Karoq buitenkant opsmuksels

Beauri

Forumguru

@me2here
Wederhelft is verantwoordelijk voor de kleur, het mocht geen wit/grijs/zwart meer worden, er moest meer
kleur komen in het straatbeeld, de groene vonden we ook mooi, de blauwe iets te hard en toen werd het
ook de rode. Speciaal de Ambition Business genomen omdat ik bij rood geen chroom wil, dus zit de jouwe
te bewonderen en ben me hem dan aan het voorstellen zonder 1 spatje chroom..... op de velgen na dan,
die hoeven niet zwart.

Heb al zwarte emblemen, spiegelkapjes en vanzelfsprekend ook de zwarte grille omlijsting, zag bij SuperSkoda
ook nog wat ander zwart spul, denk dat dat dakspoillertje er ook maar op moet en ik denk nog even na
over de zwarte zijstrepen...... hebben ze behalve die professional Waxoyl wat extra te doen bij de aflevering:yeah:

Was het maar vast week 25:jaja:

Bedankt voor de hunkerplaatjes:thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
@Beauri
Ben benieuwd naar die dakspoiler.......

@De Stip Mod edit: Waarom zo'n lap tekst citeren voor zo'n klein vraagje? :nono:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Beauri

Forumguru
Ben er ook nieuwsgierig naar, zijn op het moment niet leverbaar(niet op voorraad), maar
lijken mij net een fijne onderbreking van het rode geweld van het dak.

dakspoilerkarototaaloverzicht-21.jpg karoqdakspoilerdetailoverzicht-33.jpg

Iemand bekent wanneer ze bij SuperSkoda weer zo'n 20% kortingsactie hebben?
 

Beauri

Forumguru
Heb vandaag, dacht ik, ook nog wat nuttigs besteld voor de Karoq, heb het ook
op mijn Sportage laten aanbrengen, al weet ik niet of het van hetzelfde merk is.

Zijkantbescherming, niet die glimmende lijntjes die ze bij SuperSkoda.com verkopen,
die zijn enkel sier en hebben verder geen toegevoegde waarde.

Ben altijd bang voor parkeerschade en parkeer het liefst zo veilig mogelijk om
vooral maar schade te voorkomen en hoop met deze aanschaf ook parkeerschades
te voorkomen:

zijkantzijbeschermlijstkaroq_SL1000_.jpg zijbeschermlijstkaroq_SL1000_.jpg

Ook weer wat extra werk voor de dealer voor aflevering, maar wil het er wel direct ophebben en natuurlijk
voordat ze de Professional Waxoyl erop smeren zodat het beter houd.

Komt ergens tussen de 11e en de 15e mei, ruim op tijd voordat de auto zelfs nog maar gemaakt is(week 21),
regeren is vooruit zien:jaja:;)
 

De Stip

Forumguru
Bij bovenstaande foto valt wederom op, dat de naad van de kofferbak niet zo mooi aansluit. Je ziet het vooral bij de elektrische bediende kleppen.
 

Beauri

Forumguru
C4 Cactus..... is dat niet Frans? :nono:

Uit dat land enkel Cognac, Calvados en Camenbert:jaja:

Met deze een beetje mislukte Karoq ziet het er op rood en zonder dat chroom van die
witte misschien al wat beter uit, van hoe mooi het wel niet op een echte Karoq gaat uitzien:

mislukteskodakaroganderaanzicht.jpg nognietzomooials dekaroqs-l1600.jpg Zijn als ik het goed begrepen heb dezelfde zijbeschermers, passen op de Seat en de Karoq..... hoe zou
dat toch komen:pieker:;)
 

De Stip

Forumguru
@De Stip
Mod-break: Geen foto's citeren!
Het bericht direct boven het jouwe hoef je niet te citeren!


Jammer dat ze niet over hetzelfde trekgewicht beschikken, want de "mislukte" Karoq mag toch wel een stukkie meer aan de haak hangen.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Die pijlen zou ik weglaten, denk ik...
C4 Cactus..... is dat niet Frans? :nono:
Ja, én? Net zo Frans als Skoda Oostblok was/is... ;)
Anders gezegd: laat die vooroordelen maar achterwege.

Naast mijn VAG-dienstauto's hebben we vanaf de jaren '70 een hele rij Franse auto's gehad die door mijn vrouw in haar werkzame jaren veel intensiever gebruikt zijn dan het gemiddelde tweede autootje. Ik noem 2x besteleend, een Renault 4 bestel, een Simca 1100 bestel (de laatste twee waren omgebouwd naar personenauto), een Citroën Visa en tenslotte 2x een Twingo, die elk 10 jaar dienst hebben gedaan. Al deze auto's hebben zonder problemen van betekenis hun kilometertjes gemaakt en hebben haar (ons) nooit laten staan.
 

Japanese Power

Donateur
Vind het er allemaal heel erg nep en afzichtig uitzien. Net alsof er een reepje uit de onderdorpel is gesneden en deze op het plaatwerk erboven is geplakt. Een NO GO zou ik zeggen. Afgezien van het feit of het nu echt een put tegenhoud van een portier van je buurmaan, want dan zal deze strip schat ik zo in wat hoger moeten komen, zo hoog staat een Karoq nu ook niet op zijn pootjes...
 

Beauri

Forumguru
@Japanese Power Gelukkig niet allemaal dezelfde smaak, heb ze zelf al besteld en ze gaan er
dan ook echt op komen, het breekt een beetje het saaie grote rode oppervlak. Zal me echt worst
zijn dat iemand het een No Go gevalletje vind, zoveel mensen zoveel wensen.

@Canon-Eye De pijlen zaten al op de plaatjes die afkomen van de fabrikant van de
zijkantbeschermers. Kom uit gezin waarin ook met frans was gereden, ze zullen
tegenwoordig heus wel leuke auto's maken, de Clio is bijvoorbeeld reuze populair,
maar ze hebben momenteel niets dat mij aantrekt op auto gebied.

@De Stip. Smaken..... ja de mislukte Karog, daarachter had een smiley gemoeten voor
de mensen zonder humor, maar ik vind hem echt minder fraai dan de Karoq, anders had het
hem toch wel geworden en het trekgewicht zal me worst zijn, achter de mijne komt toch geen
trekhaak.

De keuze is reuze en gelukkig ben ik daarin vrij en kan hem zo gek versieren als ik maar
wil, zolang de kerstboom zijn ballen niet verliest is er niets aan de hand:D
 

Beauri

Forumguru
Zoals bijna alle modellen van de VAG zijn ze vrij behoudend en onopvallend, veel van de
gebruikte kleuren helpen daar ook niet bij. De rode springt er een beetje uit en ik denk
dat die zijbescherming de inhammen in de deuren enkel een beetje accentueren en dat
kan het model heus wel verdragen, het wordt er iig niet saaier op en ik zie de Karoq in
vergelijking met mijn Sportage zoiets als de zwaan en het lelijke eendje.... veel valt er
niet echt te verpesten:angel: (oh...... voor de duidelijkheid....de Karoq is niet het zwaantje:nono: )
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Mooie SEAT....vind juist wel grappig dat de vorm van de strip een spiegelbeeld is van de inkeping in de dorpel.
 

Qarok

Lid
@Beauri, de Karoq het lelijke eendje...:pieker:...vanwaar dan de keuze voor deze auto? Als je hem niet mooi vindt...?

@Okki, ik snap je gedachte, maar aan de andere kant lijkt het nu of je het deel uit de dorpel hebt gesneden, en in plaats van weggooien er dan maar erboven plakken...wel milieubewust
 

Beauri

Forumguru
@Qarok ik koop een auto niet alleen op het model, er zijn een aantal andere zaken die ook
meespelen, Simply Clever weetmenwel.

Ik heb nergens gezegd dat ik hem niet mooi vind, ook niet dat ik hem erg lelijk vind, de VAG
modellen zijn over het algemeen wel netjes, tegen het saaie aan en zeker niet gedurfd, je hoeft
je er niet in te schamen, maar om nu te zeggen dat mijn hart er sneller van gaat kloppen..... nee.

Zelf ben ik geen schaap of ander kuddedier en durf wel iets aan te passen naar eigen smaak,
ben niet onder de indruk van opmerkingen van mensen die schrikken als iets saais minder saai
wordt gemaakt.

Mijn auto is geen LM gevalletje, zal hem dan rijden zoals ik hem mooi vind, zonder chroom en
ander bling bling spul, maar wel met die zijkantbescherming, niet alleen omdat het kan beschermen
tegen parkeerschade, maar ook omdat ik het mij wel mooi lijkt en de dikke zwarte onderkant nog
iets versterkt. Bij de Sportline is het zwartdeel op veel plaatsen smaller gemaakt en er zit wat
minder zwart op, het staat hem goed. Op mijn model is het zwart een beetje lomp aanwezig en
met die zijkantbescherming wordt dat nog iets benadrukt, toch komt er tussen al dat zwart weer
iets slanker makend weer terug.

Dit wordt ook gemaakt:

chroomzijkantrand.jpg zwartstreepjezijkantkrq-drstr-spt.jpg

Enkel 2 voorbeeldjes van wat er zoal te koop is, het zal ook wel verkocht worden en of je het mooi vind of niet
is een ander verhaal, maar dat het al te koop is mag toch ook wat zeggen.

Zelf houd ik het bij mijn niet uit de onderkant gehaalde zijkantbescherming, die misschien niet optimaal is
op het gebied van bescherming, maar ik vind het wel mooi en geloof me, ook al komen er hier duizend
mekkeren dat ze het niet mooi vinden, dat boeit mij niet, het komt er echt op.:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Beste Moderator, kunt u hier wat berichtjes plaatsen die een beetje offtopic werden
in Bestel en levertijden?

Met name dakspoiler, zijkantbescherming en sierlijntjes.

Persoonlijk vind ik niet alle modellen uit het VAG leveringsprogramma even spannend en
met mij is daar nog wel groep die dat ook vind en waar een vraag is ontstaat een aanbod.

Niet iedereen heeft er behoefte aan en niet iedereen vind het nodig of mooi om aanpassingen
te maken aan een auto, maar voor de groep die dat wel wenst is het aanbod vaak groter
dan men op het eerste gezicht zou denken.

Zo kwam ik zelf, als iemand die zich ook niet echt bezig houd met verfraaiïngen, toch wel wat
leuke dingen tegen. Tuurlijk ook dingen waar ik zelf met een grote boog omheen zou lopen,
maar laten we eerlijk zijn, we zijn niet allemaal hetzelfde en niet iedereen durft zich te onderscheiden,
maar voor de durfals kan er een wereld voor je open gaan.

Zou met dit topic graag wat voorbeelden laten zien van wat er zoal te koop is en indien mogelijk
ook laten zien hoe dat er uit ziet als het eenmaal gemonteerd is.

Wil nog even wachten met verder gaan totdat de moderator hier de ooftopic heeft neergezet, maar ik
denk dat het wel een idee geeft van wat de bedoeling is.......

Een idee krijgen van wat er zoal mogelijk is om je Karoq nog persoonlijker te maken:yeah:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan