Karoq ervaringen

XanderVR

Actief lid
@Pendragon heb het net even snel opgezocht en gevonden :)
Sunset schijnt 35% getint te zijn.
Zodra ik de Karoq heb maar eens kijken of het toch misschien zo een net-niet keuze is geweest :)
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon heb het net even snel opgezocht en gevonden :)
Sunset schijnt 35% getint te zijn.
Zodra ik de Karoq heb maar eens kijken of het toch misschien zo een net-niet keuze is geweest :)
Dit is 20%, dus scheelt 15%. Ben je er 23 maart? Dan kun je het zelf bij mij bekijken. Als je nu al sunset besteld hebt zou ik dit denk ik niet ook nog doen, maar dat is mijn mening. Bij deze is het wel zo dat je vanaf buiten vrijwel niks ziet naar binnen toe. Vanaf binnen heb je prima zicht.
 

XanderVR

Actief lid
Ik kan er de 23e helaas niet bij zijn.
Heb op dat moment geen auto waar ik prive in mag rijden (ik rij nu nog in een zakelijke auto zonder bijtelling, dus geen prive kilometers, en onze huidige prive auto gaat binnen nu en 2 weken weg, en krijgt mijn betere helft een eigen lease auto voor terug)

En met die 35% getint bedoel ik 65% licht doorlatend... Als de jouwe 20% doorlatend is is het 45% verschil :)
 

Pendragon

Forumguru
Ik kan er de 23e helaas niet bij zijn.
Heb op dat moment geen auto waar ik prive in mag rijden (ik rij nu nog in een zakelijke auto zonder bijtelling, dus geen prive kilometers, en onze huidige prive auto gaat binnen nu en 2 weken weg, en krijgt mijn betere helft een eigen lease auto voor terug)

En met die 35% getint bedoel ik 65% licht doorlatend... Als de jouwe 20% doorlatend is is het 45% verschil :)
Dan is het verschil idd 45%. Als je in de buurt woont (woon in Flevoland) dan kan ik het wel een keer laten zien ofzo.
 

De Stip

Forumguru
Ziet er prima uit en met name dat je de achterlichten hebt gedaan, maakt de auto af. Is dat aan de binnenzijde gedaan van de lichtunits?
 

Pendragon

Forumguru
Ziet er prima uit en met name dat je de achterlichten hebt gedaan, maakt de auto af. Is dat aan de binnenzijde gedaan van de lichtunits?
Dank je wel. Nee de folie op de lichtunits zit aan de buitenkant. Is ook niet te doen aan de binnenkant lijkt mij. Die folie blijft prima zitten.
 

Japanese Power

Donateur
De ramen zijn van zichzelf al donkerder dan normaal.
Mooi geworden. Ik heb bij levering voor 85% tinting gekozen. Prima om naar buiten te kijken en lekker donker van buitenaf.

Leuk adresje zo daar aan de Jan van der Heijdenstraat ;). Zo herkenbaar op de foto. Heb daar 14 jaar om de hoek gewoond tot het te klein werd met 5 kinderen. Maar dat is off-topic info.
 

XanderVR

Actief lid
@Pendragon helaas woon ik ook niet in de buurt van Flevoland :thumbsdown:
Heb je trouwens wel een eindje uit de buurt laten blindereren :cool: (H.I. Ambacht kom ik dan weer dagelijks langs onderweg naar mjn werk)
Maar al met al: ziet er echt puik uit!
Iets om toch maar te bekijken als ik de Karoq krijg deze zomer (vooral de achterlichten :cool: )
 

Pendragon

Forumguru
@Pendragon helaas woon ik ook niet in de buurt van Flevoland :thumbsdown:
Heb je trouwens wel een eindje uit de buurt laten blindereren :cool: (H.I. Ambacht kom ik dan weer dagelijks langs onderweg naar mjn werk)
Maar al met al: ziet er echt puik uit!
Iets om toch maar te bekijken als ik de Karoq krijg deze zomer (vooral de achterlichten :cool: )
Ach, HIA is maar een uurtje rijden en kwaliteit en goede ervaringen van anderen is belangrijker voor mij.
 

Pendragon

Forumguru
Kan het zo 1,2,3 niet vinden. Bij mij onthoud hij de drive mode niet. Ik zet hem op sport, rij ermee, contact uit, kom ik later terug, staat hij weer op normaal. Mis ik iets? Bijn mijn O3 ging dat wel gewoon goed.
 

CDK

Forumguru
Kan het zo 1,2,3 niet vinden. Bij mij onthoud hij de drive mode niet. Ik zet hem op sport, rij ermee, contact uit, kom ik later terug, staat hij weer op normaal. Mis ik iets? Bijn mijn O3 ging dat wel gewoon goed.

Is met de Kodiaq ook, zelfs als je aandrijving in individueel op sport opslaat. Druk je bij warme motor nogmaals op individueel, dan gaat hij wel naar sport. Heeft er mee te maken dat het schadelijk is voor de motor. Zelfde geval met de eco stand.
 
Nu zo'n twaalfduizend op de teller. Het enige dat opvalt is de nukkige koude motor. Maar dat is snel weg.
Laatst vloog 's avonds een eend in de grill terwijl ik ca 100 reed. De bonk viel mee, maar de veren vlogen in het rond. À L'orange, dacht ik nog. Maar wat me deed schrikken was dat ineens de afstandssensor klaagde dat hij niets meer zag. Thuis gekomen lag deze achterin een gapend gat dat in de grill was achtergebleven door de aanslag met die berm-eend. Niet wetende wat te doen schakelde ik de sensor uit, want dat constante gepiep is hinderlijk. Dus maakte ik de sensor provisorisch vast. Maar toen vergat ik hem weer eens uit te schakelen met wegrijden..... En later op de snelweg dacht de sensor een obstakel voor zich te zien en greep in.............. Je kunt je voorstellen dat dat even schrikken was..... Skoda Nederland gebeld en die zeiden "Trekt u de stekker maar los en gooi de sensor in het dashboardkastje en laat het repareren.." Logisch, want dat doe je natuurlijk ter plekke langs de snelweg.....
Vergelijk het met het teruggaan naar drivemode of het weer inschakelen van de autostop functie.
En dan de stekker loshalen, want ervoor naar de garage geeft zonder afspraak een hoop rompslomp. Tsjongejonge, where are the good old days... Het lijkt wel alsof je een hinkstapsprong en een dubbele salto achterwaarts moet maken met een argeonsynchronische torx schroeverdraaitang om die stekker los te maken. Maar goed, volgens "planning"staat de auto nadat ik hem vrijdag heb ingeleverd, dinsdag weer klaar.... En dan krijg je Golf mee als leenauto..... Blij toe als ik mijn hoge instap weer terug heb.....
 

Frens

Lid
Ai, vervelend.

Iemand al olie moeten bijvullen?

Mijn olielampje ging aan bij 11.500km. Vier dagen voor een garagebezoek vanwege winterbanden en een recall, helaas.
 

Pendragon

Forumguru
Is met de Kodiaq ook, zelfs als je aandrijving in individueel op sport opslaat. Druk je bij warme motor nogmaals op individueel, dan gaat hij wel naar sport. Heeft er mee te maken dat het schadelijk is voor de motor. Zelfde geval met de eco stand.
Oh, ik dacht dat jij zei dat de verschillende modus wel bleven staan, maar jij moet hem dus ook elke keer opnieuw op individueel zetten na een vorige rit? In mijn O3 was dat zeker niet zo. Stond bij mij vast op individueel.
 
Bovenaan Onderaan