Karoq ervaringen

Adibo

Actief lid
@Frankie , Ik heb Frontassist uitgeschakeld toen ie voor het eerst zelf ingreep waar het niet moest. Collega voor mij remde voor oranje, 5 auto's lengte voor mij en toen greep Frontassist zelf in. Kreeg de schrik van mijn leven! Meteen uitgeschakeld :)

Bij mij is scheve stuur redelijk opgelost door uitlijning maar ben er nog niet 100% tevreden. Auto trekt wel overdreven aan een kant, links of rechts. Het is maar net hoe de weg staat. Als je in flauwe bocht stuur halverwege bocht los laat gaat ie overdreven rechtdoor. Heb ik bij geen een auto eerder gehad. Dat is echt even wennen.
 

Frankie

Actief lid
@Frankie , Ik heb Frontassist uitgeschakeld toen ie voor het eerst zelf ingreep waar het niet moest. Collega voor mij remde voor oranje, 5 auto's lengte voor mij en toen greep Frontassist zelf in. Kreeg de schrik van mijn leven! Meteen uitgeschakeld :)

Bij mij is scheve stuur redelijk opgelost door uitlijning maar ben er nog niet 100% tevreden. Auto trekt wel overdreven aan een kant, links of rechts. Het is maar net hoe de weg staat. Als je in flauwe bocht stuur halverwege bocht los laat gaat ie overdreven rechtdoor. Heb ik bij geen een auto eerder gehad. Dat is echt even wennen.

Over dat uitschakelen heb ik ook gedacht! Echter maar heel kort. Ik vrees dat als er een situatie komt dat ie terecht had kunnen ingrijpen en het is uitgeschakeld ik daar spijt van krijg.
 

Jrtt

Forumguru
De punten die jullie opnoemen kan ik niet echt herkennen (heb dan ook geen kanteldak en ACC). Vind de Karoq zeer prettig rijden! De S-stand gebruik ik persoonlijk niet veel. Af en toe om ergens snel weg te komen.
Stuur staat bij mij recht en trekt niet naar een zijkant. Af en toe, maar dat zal aan de weg liggen..

Kortom mijn conclusie is: Neem geen Karoq in de kleur Black Magic! :pardon:
 

dvdlely

Forumguru
Juist, ik heb Hill Hold extra besteld niet wetende dat karoq uitgerust was met Autohold. Zat net te zoeken naar verschillen op internet en vond deze:



One question ive not had cleared up yet was what the difference between Autohold and Hill Hold Control (also called Hill Start Assist) is.



From what I can gather, Autohold keeps hydraulic brake pressure on all 4 brakes when you come to a stop so that you don't move until you press the accelerator.

Hill Hold Control works only on gradients greater than 5deg and applies the parking brake as you release the brake pedal so that the car doesn't roll back when you're moving your foot to the accelerator.

In mijn huidige octavia heet het bergwegrijhulp HHC met een DSG bak. Wat ie dan doet op een helling van 5 graden of meer is simpelweg de rem 2 seconde langer ingedrukt houden. Dus zodra ik mijn voet van de rem haal, zie ik achter mij dat mijn remlicht ook nog 2 sec aan blijft staan. Thats it. Daarna gaat ie gewoon rijden op de koppeling.

Dus de autohold lijkt me prettiger. Die werkt altijd als ik het zo lees.
 

cali05

Forumguru
Inmiddels vanaf eind maart en 11.000 km. gereden. Over het geheel bevalt de Karoq prima. Ik rijd er voornamelijk alleen in. De 1.0 met DSG is een prima combi mits de DSG in S staat. In D vind ik het niet prettig rijden. Schakelt te vroeg op en bromt wat te veel.
 

Pendragon

Forumguru
Inmiddels vanaf eind maart en 11.000 km. gereden. Over het geheel bevalt de Karoq prima. Ik rijd er voornamelijk alleen in. De 1.0 met DSG is een prima combi mits de DSG in S staat. In D vind ik het niet prettig rijden. Schakelt te vroeg op en bromt wat te veel.
Het brommen icm de dsg en 1.0 hoor ik vaker. Dit komt door het te vroeg opschakelen. Ondanks dat ik een 1.5tsi besteld heb ook de reden dat ik de dsg software laat aanpassen. Dat te vroeg opschakelen is onnozel.
 

Frankie

Actief lid
Hoi,

Wie van jullie heeft een Karoq met licht interieur?
Wij hebben een zwarte Karoq met beige stof interieur. We vinden de zwarte afwerking van de hemel en panelen wel mooi.
Bij de afdekkappen op de A-stijlen zit wel iets vreemd. Halverwege op het vlak tegen het raam zit zowel links als rechts een rare glimmende vlek die in de zon heel erg reflecteert, de rest van deze kap is mooi mat. Eerst dacht ik dat er iets van vet oid op zat, maar ik krijg het niet weggepoetst. Nu vermoed ik echter dat het een gevolg kan zijn van fabricage van die delen en misschien is ontstaan bij injecteren in de mal.

Kan iemand met een auto met zwarte hemel eens kijken hoe dat bij jullie uitziet? Je ziet het eigenlijk alleen als er fel licht op schijnt.

Omdat wij het aan twee kanten hebben kan ik me niet voorstellen dat het iets van vuil/vet is, ook omdat ik het niet kan weg poetsen.

Alvast bedankt!!
 

Japanese Power

Donateur
Nee hoor, met je browser op je computer kun je de afbeelding zo in het tekstveld slepen, vanaf je smartphone kun je onder je tekst voor bijlage kiezen en hem dan toevoegen aan je post. Succes! Let wel dat niet je bijlage niet megegroot is, dan zul je hem een tikkie moeten verkleinen.
 

Adibo

Actief lid
Ik heb inmiddels 4000 km op zitten. Hierbij mijn ervaring tot nu toe.

- 19 inch velgen, staat mooi en rijdt soepel. Echter voel je de weg wel! Ga lange proefritten rijden voordat je kiest voor 19 inch. Het liefst achter elkaar met 18 of 17 inch dan merk je meteen het verschil. Voor mij is het geen belemmering want Karoq is behoorlijk comfortabel.

- Sportstoelen, top! icm met volledig elektrisch kun je deze werkelijk in alle mogelijke standen zetten.
- Comfort is prima, heel soepel. Had ik niet anders verwacht van Skoda.
- Driving mode en vooral het onthouden van de laatste stand. Ik rijd op stand Individueel. Hier kun je zelf een aantal zaken inrichten, handig.
- Auto hold. Tsja, beste optie op Karoq. Heb ik nog niet gehad in mijn vorige auto's. Zeer positief over!

- Front assist, naaaa. Een keer had ie zelf ingegrepen waar het niet moest. Kreeg de schrik van mijn leven. Gelukkig reed niemand achter anders was het raak. Daarnaast had ie nog een keer willen ingrijpen maar nu gingen alleen lapjes op rood maar geen remmen. Dus voor mij voorlopig een NoGo!

- Elektrisch bediende achterklep, zeker handig. Alleen dat piep geluid, lijkt alsof een vrachtwagen achteruit aan het rijden is :)

- DSG, bagger! Schokkerig bij lage snelheden. Kickdown werkt regelmatig niet! Trage bocht in z'n 4e versnelling, bij verlaten bocht kickdown, nope. Geen gehoor, heel irritant. Ik ben blij dat ik Sportpakket heb genomen. Krijg je flippers bij en ik moet jullie zeggen, ik gebruik die regelmatig. Omdat DSG veeeeeeeeeel te snel aan het doorschakelen is.

Kickdown bij stoplicht, regelmatig dat je bij overschakelen van 1 naar 2 een schok krijgt. Hij houdt eerst in en dan krijg je ruk in je rug. DSG is voor mij zwaar een NoGo! En ja ik weet het, DSG dokter...
 

Adibo

Actief lid
@Adibo dsg aanpassen is voor mij iets wat ik gewoon incalculeer bij de aanschaf

Ja dat wil ik ook, maar LM en Dealer zegt dan vervalt de garantie. Dus ja, dan zit ik er mee...

Maar dat is toch te triest voor woorden. Je betaalt 40.000e aan een auto maar je moet zelf DSG achteraf laten aanpassen want standaard deugt niet.
 

Pendragon

Forumguru
Ja dat wil ik ook, maar LM en Dealer zegt dan vervalt de garantie. Dus ja, dan zit ik er mee...

Maar dat is toch te triest voor woorden. Je betaalt 40.000e aan een auto maar je moet zelf DSG achteraf laten aanpassen want standaard deugt niet.
Komt helaas allemaal door belachelijke Europese milieu eisen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Alles hep se foor en nadeel (lease/privé). Al zou ik er ook in geval lease geen moment over twijfelen. Kwestie van risico-inschatting
 

EdK

Forumguru
Ja dat wil ik ook, maar LM en Dealer zegt dan vervalt de garantie. Dus ja, dan zit ik er mee...
Tsja en als je standaard DSG na 2 jaar er ook de geest aan geeft dan is het ook gedaan met de garantie..
alleen zit jij er dan niet mee maar de lease....
vind dat altijd zo'n kort door de bocht opmerking van een dealer en lease maatschappij..
 
Iemand dit al een keer gehad? Getankt en bij het wegrijden zegt de auto jammer je hebt niet getankt.
Je gaat dan toch twijfelen... nog even langs een andere tankstation en weer tanken. Maar de tank zat echt vol.
Bij de dealer langs die wisten het ook niet hebben een reset gegeven en hierna werkte alles weer naar behoren.
Nu even in de gaten houden of het niet nog een keer gebeurt.
 
Bovenaan Onderaan