weloverwogen keuze qua aanbod en prijs. Hiervoor reed ik 10 jaar Prius. Dus ben ik nu van een jankende motor af. Heb nog wel plannen met het uitlaatsysteem.
 

Pendragon

Forumguru
Paar dingetjes die me zijn opgevallen de afgelopen dagen:

-het stuurhuis kraakt bij het ronddraaien van het stuur. Dit merk je vooral bij scherpe bochten omdat je het stuur dan verder ronddraait.
-de remmen piepen bij langzaam rijden. Dit merk je vooral bij het naderen van verkeerslichten en rotondes. Het laatste stuk waarbij je langzamer gaat dan 20km ongeveer gaan de remmen piepen. Nog nooit eerder gehad met een Skoda.

Ik ga beide dingen volgende week melden bij de dealer. Kijken of ze een oplossing hebben.
 

De Stip

Forumguru
Tja, dan maakt Autohold/Hill Start Assist de Hillhold dus overbodig. Want die eerste functioneert altijd, dus ook in een helling.
Ik vermoed dat Hillhold alleen zin heeft op handgeschakelde auto's (zoals ik ook in mijn voorgaande auto's had).

Frankie, ik lees dat jij LED in je achteruit rijlichten en knipperlichten hebt geplaatst. Ben je daar tevreden over en welke heb je daarvoor gebruikt?
 
Bovenaan Onderaan