Karoq ervaringen

Pendragon

Forumguru
Vanochtend tijdens het wassen van de auto viel me op dat de binnenkant van de rechter koplamp dof begint te worden. Ik ga het in de gaten houden, maar dat zou wel heel snel zijn. Is geen vocht ofzo, echt dof. Foto maken lukte niet echt.
 

064harry

Donateur
Ik moet zeggen... ik heb nu 11.000 km op de teller staan en ik ben echt dik tevreden.
Een collega van me heeft een witte Seat versie maar die is lang niet zo mooi als de Skoda.
Verder zie ik ze steeds meer en verschillende versies.
Magic black, Quartz grey, Steel grey en White heb ik 'm al gezien in mijn woonplaats.
De Sportline staat hoger op de wielen dan de Clever Edition volgens mij. Maar ik vind 'm wel mooi qua hoogte zo.
Kinderen (13 en 14 jr) hebben zitruimte genoeg.
Al met al een fijne auto voor een faire prijs.

Ook moet ik het forum hier een complimentje geven.
Ziet er opgeruimd uit en de reacties op vragen zijn vaak erg snel en kundig.
Ik voel me er al aardig thuis ... :jaja:
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben net 20k kilometers verder en vind het ook nog steeds een fijne auto.

Wel wat kraakjes waarbij je merkt dat ze misschien wat verkeerde materialen gebruikt hebben. Verder heb ik soms dat er iets trilt onder het dashboard aan de passagiers kant. Alles leeg gehaald etc maar toch soms trillingen. Net of er soms een klep open staat die dat dan veroorzaakt.

Muziek hard aanzetten geeft toch ook wel wat trillingen/kraken in de deuren bij veel bass, ondanks canton en subwoofer. Nog niet de juiste settings gevonden.

Bij veel regen en openen deuren komt er water naar binnen vanaf het dak.

DSG is nog steeds heerlijk (wel gelijk bij tvs laten aanpassen)

Digitaal cockpit vind ik nog steeds een prachtige toevoeging

Zoals bij alle Skoda's ongeveer gaan de gedeeltes tussen remschijf en wiel roesten. Bij het wisselen naar winterbanden ga ik die spuiten om roest te voorkomen

1.5tsi motor is een fijne motor, maar met 4 volwassen in de auto vind ik hem wel wat traag met optrekken of inhalen. Ik zal dan ook nog wel een tuning gaan doen.

Ruitenwissers beginnen na 20k al lawaai te maken en strepen te trekken. Vind ik erg snel. Ik hou het altijd netjes schoon net als bij mijn vorige Skoda's. Nooit eerder zo snel gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Bedankt voor je update @Pendragon , hopelijk komen er via dit forum wat oplossingen voor de dor jou opgemerkte zaken. Ik ga zodra onze Karoq bij de dealer staat, de remklauwen en die lelijke metalen platen achter de schijfremmen van Hammerite glanzend zwarte lak voorzien. Dan neem ik meteen die delen van de schijfremmen mee, die jij als roestig omschrijft. Heb ik bij onze huidige Octavia ook gedaan en is wel wat werk, maar maakt de auto echt af.
De aanpassingen aan motor en DSG mogen pas na 5000km gereden te hebben begreep ik van VAG techniek in Nuenen. Ze hebben daar overigens tot morgen een actie van 30% korting op de tuning....
 

EdK

Forumguru
Bij veel regen en openen deuren komt er water naar binnen vanaf het dak.
Ach dit is een Skoda probleem, had ik ook met de Yeti de RR en nu met de 2e Fabia ook weer.
Wat wel helpt is je wagen onders om in parkeervak zetten bij mij daar die iets schuin de andere kant dan afloopt...

En wat betreft dat trillen, is het niet je vrouw die naast je zit omdat ze weer angsten uitzit vanwege je rijstijl ??:pieker::jaja::pardon:
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij veel regen en openen deuren komt er water naar binnen vanaf het dak.
Dat verschijnsel heb ik met elke auto gehad na mijn Audi 80D van 1985. Maar dat was dan ook zo'n vierkante, die nog dakgootjes boven de deuren had zitten... Alle auto's nadien waren van het aerodynamisch-gladde soort en dan is dit blijkbaar lastig te vermijden. Zelfs de gesloten dakrails van de Leon ST lossen helaas dit niet helemaal op, merkte ik gisteren.
 

Karoq_leaserijder

Actief lid
Tijdens het rijden is de navigatie kaart van de middenconsole naar de Digitale Cockpit gezet.
Bij aankomst de auto geparkeerd en uitgezet.
Op de terug weg viel het op dat de navigatie kaart op beide schermen verscheen.
De versie op de middenconsole zoomt in en uit tijdens de afritten en afslagen. De versie op de Digitale Cockpit blijft in dezelfde 'zoomstand' staan.
Op de middenconsole weer het scherm gewisseld en de kaart verscheen alleen op de middenconsole.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt ?
Ik was de passagier dus ik kon veilig de foto maken. :)
 

Pendragon

Forumguru
Bedankt voor je update @Pendragon , hopelijk komen er via dit forum wat oplossingen voor de dor jou opgemerkte zaken. Ik ga zodra onze Karoq bij de dealer staat, de remklauwen en die lelijke metalen platen achter de schijfremmen van Hammerite glanzend zwarte lak voorzien. Dan neem ik meteen die delen van de schijfremmen mee, die jij als roestig omschrijft. Heb ik bij onze huidige Octavia ook gedaan en is wel wat werk, maar maakt de auto echt af.
De aanpassingen aan motor en DSG mogen pas na 5000km gereden te hebben begreep ik van VAG techniek in Nuenen. Ze hebben daar overigens tot morgen een actie van 30% korting op de tuning....
Goed idee! Gelijk doen had ik helaas geen tijd voor, maar moet het spuiten snel doen.

Tuning idd na 5000km. Ik had de aanbieding gezien maar wil eigenlijk een 1+ tuning en die heeft dat weer niet. Daarnaast heb ik mijn dsg bij tvs laten doen en denk ik erover om de motor tuning ook daar te doen.
 

Pendragon

Forumguru
Ach dit is een Skoda probleem, had ik ook met de Yeti de RR en nu met de 2e Fabia ook weer.
Wat wel helpt is je wagen onders om in parkeervak zetten bij mij daar die iets schuin de andere kant dan afloopt...

En wat betreft dat trillen, is het niet je vrouw die naast je zit omdat ze weer angsten uitzit vanwege je rijstijl ??:pieker::jaja::pardon:
Het rare is dat ik dat bij de O3 niet had. Ook niet bij de S2. Misschien meer iets van de hogere auto's?
 

Pendragon

Forumguru
Dat verschijnsel heb ik met elke auto gehad na mijn Audi 80D van 1985. Maar dat was dan ook zo'n vierkante, die nog dakgootjes boven de deuren had zitten... Alle auto's nadien waren van het aerodynamisch-gladde soort en dan is dit blijkbaar lastig te vermijden. Zelfs de gesloten dakrails van de Leon ST lossen helaas dit niet helemaal op, merkte ik gisteren.
Ok, dank je wel, dan maar wat voorzichtiger doen en ook Edk zijn tip, auto andersom zetten, maar liever zet ik hem in het vak met de Kong naar achteren. Wat natuurlijk ook niet helpt is dat ik de auto goed onderhoud, waardoor er mooie druppels vormen die dan van de lak glijden
 

Pendragon

Forumguru
Ik lees wel vaker dat men bij TVS de DSG laat doen en de motortuning bij VAG techniek. Waarom maakt men die keuze denk je @Pendragon ?
Geen idee, maar als VAG nu iets bij de tuning ook wat aan dsg wil doen, dan kan dat niet, want tvs heeft (terecht) hun dsg software gelocked. Ik heb verder geen voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Tijdens het rijden is de navigatie kaart van de middenconsole naar de Digitale Cockpit gezet.
Bij aankomst de auto geparkeerd en uitgezet.
Op de terug weg viel het op dat de navigatie kaart op beide schermen verscheen.
De versie op de middenconsole zoomt in en uit tijdens de afritten en afslagen. De versie op de Digitale Cockpit blijft in dezelfde 'zoomstand' staan.
Op de middenconsole weer het scherm gewisseld en de kaart verscheen alleen op de middenconsole.
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt ?
Ik was de passagier dus ik kon veilig de foto maken. :)
Om de kaart in de digitale cockpit ook auto zoom te laten doen moet je in/uitzoomen en als het teken in beeld is het wieltje indrukken, dan gaat hij ook naar auto zoom.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat natuurlijk ook niet helpt is dat ik de auto goed onderhoud, waardoor er mooie druppels vormen die dan van de lak glijden
emoji51.png
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende: voordat je een deur opentrekt even je hand erboven langs halen, dan ben je al een hoop water kwijt mede door de adhesie en oppervlaktespanning. Maar ik geef toe: daar denk ik ook vaak ongeveer 0,2 seconde te laat aan...
 

Frens

Lid
Maandag voor de 2e keer olie moeten bijvullen met de 1.5 TSI op 26k. Ik heb er een half litertje bijgegooid (zoals de instructies beschrijven). Helaas de eerste beurt dus niet gehaald.

De eerste keer bij 11k heeft de dealer hem mogen aftoppen.
 

Pendragon

Forumguru
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende: voordat je een deur opentrekt even je hand erboven langs halen, dan ben je al een hoop water kwijt mede door de adhesie en oppervlaktespanning. Maar ik geef toe: daar denk ik ook vaak ongeveer 0,2 seconde te laat aan...
Ik probeer er altijd op te letten. Voorzichtig de deur open, gaat goed... Ik stap in, plons... Water naar binnen in de ochtend met m'n duffe kop vergeet ik het ook wel
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik stap in, plons... Water naar binnen
Ben je wel meteen wakker... :D

Die plons ontstaat vermoedelijk door de trilling als je in de auto plaatsneemt - de zwaartekracht wint het dan van de adhesie en de waterdruppels gaan lopen. Als je er vóór het openen van de deur even je hand langs haalt, gaat er ook een boel water aan de loop en dat ben je dan mooi kwijt.

Thuis heb ik er de laatste jaren geen last mee van, dankzij de carport. Maar ja, dit maakt de kans dat ik er elders te laat aan denk weer groter...
 
Bovenaan Onderaan