Karoq ervaringen

064harry

Donateur
Ik ga er mee op vakantie naar Italië. Dus ervaring ermee opdoen. Ik twijfel nog wel of ik er een koffer opdoe of niet.
 

M@cer

Lid
Eerste week zit er nu bijna op (750 kilometer) met mijn Karoq en heerlijke auto, erg blij mee. Nog steeds een glimlach van oor tot oor.

Paar puntjes die ik tegen ben gekomen.

- Banden waren niet goed gebalanceerd bij aflevering, wat zorgde voor trillende auto bij 130 op de snelweg.. Is inmiddels opgelost door de dealer. Wel een beetje slordig. Kon eerst pas over 10 dagen terecht, maar na een boze mail kon ik toch de volgende dag al langskomen.

- Cruise control (geen ACC) is lang niet zo uitgebreid in de Golf (en ook niet als de Ibiza uit 2018), maar is weer terug naar het niveau uit mijn Toledo van 2000. Geen stapjes van 10 km meer.. Beetje jammer.

- Waarom onthoud de auto de gekozen rijmodus niet? In onze Ibiza blijft de gekozen stand gewoon actief.. Als ik in de Skoda de mode op Sportief zet wordt deze wanneer ik de auto opnieuw start weer terug gezet naar normaal.

- Auto maakt maar half automatisch verbinding met wlan in combinatie met mijn iPhone. Zodra ik het scherm voor persoonlijke hotspot aanzet heb ik binnen 1 minuut verbinding, zonder knop op het scherm in te drukken. Fijn voor de real-time verkeersinformatie.

- Hoe kan ik het digitale dashboard dimmen?? Nog niet tegen gekomen.

- Hoe kan ik de tripteller op 0 zetten met het digitale dashboard. Alleen diep in het menu tegen gekomen. Waar is de knop gebleven?
 

Pendragon

Forumguru
Paar antwoorden:

-onthouden mode: heeft iets met milieu ofzo te maken. Bij mij ook zo. Echt heel raar. In mijn O3 was dat ook niet zo.

-geen knop voor resetten. Nee is er niet. Moet idd in het display. Went snel.-dimmen digitaal display: zal zo even kijken. Nog nooit gedaan.
 

M@cer

Lid
Ik reed in een tunnel met lichten op stand Auto (dus ik mag hopen dat de verlichting dan aan staan :-))

Bij het schuiven van 75% naar 25% gingen de lichten achter de knoppen wel wat minder fel, maar het virtual cockpit bleef (voor mijn gevoel) hetzelfde..
 

M@cer

Lid
het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het virtual cockpit behoorlijk fel en blijkbaar is er dus geen manier om dit te verminderen.. Want die schuif in het menu licht werkt dus niet op het virtual cockpit...

Dan kan ik 100x in de manual lezen, maar als het niet veranderd heeft dat niet zoveel zin.. nummer 2 en 4 worden wel gedimt, maar nummer 3 blijft dezelfde felheid..

Maar laat maar verder, het zal wel wennen..
 

Bopper

Lid
- Hoe kan ik de tripteller op 0 zetten met het digitale dashboard. Alleen diep in het menu tegen gekomen. Waar is de knop gebleven?

Das vrij simpel. Scrol met het rechter scroll wieltje op het stuur naar de tripteller en selecteer deze.
Houd nu het scroll wieltje wat langer ingedrukt en voilà, hij staat weer op nul.
 

Pendragon

Forumguru
Das vrij simpel. Scrol met het rechter scroll wieltje op het stuur naar de tripteller en selecteer deze.
Houd nu het scroll wieltje wat langer ingedrukt en voilà, hij staat weer op nul.
Ik denk dat hij dat bedoelde met in het menu, maar kan het mis hebben. Het is wel hoe ik het altijd reset. Een knop is er niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat hij dat bedoelde met in het menu
Dat denk ik eigenlijk niet. Ik heb proefondervindelijk vastgesteld dat ik aanduidingen als bv. gemiddeld verbruik sinds start of lange tijd en gereden km "lange tijd" op 2 manieren kan resetten, namelijk:
  • op het grote infotainment systeem via het menu Wagen (Car in sommige versies) >instrumentenpaneel en dan nog 1 of 2 menustappen, OF
  • door het betreffende gegeven op het MFD tussen de tellers op te roepen met het scrollwieltje en dat vervolgens enkele seconden ingedrukt te houden.
Voor de tripkilometers heb ik overigens nog wel een fysiek knopje (want ook een afzonderlijk tellertje in de klokkenboel), maar ik kan me goed indenken dat bij modellen die dat knopje niet meer hebben bovenstaande procedures daarvoor ook allebei werken.
 
Bovenaan Onderaan