Karoq ervaringen

hemi24

Forumguru
Prima, maar wat was het topic ook alweer..?

De koelcapaciteit van de airco, of was het een onwillige middenzetel van de VarioFlex die niet fatsoenlijk in zijn geheel is om te klappen?

:bloemen:

Mag ik hier eigenlijk wel reageren als berijder van een ‘vreemd’ merk..?!?
 

Bopper

Lid
Met de laatste dagen, heb ik uitgebreid gebruik gemaakt van de AIR CARE optie.
Dit omdat ik meende te ervaren, dat de auto veel vlotter koel werd.
Zoals ik het begreep, zet hij de klimaatinstallatie deels op buitenlucht en deels op circulatie.
 

Bopper

Lid
Dat gaat toch automatisch? Of kan je dat extra beïnvloeden, de AIR CARE functie?
Bij mij staat air care standaard altij uit na het starten van de auto.
Om te controleren kan je even snel naar het klimaatmenu gaan.
Wanneer air care niet geel opgelicht is, staat hij gewoon uit !
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij staat air care standaard altij uit na het starten van de auto.
Om te controleren kan je even snel naar het klimaatmenu gaan.
Wanneer air care niet geel opgelicht is, staat hij gewoon uit !
Dat klopt niet helemaal. In de setup is een vinkje om hem te activeren. Hiermee staat hij aan. De auto regelt daarna automatisch of het nodig is of niet. Zie de bijlage voor het vinkje
bd9e90d3e331bdcab08867e77ad2edd7.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Tenminste zo heb ik het gelezen... Maar het was heel vaag. Dit systeem zou bij inschakelen zelf bepalen of de lucht buiten zo slecht is dat hij dit aan moet zetten. Hij zet dan iets om, waardoor hij half buiten, half binnen circulatie doet. Hoe het verder werkt, geen idee.
 

Bopper

Lid
Hmmmm.... net ff gekeken. In de setup van de climate staat auto circulatie aangevinkt maar wanneer ik de menuknop indruk ( onderste deel ronde knop bediening ) staat toch echt Air Care uit. Ik heb het tot nu toe ook altijd zelf aan moeten zetten. Zal het boekje er nog eens op gaan nalezen.
 

Pendragon

Forumguru
Hmmmm.... net ff gekeken. In de setup van de climate staat auto circulatie aangevinkt maar wanneer ik de menuknop indruk ( onderste deel ronde knop bediening ) staat toch echt Air Care uit. Ik heb het tot nu toe ook altijd zelf aan moeten zetten. Zal het boekje er nog eens op gaan nalezen.
Zoals ik al zei: het vinkje activeert het alleen. De auto bepaald zelf (sensor) wanneer het nodig is om air care aan te zetten. In veel situaties is het dus niet nodig en zet hij hem ook niet aan, maar is hij wel functioneel actief. Wat je bedoeld met onderste deel ronde knop bediening weet ik niet. Ik heb geen knoppen op mijn Columbus, of bedoel je op de knoppen van de climatronic?
 

Bopper

Lid
A/C is niet hetzelfde als Air Care...

:deuk:

Edit : nu snap ik ook de opmerking dat de wagen sneller koelt als de Air Care zou aanstaan..!

xxl_kfz57627634_foto-05-04-19-10-30-50.jpg

Tja... nu kom ik niet helemaal uit een ei maar, op de foto middelste knop van de climatronic, staat toch echt menu.
Wanneer ik deze selecteer zie je op de columbus het totaal overzicht van de clima instellingen.
Hier zou air care geel moeten zijn opgelicht bij werking.
Nu geloof ik echt wel dat hij dit auto zou moeten doen, maar wanneer dan?
Tot nu toe, heb ik altijd zelf aangezet wanneer ik het nodig vond, en dat bevalt prima!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Dat is één van de kenmerken van een goedwerkend automatisch systeem : dat je er als gebruiker zo goed als niets van merkt..!

Het vinkje zetten zoals @Pendragon heeft aangegeven en verder niks meer aan doen! Het is niet meer dan een sensor die de luchtkwaliteit meet en daar de circulatie+filtratie van de luchtstroom op aanpast.
 
Bovenaan Onderaan