Karoq ervaringen

Bopper

Lid
Dus ook bij koude motor zal de cilinderuitschakeling al snel inkomen

Afgelopen dagen uitgebreid op gelet en idd, de moter gaat idd ook op 2 potjes lopen wanneer mogelijk. (Rustig constant en/of afremmend)
Mijn eerste gedachte dat ik gelezen had dat dit alleen bij warme motor plaats zou vinden, klopte dus niet!
Sorry voor de verwarring hierin.
 
Ik rij sinds 15 november in de 1.6tdi dsg, ca 6000km mee gereden

- kraken onderstel , had ik ook bij de Octavia. Inmiddels opgelost door dealer
- Android auto start regelmatig niet door, blijft hangen op starten context, lastige met dit is dat de Bluetooth dan ook niet beschikbaar is, auto stroomloos en weer starten lost het niet op, alleen langere tijd uit.
- brommerig resonantiegeluid , lijkt uitlaat te zijn bij ca 2000rpm en 2500 rpm
- start stop soms te snel, zoals eerder vermeld in dit topic

Wat is het gemiddelde verbruik onder de 1.5tsi dsg rijders, ik moest een diesel en verbruik is ca 1:16

Verder bevalt hij goed, lekker die hoge instap vergeleken met de Octavia
 

Bopper

Lid
Ik rij sinds 15 november in de 1.6tdi dsg, ca 6000km mee gereden

- kraken onderstel , had ik ook bij de Octavia. Inmiddels opgelost door dealer
- Android auto start regelmatig niet door, blijft hangen op starten context, lastige met dit is dat de Bluetooth dan ook niet beschikbaar is, auto stroomloos en weer starten lost het niet op, alleen langere tijd uit.
- brommerig resonantiegeluid , lijkt uitlaat te zijn bij ca 2000rpm en 2500 rpm
- start stop soms te snel, zoals eerder vermeld in dit topic

Wat is het gemiddelde verbruik onder de 1.5tsi dsg rijders, ik moest een diesel en verbruik is ca 1:16

Verder bevalt hij goed, lekker die hoge instap vergeleken met de Octavia

Mijn verbruik met de 1.5 TSI DSG ligt zo tussen de 1:14 en de 1:16 in.
Het e.e.a. Ligt vooral aan de wegen die ik bereid.
Wanneer ik veel op de snelweg zit is 1:16 makelijk haalbaar op een traject A2 vanaf A. Dam naar bijvoorbeeld Arnhem.
Dit gedeelte is tm Ede 100 km per uur!
Wanneer ik echter richting Friesland ga over de A6 of A7, loopt het verbruik al gouw op naar de 1:14 of meer.
Dit omdat deze veel 130km stukken kent.
M.a.w. met een wat rustigere rijstijl is zuinig rijden wel mogelijk.( zie ook foto dat bij mij 1:17 mogelijk is )
Overigens maakt 120 of 130 km al bijzonder veel verschil op de snelweg terwijl de tijdwinst minimaal te noemen is.
Binnen de bebouwde kom echter, is de 1.5 TSI absoluut niet zuinig maar dat was met mijn octavia 1.6 TD niet anders.
 

Bijlagen

  • 20E50D16-4E25-4F65-93B4-7D842B8DD38E.jpeg
    20E50D16-4E25-4F65-93B4-7D842B8DD38E.jpeg
    789,7 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Anyhow,

Een vervelend aspect is wel dat de 12 volt aansluitingen actief blijven ook al verbreek je het contact.
Dat is lastig met dashcams.. Weet een van jullie een tip om dit op te lossen? Is er een instelling die ook de 12v stopt?
 

Canon-Eye

Forumguru
Een vervelend aspect van mijn Seat vond ik nou juist dat de 12V contactdozen via het contact worden geschakeld, waardoor mijn TomTom steeds uitging op momenten dat ik hem ingeschakeld wilde houden.
Dat heb ik opgelost door onder het dashboard een extra niet-geschakeld stopcontact je laten aanleggen waar de TT altijd ingeplugd zit. Ik bepaal dus per keer of ik 'm al dan niet aan wil laten staan.

Het spiegelbeeld daarvan is: de voeding aansluiten op een geschakelde zekering. Of koppelen aan de radio, want als het contact wordt afgezet gaat die na 30 minuten vanzelf uit.
 
Een vervelend aspect van mijn Seat vond ik nou juist dat de 12V contactdozen via het contact worden geschakeld, waardoor mijn TomTom steeds uitging op momenten dat ik hem ingeschakeld wilde houden.
Dat heb ik opgelost door onder het dashboard een extra niet-geschakeld stopcontact je laten aanleggen waar de TT altijd ingeplugd zit. Ik bepaal dus per keer of ik 'm al dan niet aan wil laten staan.

Het spiegelbeeld daarvan is: de voeding aansluiten op een geschakelde zekering. Of koppelen aan de radio, want als het contact wordt afgezet gaat die na 30 minuten vanzelf uit.

Helder.
Ik vind alleen zo'n gedoe om dan onder het dashboard te gaan kloten.
Nu heb ik ook een email naar Skoda gestuurd met dezelfde vraag dus wacht ik dat af, alhoewel ik begrijp dat dit best een lange queeste kan worden. Ik heb wel een camera voor én achter. Ik zou dan de primaire kabel van die contacten moeten vinden om die om te zetten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind alleen zo'n gedoe om dan onder het dashboard te gaan kloten.
Vond ik ook, dus gewoon bij mijn vertrouwde dealer even laten doen tegelijk met een paar andere kleinigheden die me niet helemaal zinden. Was voor een paar tientjes klaar (wat dit betreft dan); ieder zijn vak.
 

CDK

Forumguru
Het e.e.a. Ligt vooral aan de wegen die ik bereid.

:pieker: zijn dat smakelijke wegen?

584d8926f34d5e734bcfa335bc68d58a.jpg
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik heb in mijn vorige auto's (Yeti) jarenlang zo'n zekeringsplitter als door @Yeti2015 beschreven gebruikt voor een losse navigator en dat werkte perfect. Contact uit, navigator uit. Op het eu forum staan er foto's van.
 
Bovenaan Onderaan