Karoq buitenkant opsmuksels

Japanese Power

Donateur
toch weet ik nog iets te weinig over die methode... is het verwijderbaar? hoe zit het met de slijtage? hoe lang blijft het mooi? etc etc, heb me blind gestaard op de ramen
Er is toch genoeg reactie gegeven op je vraag, maar ik heb het idee dat ik hier met een knipperlicht te maken heb, zoveel blijf je in dezelfde vragen hangen zonder verder te komen...
 

Beauri

Forumguru
Ging de deurbel...... de zijkantbescherming was aangekomen....... eerste indruk.... shit...
hardplastic, zwart...... ach ...... eerst maar eens kijken hoe het eruit ziet als het erop zit, het
kan er altijd nog vanaf en dan zijn we ook weer een ervaring rijker:pieker:

Het plastic lijkt op hetzelfde materiaal als er voor bumpers wordt gebruikt.... misschien iets
zachter....... ach het is ook een beetje als bumpertje bedoeld, we zullen zien.
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Er is toch genoeg reactie gegeven op je vraag, maar ik heb het idee dat ik hier met een knipperlicht te maken heb, zoveel blijf je in dezelfde vragen hangen zonder verder te komen...

Het knipperlicht heeft daar nog steeds een paar onbeantwoorde vragen, oa aan welke kant zit het geplakt en of
het makkelijk weer te verwijderen is.
Je mag ze daar beantwoorden, hier is het :ot: en met de zomer in aantocht zal dat topic wel weer wat
aandacht krijgen vermoed ik, in dat topic hebben dan ook anderen wat aan die antwoorden.
 

Cordoba

Forumguru
Hier nog iemand die wat leuks met kleuren heeft gedaan? Plaatjes zijn leuk
en kunnen anderen inspireren.....:jaja:

Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik heb mijn supersaaie Fabia III combi in Quartz grey, wat opgeleukt met plastidip in de kleur 'Skoda-groen'. Zie mijn avatar en volgens mij staat ie ook op enkele foto's van de 2019-meeting in Sint-Niklaas.
SAM_6256NN.jpg SAM_6258NN.jpg
 

Beauri

Forumguru
Je post is ietsiepietsie offtopic omdat het geen Karoq betreft, maar weer wel on topic waar het
het onderwerp opsmuk betreft, vind het wel een leuk en in mijn ogen een geslaagd voorbeeld:thumbsup:

Op een zwarte Karoq zou bijvoorbeeld een rood embleem een aardig contrast kunnen geven, al
denk ik niet dat er veel zwart liefhebbers dit aandurven, het is ondanks dat het een kleine
aanpassing is, toch wel heavy. Jouw combinatie is best wel chic, het is een voorbeeld hoe je
met iets simpels toch best wel een leuke personificatie kan maken.
 

Beauri

Forumguru
Zit ook nog met een vraagje..... dit is geen opsmuk:

rode reflectietape1023591542.jpg

Maar kan wel als zodanig gebruikt worden, en dan tevens functioneel zijn.

De achterkant van de Karog kent in weze 2 grote vlakken, het stalen vlak en het kunststof vlak
dat als bumper dient, ik had al een plaatje laten zien een chroomen strip in de bumper, nu vind
ik chroom op rood even minder, dus dacht dezelfde strip, maar dan in rood en van de ene gedachte
naar de andere gedachte, waarom dan de strip niet reflecterend, functioneel en ik denk ook nog
wel fraai.

Gezocht op het wereldwijde grote web...... en er worden genoeg van dit soort tapes aangeboden;

pg-info-reflecterende-tape-01.jpg


per meter en per rol, daar dus geen probleem. maar mag het wettelijk ook?

Wel dit stukje gevonden:


Personenauto's mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig, mits deze geen nadelige invloed hebben op de effectiviteit van de verplichte lichten en retroreflecterende voorzieningen.

Misschien iemand hier die meer van de wettelijke kant weet?

Iemand die het al heeft?

Iemand die het ook wel zou willen hebben?
 

Beauri

Forumguru
Alle aanpassingen zitten in het hoofd met idee van hoe je denkt dat het gaat worden,
zelf vind ik de standaard uitvoering juist heel druk, ik laat de chroomen grille rand
verwijderen en er een zwarte op plaatsen net als bij de Sportline en dat staat al rustiger,
Ook zwarte spiegelkapjes, maakt hem net als bij de Sportline ook rustiger,

De Emblemen zijn met Chroom en daarom vind ik ze niet mooi passen, worden dan ook zwarte
om een rustiger beeld te geven, op de achterkant tevens het chroom van de teksten weg,
ook weer rustiger. dan wordt het vrij kaal, vandaar dat ik aan een rood lijntje denk op de
bumper, dat het kan refelecteren zou mooi zijn, immers dat lijntje komt tussen die 2 reflectors in,

De zijbescherming vind ik op de rode Seat al mooi staan, kan op de Karog niet fout gaan
volgens mij, heb nog even de mijne van de Sportage vergeleken, die lijken van hetzelfde
materiaal gemaakt te zijn en als ik de vormgeving bekijk, zou het zelfs van dezelfde fabrikant
kunnen zijn.

Heb er het volste vertrouwen in dat het geheel wel lekker bij elkaar gaat passen, eigenlijk
alles meer van het zelfde, maar dan zonder chroom. (en alles zit gelijmd, het kan er
ook zo weer vanaf, niets aan de hand dan, maar denk zelf wel dat het blijft zitten, want gek
genoeg kost het ook nog een paar dubbeltjes om hetzelfde ipv chroom, in het zwart te krijgen)

Dat dakspoilertje dat ze bij SuperSkoda nog steeds niet op voorraad hebben lijkt mij
ook wel mooi, vraag me enkel af of de wasstraat het wel laat zitten en of dat soms een reden
is waarom ze het nog niet op voorraad hebben.

Natuurlijk komen er plaatjes, maar jullie moeten net als ik nog een weekje of 6 wachten:(

@Peter-036 dank voor het meedenken en opzoeken:thumbsup:
 

Beauri

Forumguru
...misschien is er een Karoq Harlekin te maken?

de q klinkt als een K en ziet er af en toe uit als een 9 of een g heb er ook wel eens verwarring mee:jaja:;)

Toen ik ging zoeken wat harleqin inhoud kreeg ik oa dit:

harleqinproxy.duckduckgo.com.jpg

Ja, iets roods met zwart,en zonder chroom:)

Wie weet krijgt ie die bijnaam wel:geek:
 

Beauri

Forumguru
Oke....., zie nu wat je bedoeld, nee.... de Karoq wordt zeker weten, 10.000% geen aftreksel van
wat je hierboven laat zien.

Lijkt wel zo'n auto die na een zwaar ongeluk weer in elkaar is gezet door
er bij de sloop van allerlei auto's onderdelen van te gebruiken, hoeft er
niet uit te zien als ie maar weer waterdicht is:shutup:
 

Okki

Donateur
Ik heb er alle vertrouwen in dat jij straks een auto maar je zin hebt, daar gaat het om..en wat een ander er van vind...boeie!

Feitje over de Harlekin. Was destijds een reclame model voor de VW Polo vanwege de introductie van de de zogenaamde "bouwsteenmodules" (dus geen vaste uitvoeringen, maar naar eigen wens je auto samenstellen.

Echter, er waren zoveel mensen die dat reclame model wilde (ja, echt waar), dat ze die daadwerkelijk in productie hebben genomen. In verschillende kleuren combinaties. Google er maar eens op.
 

Beauri

Forumguru
@Okki heb over de Harlekin het eea gevonden op oa:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/vergeten-model-volkswagen-polo-harlekin-de-rijdende-kleurboek

Er werden er 3806 van gemaakt, kan ze persoonlijk niet grappig vinden, laat staan mooi, maar
er was een markt voor zoals bleek, vandaar dat gezegde.... op elk potje past een dekseltje.

Om een beetje ontopic te blijven, kwam oa dit tegen:

naafdoppenverlicht.jpg

Zo op het oog onschuldige naafdoppen, maar eenmaal gemonteerd:


naafdoppenverlichtinbedrijf71CI8EpA2IL._SL1500_.jpg

Als het al blijft zitten.... en ik betwijfel of het wel is toegestaan, het is opvallend,
maar zeker niet mijn ding, doet me denken aan die tijd met van die Amerikaanse
wieldoppen die nog een tijdje bleven ronddraaien als je gestopt was.

Maar goed, het wordt gemaakt en dan zullen er wel kopers voor zijn, al kan ik me
haast niet voorstellen dat de in het algemeen nuchtere Skoda rijder hier mee op pad
gaat:pieker:

Nog iets als opsmuk, nou ja upsmuk..... het zou ook nog allerlei positieve eigenschappen
hebben, minder windgeruis bij rijden met de ramen op een kier, voorkomen dat er water
naar binnen loopt bij een regenbui als je het raam opent en bij zonnig weer minder
opwarming omdat het zogenaamd ook nog zonneschermpjes zouden zijn:

zonneschermstripsoverzichtmooi1._SL1000_.jpg

Op het plaatje ziet dit er wel netjes uit, een chinees produkt en dan ben ik iets voorzichter
maar niet bang, maar helaas tot op dit moment laten ClimAir en Sonniboy weinig van zich
horen en zijn er enkel voor de voorramen van ClimeAir dit soort strips te koop en niet tot
slechter leverbaar in ons kikkerlandje.

zonneschermwindgeruisstrips61+gjhorcEL._SL1000_.jpg

Zou er zelf niet snel aan beginnen, er wordt niet in de auto gerookt en de airco staat
praktisch altijd aan en dan rijd je niet met je ramen op een kier, blijft het geclaimde
zonnewering deel over. Afwerking op de plaatjes lijkt oke:

Afwerkingzonnestrips51IFGza5JAL._SL1000_.jpg

Het monteren lijkt me minder, maar daar kun je natuurlijk altijd hulp voor inroepen
als je net als ik net wat minder handig bent.

zonnestripsmontere61ZDJCL7G1L._SL1100_.jpg

Al iemand die dit heeft? Plaatjes graag:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Ja.... verzin het ook niet, maar alles wat er te krijgen is, is er nog niet specifiek voor
de Karoq, zo blijven Sonniboy en ClimeAir achter, al zullen die waarschijnlijk nog wel komen.

Een zonnebril houd het interieur niet koeler zoals de genoemde oplossing wel beloofd, overigens
kan een knappe zonnebril een veelvoud kosten van wat daar wordt aangeboden.

Het forum is lastig zoeken, ook met de zoekfunctie, alles voor de Karoq bij de Karoq en het
liefst met afbeeldingen van de Karoq erbij, maakt het allemaal wat fijner.

Maak je geen zorgen, doe het met liefde voor de Karoq liefhebbers:jaja:
 
Bovenaan Onderaan