Karoq ervaringen

petertje1970

Actief lid
Even een vraagje aan de gelukkige die al in een Karoq rond rijden.
Ik heb er eentje bestelt met een gewone achterbank dan krijg je helaas een harde hoedenplank.
Kan je deze nog een beetje knap opbergen als je bagage wat hoger komt dan je hoedenplank, tegen de achterbank of zo,of is het niet in dit geval simply clever
 

Witte Yeti

Actief lid
Kijk!
Helemaal goed!
Dank, Pim!
Ik ga wel de 12v contacten loskoppelen en dan op deze aftakking aansluiten. Kwestie van schema uitpluizen, lijkt mij.
Die splitter gebruik ik nu voor voeding van een camera achterop mijn caravan en op dashboard een monitor.
Bijgaande foto laat zien op welke plek de splitter zit, dat is positie 47 van de zekeringenkast in het dashboard (zie blz. 304 van het instructieboek).

IMG_0135.JPG
 

Witte Yeti

Actief lid
Even een vraagje aan de gelukkige die al in een Karoq rond rijden.
Ik heb er eentje bestelt met een gewone achterbank dan krijg je helaas een harde hoedenplank.
Kan je deze nog een beetje knap opbergen als je bagage wat hoger komt dan je hoedenplank, tegen de achterbank of zo,of is het niet in dit geval simply clever
De hoedenplank tegen de achterbank plaatsen in mogelijk, maar komt een stukje boven de rugleuning uit. Het handigst is om eerst de rugleuningen te klappen dan de hoedenplank schuin omhoog te plaatsen met de uitstekende stukjes aan de bovenkant. Daarna rugleuningen terug klappen.
 
Die splitter gebruik ik nu voor voeding van een camera achterop mijn caravan en op dashboard een monitor.
Bijgaande foto laat zien op welke plek de splitter zit, dat is positie 47 van de zekeringenkast in het dashboard (zie blz. 304 van het instructieboek).

Bekijk bijlage 70884

Kijk! even die splitter bestellen en dan de 12v contacten koppelen. Alhoewel, er zit een auto onderdelen winkel om de hoek....
 
Laatst bewerkt:
Ik bezit zelf een kodiaq met een 1500 tsi dsg7 dezelfde motor als de karoq wat jullie zeggen over de versnellingsbak dat het bagger is daar ben ik het helemaal mee eens want mijn kodiaq doet hetzelfde ook schiet hij vaak uit zn 2e trap hij schakelt stotterig en bromt af en toe heel hard alsof de uitlaat kapot is staat net 750 km op
Vrijdag moet ik naar de dealer voor de montage van een trekhaak en meldt het dan gelijk
Ik heb op dit forum gelezen dat er een update zou komen voor de dsg wie weet hier meer van want ik kan hier nergens iets over vinden
 

Bopper

Lid
Ik bezit zelf een kodiaq met een 1500 tsi dsg7 dezelfde motor als de karoq wat jullie zeggen over de versnellingsbak dat het bagger is daar ben ik het helemaal mee eens want mijn kodiaq doet hetzelfde ook schiet hij vaak uit zn 2e trap hij schakelt stotterig en bromt af en toe heel hard alsof de uitlaat kapot is staat net 750 km op
Vrijdag moet ik naar de dealer voor de montage van een trekhaak en meldt het dan gelijk
Ik heb op dit forum gelezen dat er een update zou komen voor de dsg wie weet hier meer van want ik kan hier nergens iets over vinden
Vorig jaar idd het probleem gemeld bij Skoda voor de bokkige aandrijving bij koude motor. Mij is idd aangegeven dat het een bekend probleem is en dat men er aan werkt. Tot op heden nog niets vernomen dus zal ik mij over een twee weekjes maar weer eens melden bij de dealer. Ik wil het graag opgelost hebben namelijk.
 
Vorig jaar idd het probleem gemeld bij Skoda voor de bokkige aandrijving bij koude motor. Mij is idd aangegeven dat het een bekend probleem is en dat men er aan werkt. Tot op heden nog niets vernomen dus zal ik mij over een twee weekjes maar weer eens melden bij de dealer. Ik wil het graag opgelost hebben namelijk.

Bedankt voor je reactie wel raar dat je nog steeds niets hebt gehoord ben toch bang dat ze ons aan het lijntje houden ben benieuwd wat ze vrijdag zeggen als jij wat hoort wil je het dan ff laten weten
 

Witte Yeti

Actief lid
Bedankt voor je reactie wel raar dat je nog steeds niets hebt gehoord ben toch bang dat ze ons aan het lijntje houden ben benieuwd wat ze vrijdag zeggen als jij wat hoort wil je het dan ff laten weten
Succes vrijdag, ik hoop dat ze een oplossing voor je probleem hebben. Vraag ook even of ze bij montage vd trekhaak TSA hebben geactiveerd.
 
Ook ik merk enige terughoudendheid van de motor of de automaat bij koude motor. Dat is echter van korte duur. Het knorren van de motor is bekend. Met name bij laag toerental bromt ook de Karoq een beetje. Je kunt het opvatten als een sportieve brom. Ik vind het zelf niet hinderlijk. Ik heb een stevige rubbermat in de kofferbak gelegd ter bescherming tijdens gebruik en dat scheelde een beetje. Misschien gooi ik ook wat dempingsplaten in de bak van het reservewiel dat ik niet heb. Heb zo'n pomp setje. Mijn eerste contact met de dealer zal vermoedelijk bij de eerste servicebeurt zijn en dat is bij ca 30.000 km. Nu staat er bijna 6000 op de teller, dus ik kijk het nog even aan. ( Ik bedenk nu dat ik nog niet naar het oliepeil heb gekeken..) Zodra het allemaal warm is gaat het prima. Iemand al topsnelheid gereden?
 
Ook ik merk enige terughoudendheid van de motor of de automaat bij koude motor. Dat is echter van korte duur. Het knorren van de motor is bekend. Met name bij laag toerental bromt ook de Karoq een beetje. Je kunt het opvatten als een sportieve brom. Ik vind het zelf niet hinderlijk. Ik heb een stevige rubbermat in de kofferbak gelegd ter bescherming tijdens gebruik en dat scheelde een beetje. Misschien gooi ik ook wat dempingsplaten in de bak van het reservewiel dat ik niet heb. Heb zo'n pomp setje. Mijn eerste contact met de dealer zal vermoedelijk bij de eerste servicebeurt zijn en dat is bij ca 30.000 km. Nu staat er bijna 6000 op de teller, dus ik kijk het nog even aan. ( Ik bedenk nu dat ik nog niet naar het oliepeil heb gekeken..) Zodra het allemaal warm is gaat het prima. Iemand al topsnelheid gereden?

In Duitsland zijn er veel kodiaqs en karoqs die hetzelfde probleem hebben maar er zijn er ook die helemaal geen probleem hebben dit vind ik wel vreemd
Bij ons is het bij een warme motor ook dat ie vaak slecht schakelt maar bij koud is het inderdaad erger
 

Bopper

Lid
Vandaag contact gezocht met de dealer. Deze heeft op zijn beurt weer contact gehad met Skoda. Zoals het er nu uitziet, komt de oplossing pas in Q2. Met deze melding kwam wel de kanttekening, dat het ze niet zou verbazen als de oplossing toch eerder zou gaan komen. Ik wacht dan ook maar af. Tot die tijd kunnen we er toch niet echt veel aan doen. Daarbij heb ik liever een hele dan een halve oplossing. Als daar tijd voor nodig is, moet het maar.
 

Kwark

Senior Member
Ik heb de klacht van het bokkig rijgedrag ook.

Onderstaande antwoord van de dealer gehad. Sluit aan bij het antwoord van @Bopper.

Ik begreep van mijn collega dat u bij een koude motor en rustig rijden een bokkerig rijgedrag ervaart.
Bij ons is bekend dat deze type motor schokt in de warmdraaifase (bij koelvloeistoftemperatuur tot ca. 70◦C)
Bijvoorbeeld bij matig accelereren en of bij loslaten gaspedaal (bij deceleratiewerking)
In het storingsgeheugen van het motorregelapparaat is geen storing opgeslagen.
Op dit moment is er nog geen doeltreffende oplossing beschikbaar die de vermelde klacht kan verhelpen.
Een oplossing wordt in het tweede kwartaal van 2019 verwacht.
Dat zal door middel van een software update opgelost gaan worden.
Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.


Voorlopig maar afwachten dus.
 
Nou ik ben vandaag bij de dealer geweest voor de trekhaak en heb gelijk gevraagd voor de automaat de dealer belde mij vanmiddag op omdat de auto klaar was en hij vertelde toen dat er niets aan de automaat mankeerde en dat we morgen de auto op kunnen halen ja duhh niets over een eventuele update
 

Pendragon

Forumguru
Mijn eerste dikke week zit erop en voor mij zijn de volgende dingen opgevallen (positief en negatief, maar negatief vind ik een te zwaar woord):

Positief:
1) autohold is fantastisch. Zou ik nooit meer willen missen
2) Virtual Cockpit is prachtig. Ben blij dat ik die gekozen heb
3) 3 gepersonaliseerde sleutels (nu 2 in gebruik). Erg handig met electrische stoel, spiegels en LED kleurtjes in het interieur. Ook de kleur van het LED zie je terug in de Columbus en in de VC.
4) verwarmde voorruit. Ideaal bij vorst. Even aan, even wachten en klaar.
5) Android Auto, prachtige optie en zeker als ik mijn muziek stream vanaf mijn nas via Plex :)
6) Hogere zit is heerlijk. Goed overzicht.
7) DSG: heerlijk rustig rijden, zeker in de file. Vrijdag alleen nog even langs de dokter om hem wat beter af te stellen
8) met Eibach veren eronder veel beter wegligging dan zonder
9) ACC is wennen, is meestal lekker.
10) Veel minder windruis dan in de O3, het is echt stil in de auto vind ik.
11) Middensteun achterin. Kinderen vinden dit erg lekker, verder ook de stoelverwarmming achterin en de 220V/12V/USB aansluiting.
12) Lane Assistant. Mooi hulpmiddel, maar soms bij een gekke lijn op de weg wil hij nog wel eens raar ingrijpen. Altijd goed blijven opletten dus ;)
13) Ben zeer blij met mijn sidesteps. Het maakt de onderkant van de auto beter af en je ziet geen gekke onderkant
14) Automatisch achterklep. Erg handig.
15) Dode hoek waarschuwing in de spiegel. Erg handig, maar soms zit hij er wel eens naast. Er komt dan een auto voorbij op een baan verder van mij vandaan, maar hij gaat dan toch melden. Ik denk, liever een keer teveel dan te weinig.

Negatief:

1) bij remmen met lage snelheden vaak piepende remmen.
2) Net als iemand anders hier trekt de auto een beetje naar links als ik het stuur recht heb. Na 2 keer uitlijnen is het vrijwel weg, maar toch niet 100%. De laatste uitlijner vertelde mij dat de starre achteras niet 100% recht staat. Is niet heel veel, maar kun je merken, zeker bij een verlaagde auto.
3) ACC, heeft ook nadelen. Doordat je voorganger soms langzamer gaat rijden, doet ACC dat dus ook, moet je dan inhalen dan rij je een stuk langzamer en moet de auto soms op gang komen om in te halen, terwijl als je al op snelheid bent is het inhalen een stuk makkelijker.
4) de Karoq ligt niet zo stabiel op de weg als dat mijn O3 lag. Ik bedoel hiermee dat ik meer moet corrigeren aan het stuur dan dat ik dat bij de O3 deed.
5) Weerspiegeling van de omlijsting van de luchtroosters bij de deuren in de buitenspiegels
6) Knop Automatisch achterklep op de klep zou ik liever links hebben dan rechts, omdat je toch meestal als bestuurder aan je eigen kant staat (zeker op een parkeerplaats). je kunt dan lastig bij de knop om hem weer dicht te doen.
7) dak afloop bij de achterdeuren. als er water op het dak staat en je doet de achterdeur open dan loopt het water zo op de achterbank
8) smalle binnenspiegel is erg wennen
9) jammer dat er niet standaard een dubbele mat in de kofferbak ligt (ene kant rubber, andere kant stof). Had ik in de O3 wel. Nu los gekocht, evenals een vuilnisbakje in de deur.

Dat is het na 1,5 week wel ongeveer :) Nog steeds erg blij met de Karoq, is echt een genot om in te rijden.
 
Bovenaan Onderaan