Karoq buitenkant opsmuksels

LucDB

Lid
Laat me beginnen met je te bedanken voor het plaatsen van afbeeldingen van het resultaat en dan ook gelijk een compliment met het resultaat, ziet er fraai en evenwichtig uit:thumbsup:
.........................


Dank je wel voor de complimenten. De wagen staat nu op winterbanden, vandaar de 16". In de zomer is dat op de originele 18", de zilver/grijze zoals je zegt.

Ga eens bekijken wat witte doen, zeker een goede tip.

Extra 80 nm gekregen er door :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Mooie kleur @Beauri staat altijd goed dat rood (op een Ferrari) ...:deuk:

Een Karoq is in meer kleuren dan rood en zwart verkrijgbaar en in 2 verschillende uitvoeringen, en je kan voor de 2 verschillende uitvoeringen ook allerlei leuke verfraaiingen verkrijgen, alleen even opletten dat niet alles past op beide uitvoeringen.

Rood past ook goed op een Karoq, je hoeft voor een rode auto geen ferrari of brandweerauto aan te schaffen, net als je voor een zwarte auto niet naar een begrafenisonderneming hoeft te gaan, in een witte hoeft te zitten om te gaan trouwen of naar het ziekenhuis vervoert te worden. Het is maar wat je associeert met een kleur. Kleuren maken veel los bij mensen, zocht iets op over wijkende kleuren en kleuren die naar je toekomen en kwam dit tegen:

https://www.geestkunde.net/uittreksels/kieckens-kleur-de-leer-en-de-effecten.html

Ja, wat er niet zoal in een kleur zit en wat je er mee kan doen. Met een beetje fantasie kun je dan ook met simpele dingen vaak heel mooie effecten bereiken door een beetje met kleuren durven te spelen, al heeft niet iedereen daar talent voor:

20201112_110438.jpg
Gaat hier niet om het merk etc etc, maar om de combinatie van gebruikte kleuren, zwart, chroom,rood,grijs. Of je er van houd of niet, de onderdelen op zich zijn mooi, en hoe mooi de velgen ook mogen zijn..... ze misstaan volledig in die combinatie, ook is het geheel door 4 verschillende combinaties al te druk geworden. Opvallen doet het wel, maar of dat is omdat het mooi zou zijn..... Baasje zal het goed bedoeld hebben, maar lijkt niet in de wieg gelegd te zijn als ontwerper.

Onderstaande afbeelding komt van ons forum bij het onderdeeltje Mijn Auto:

zwartekaroqmetdeurbescherming.jpg

De afbeelding is van trucker1984 en hier zijn nog wat plaatjes te vinden:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/karoq-sportline-met-extras.43001/

Er was aldaar een vraag over de deurbescherming en de opmerking dat het niet opvallend mocht zijn. Waar is de deurbescherming onder andere te koop:

https://www.amazon.de/Spangenberg-S...words=zubehör&sprefix=karoq+,aps,186&sr=8-126

Op een rode en bijvoorbeeld een witte zal deze bescherming duidelijk zichtbaar zijn, dat het duidelijk zichtbaar is hoeft dan weer niet te zeggen dat het opvallend is, immers de hier getoonde bescherming volgt de lijnen van de carrosserie en is daardoor al minder storend dan de beschermingen die dat niet doen. Ook is net als op bovenstaand plaatje te zien is, het op een zwarte Karoq niet storend of opvallend, het ziet er netjes uit.

Heb je nu een zwarte Karoq, dan heb je een kleur waar je maar heel weinig op aan hoeft te brengen om duidelijke accenten te krijgen, zwart wijkt en iets dat erop komt geeft al snel een groot effect. Is ook te zien op bovenstaande afbeelding, iets chroom en het springt er direct uit. Zwart is een mooie kleur om mee te werken, zeker als je het met maar 1 andere kleur of alleen chroom doet. Voor een auto zou ik icm zwart bijvoorbeeld gaan voor rood, maar ook een harde donkere kleur blauw zou helemaal niet verkeerd staan om wat accenten mee aan te brengen, ook een mooie midden tot iets donkere grijze tint zou niet slecht staan. Eigenlijk kan kan alles, van zwart met geel, goud heb ik ook heel fraaie plaatjes gezien, je moet gewoon durven.

Zwart op zwart, ja kan ook, al ga je dan meestal meer met de vorm spelen en verander je soms de contouren van je auto. Jammer is dat een Karoq dan niet snel herkenbaar meer is voor velen, hij valt dan in het snelle voorbij gaan weg tegen bijvoorbeeld zijn grote broertje de Kodiaq, maar ook bij concernbroeders Ateca en Tiguan en ook BMW heeft een gelijksoortig model en ook enkele Japanners komen in de buurt. Dan valt bijvoorbeeld een Porsche Macan wel op in het contour:

zwarteporschemacaniris.jpg
De wat rondere vormen onderscheiden hem dan weer duidelijke van de wat rechtere Karoq vorm.

Kleuren, vormen kunnen je auto een ander uiterlijk doen geven, het is maar net wat je zelf durft te doen en wat je er voor over hebt om het te doen, vind bijvoorbeeld een programma als Kindig Customs leuk om te zien en daar durven ze ook echt van alles en wat ze ook doen, het blijft zeer smaakvol al kost het wel iets meer dan een beetje :cool:
 

nakharry

Forumguru
Ja mooi verhaal @Beauri .. lekker kort ook..:deuk:

Gelukkig kan je de Skoda's of specifieker een Karoq Sportline Business ook echt in alle kleuren krijgen ipv 7 :sterretjes:

Kindig :dankje:kan kiezen uit wellicht wel 10.000 kleuren en tinten en zelf de lak zo maken dat hij vanuit een ander hoek een andere kleur krijgt, meer of minder metallic of glitters toevoegen werken met meerdere lagen indien nodig. Hij heeft dan ook top spuiters (kunstenaars) in dienst en geen robots die slechts spuiten in 7 kleuren. Alleen al de kleurstiften die Dhr. Kundig heeft daar krijgt een paard de hik van..

Dus ja doe lekker gek bij de Skoda, neem je kleurstiften mee naar de verkoper en ... oh nee je kan maar kiezen uit 7 :maakmegek:

Kijk eens dat prachtige paars of blauw van Dhr. Kundig..:dankje:.. de rest mag zijn tas nog niet eens vast houden,,

1947_cadillac.jpg Buick_Invicta_Charger_Header_2100x992.jpg
 

Beauri

Forumguru
Voorlopig alleen effe op de achteras ...

@064harry , dank voor de plaatjes, heb je ook nog plaatjes waar je het verschil van voor en na de Spacers kan zien?

Merk je tijdens het rijden ook nog verschil tussen met en zonder Spacers?

Heb geen ervaring met spacers, dus maar een beetje aan het zoeken gegaan:

https://www.wheelspacers.nl/

Lijkt me op de achterwielen, mits natuurlijk met de juiste middelen gemonteerd, weinig kwaad te kunnen. Bij de voorwielen zou ik me nog een paar keer achter de oren krabben, zijn de aangedreven wielen en daar komen toch andere krachten in het spel dan bij de achterwielen.

Je hebt mijn belangstelling gewekt:thumbsup: Kun je je ervaringen met ons delen? Wat waren bijvoorbeeld de kosten en als je het hebt laten monteren, hoelang heb je dan garantie gekregen?
 

hemi24

Forumguru
Lijkt me op de achterwielen, mits natuurlijk met de juiste middelen gemonteerd, weinig kwaad te kunnen. Bij de voorwielen zou ik me nog een paar keer achter de oren krabben, zijn de aangedreven wielen en daar komen toch andere krachten in het spel dan bij de achterwielen.

Daar denk ik toch iets anders over! Wat als je bijvoorbeeld met een beladen tandemas-aanhangwagen de combinatie door de bocht trekt..? (of erger nog, even remt in de bocht...)
 

hemi24

Forumguru
Ja, die remt, maar vanwege het gewicht boven de starre assen gaat een tandemas-aanhanger het liefst rechtdoor.
Iemand die met een beladen aanhanger heeft gereden zal dit gedrag wel herkennen.

@Canon-Eye : valt me een beetje tegen dat ik jou dit moet uitleggen..!

;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik héb met een behoorlijk beladen tandemasser op bochtige trajecten hier in de buurt gereden en dat gaf geen enkel probleem: remde ook in de bocht prima, leek bijna de auto extra tegen te houden. Geen spoor van "doordrukken" of zoiets.
Juist vandaar mijn opmerking... :pardon:
 

EdK

Forumguru
Nu weet ik dat foto's af en toe een vertekend beeld geven
Maar steken je banden nu wel of niet buiten je wielkast ?
Zo ja, je weet dat dit officieel niet mag !


Nee ben geen moraalridder !!
 

064harry

Donateur
Ik merk (nog) niet echt verschil met weggedrag oid. Op de vooras zou ik het wel merken zei hij.
De achteras is geen probleem. Die volgt wel.
De kosten weet ik nog niet. Ik heb nog niets betaald.
En garantie .. daar heb ik het niet over gehad. Wat bedoel je precies? Als de spacer stuk gaat? Of als er een wiel af loopt?
 
Bovenaan Onderaan