Karoq ervaringen

JasperV88

Nieuw lid
Als net nieuwe bereider van een mooie Skoda karoq 1.5TSI DSG STYLE Bussines ben ik wel benieuwd hoe de verdere ervaringen hier zijn van karoq bereiders.
Ik kom zelf van een golf 7 TSI 1.4 150pk ook dsg.

Qua rijcomfort vind ik het een prima auto! Beetje wiebelend in de bochten als je van een golf met sport onderstel komt maar merk dat ik wel wat rustiger rij.
Overzicht is prima in de auto en alle hulpsystemen werken ook goed.

Wel ben ik al terug gegaan omdat een van de opbergvakken links onder het stuur niet open gaat... na wat harder trekken kwam de afwerking los van de daadwerkelijke bak.. terug naar de dealer. Bij showroom auto geprobeerd zonder problemen. Ik kreeg de bak uit de showroom auto en werd er voor me ingezet en ja hoor... muurvast. Over 2 weken na onze vakantie gaan ze er verder naar kijken.

Verder nog weinig minpunten tegen gekomen. DSG schokt soms een beetje maar kan nog nieuwigheid zijn.

Nu na een week de eerste 700 km er op zitten en hij bevalt prima!
Over 2 maanden komt ons eerste kind dus dan kunnen we de karoq ook beoordelen als familie auto.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
 

Cordoba

Forumguru
@JasperV88 Dat je de Karoq niet laat bereiden door een kok met Michelinsterren. ;)

Vervelend dat je gelijk al met een probleem begint, ik gok dat het probleem niet in het opbergvak zit, maar dat de beplating/frame er omheen niet goed is gemonteerd.
 

JasperV88

Nieuw lid
@JasperV88 Dat je de Karoq niet laat bereiden door een kok met Michelinsterren. ;)

Vervelend dat je gelijk al met een probleem begint, ik gok dat het probleem niet in het opbergvak zit, maar dat de beplating/frame er omheen niet goed is gemonteerd.

Hahaha foutje!
Maar idd waarschijnlijk foutieve montage. Gaan over 2 weken verder kijken
 

Duijzer

Donateur
Welkom! De beheerders vinden het leuk als je je voorstelt in het topic Meet en Greet.

Pech met het opbergvak, maar dat zal na de vakantie wel goed komen. 700 km in een week is flink met een benzinemotor, maar als het lekker rijdt kom je daar zo aan :)

Dat ie wat hoger is is wel lekker straks als je een maxi-cosi in en uit moet halen. Met een kleine erbij kun je ineens niet meer weg zonder 20 kg bagage mee te slepen.
 

haggard

Senior Member
Snel naar Varsseveld/TVS Engineering om de motor te tunen en de DSG te beschermen tegen slijtage! Je zult er geen spijt van krijgen... Wellicht kun je nog meedoen met de TVS Groeps/tuning/DSG optimalisatie actie hier op het forum... 25% korting op de standaard prijs!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Veel plezier met je Karoq en een chipje er in en een dsg aanpassing zal je wel kunnen waarderen denk ik ;)
 

Adibo

Actief lid
Na 500 km hierbij mijn eerste review.

Positief
-Hill hold, must! Super gaaf. Bij stoplicht gaat ie uit zichzelf in ‘P’ en je hoeft zelf niet voetrem in te drukken en je kan zo wegrijden.
-Comfortabel
-navi, media en de rest! Haarscherp, niet traag, werkt soepel icm Iphone5.
-boxen, mooi geluid.
-sportstoelen icm electrisch verstelbaar, alles is mogelijk.
-Driving mode, must!
-19 inch doen het prima

Irritant
- in sportstand voelt ie bij 30km/h in zn 2 of 3 schokkerig of ik moet nog wennen.
- stop/go!
- laatste stand drive mode wordt wel onthouden maar bij individueel moet ik alsnog een keer selecteren. Dan pas zie in op de boardcomputer dat ie van D naar S gaat. Ik heb namelijk bij individueel alles op sport op stuutbekrachtiging na.

Dus ik zal sowieso deze lastste twee laten programmeren door @Antera en waarshijnlijk nog meer. Eerst ff ontdekken wat voor mij persoonlijk nog beter kan.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Voor irritant schokkerig gevoel even langs de DSG dokter en de rest kan @Antera wel even fixen. Denk gelijk na of je mee zaken wilt laten passen als je daar toch bent ;)

En met Hill Hold bedoel je ws. de Stop hold functie. Heerlijk hè.
 

Adibo

Actief lid
Vraagje, zijn er nog meer mensen met 19inch en hoe ervaren jullie snelhexen boven de 110km/h ? Mijn stuur trilt heel licht als ik die los laat, ik ga hier toch voor terug naar de dealer. Bij mij lijkt het stuur niet helemaar recht te staan, is iets naar links gebogen. Of dit ook kleine trillingen mee veroorzaakt weet ik niet maar ik wil die iig recht hebben. Dus dat laat ik ook even nakijken.
 

Adibo

Actief lid
Voor irritant schokkerig gevoel even langs de DSG dokter en de rest kan @Antera wel even fixen. Denk gelijk na of je mee zaken wilt laten passen als je daar toch bent ;)

En met Hill Hold bedoel je ws. de Stop hold functie. Heerlijk hè.

Karoq gaat morgen naar de dealer voor de lichte trillingen en scheve stuur. Ik heb al contact gehad met DSG dokter! Nu maar ff kijken wat de dealer morgen gaat zeggen als ik ze vertel over DSG.
 

CDK

Forumguru
Vraagje, zijn er nog meer mensen met 19inch en hoe ervaren jullie snelhexen boven de 110km/h ? Mijn stuur trilt heel licht als ik die los laat, ik ga hier toch voor terug naar de dealer. Bij mij lijkt het stuur niet helemaar recht te staan, is iets naar links gebogen. Of dit ook kleine trillingen mee veroorzaakt weet ik niet maar ik wil die iig recht hebben. Dus dat laat ik ook even nakijken.

Trillen en een scheef stuur heeft niets met 19” te maken. Slecht gebalanceerd of losse wielbouten kan trillingen veroorzaken. Slechte uitlijning is de oorzaak van een scheefstaand stuur.
 

Adibo

Actief lid
Best wel scheef...Ik reed hier een tijdje rechtdoor, dan maar meteen videotje voor morgen. FADFEEE0-3CFE-497D-94CC-BAFF446B6732.png
 

Qwerto

Nieuw lid
Heb 2 irritaties.

Te snel springt de motor uit als je remt voor een verkeerslicht. Had liever andersom gehad dat ik het knopje moest indrukken om dit te activeren in plaats van deactiveren.

Als de ramen naar beneden staan, gaan ze niet automatisch omhoog als je de auto op slot zet. ook niet als je de sleutle langer ingedrukt houdt. Dit had ik wel met mijn octavia.
 

Japanese Power

Donateur
@Qwerto Voor het permanent uitschakelen van de start/stop even langs iemand met VCDS-aanpassings-mogelijkheden.

Check even deze lijst voor de juiste persoon bij jou in de buurt.

Edit: en je tweede vraag trouwens werkt bij mij op de Kodiaq gewoon. Idem zoals @Frens aangeeft. Ideaal.
 
Laatst bewerkt:

Frens

Lid
@Qwerto Moet je de ramen niet gewoon nog even kalibreren?

Dus een keer de raambediening van elk raam handmatig bewust langer (~2 sec) inhouden bij dicht en open stand. Je hoort soms ook wel een klikje. Daarmee weet de auto wat de maximale en minimale stand is.
 
Bovenaan Onderaan