Karoq buitenkant opsmuksels

EdK

Forumguru
Als ik Google mag geloven
Dat mag je van mij hoor !
Ik heb in verleden geleerd wat ik al heb aangegeven.
Nu weet ik dat de regels soms veranderen en kan ook wezen in dit geval !
Maar me gevoel zegt dat dit niet het geval is...

Maar goed zo zijn er wel meer dingen die niet mogen en door keuringen heen komen of bij controle's van dienders met zo'n pet die ons allen schijnt te passen
 

hemi24

Forumguru
Art. 5.2.23 even over het hoofd gezien?

Dus met spacers van 15mm zit je al aan wat maximaal mag volgens de wet voor een Karoq...
 

hemi24

Forumguru
@Okki : Hoe bedoel je? Daar is toch niks bijzonders aan..?

Dat is gewoon een Scout-uitvoering...
Kun je overal bestellen, behalve niet (meer) in Nld (met dank aan Pon)!

upload_2021-3-25_4-47-8.png
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Ik merk (nog) niet echt verschil met weggedrag oid. Op de vooras zou ik het wel merken zei hij.
De achteras is geen probleem. Die volgt wel.
De kosten weet ik nog niet. Ik heb nog niets betaald.
En garantie .. daar heb ik het niet over gehad. Wat bedoel je precies? Als de spacer stuk gaat? Of als er een wiel af loopt?

Niet alle foto's geven een even duidelijk beeld, ligt een beetje aan de hoek van waaruit het plaatje is geschoten, maar duidelijk is wel dat het 2e , 4e en 6e plaatje met spacers is. Op het 4e plaatje komt het effect het beste tot zijn recht, bij het 2e plaatje vind ik de banden iets teveel uitsteken, van mij mogen de wielen wel gelijk lopen met de rand maar ze hoeven er van mij niet echt uit te steken. Misschien als ik het in het echt zie, het toch weer anders overkomt, zal ook te maken hebben met het model van de velg..... een hol, vlak of bol ontwerp zal ook meespelen in het effect.

Dank voor het plaatsen van de plaatjes:thumbsup:

De garantie, op het werk als je het laat doen, en ik denk dat ik het zou laten doen. Zeker mensen die al een niet Skoda velg met een afwijkende ET waarde hebben moeten niet denken dat ze hetzelfde effect als jij krijgen. Het is wel fijn als alles onder de auto blijft zitten en daar mogen ze ook garantie op geven. Garantie op het materiaal, zoals roestvrij, vormvast, scheurvrij en uitstekende pasvorm en dat de correcte bouten zijn gebruikt.

Voor een APK of aanhouding met eventuele bekeuring ben ik niet bang, zou het zelf iig niet zodanig laten doen dat het opvalt, houd zelf een beetje van de wat meer ingetogen opsmuksels. Opvallen is niet erg als het is omdat het mooi is...... ja, wie houd er niet van mooi. Op het 4e plaatje ziet het er perfect uit:cool::thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Snelste methode is met een waterpas en een rolmaat: daarmee kun je in één oogopslag zien of en zo ja, hoeveel het wiel buiten het koetswerk uitsteekt.

Ik heb zo'n kruislaser, die is uiterst handig om iets zuiver waterpas c.q. horizontaal af te tekenen - maar het is natuurlijk geen meetinstrument.
 

064harry

Donateur
Snelste? Lastig foto’s maken hoor. Ow enneuh.. ik heb het verkeerd gedaan.
Ik heb de afstand van de waterpas tot de band genomen
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
@064harry: je kunt eigenlijk niet veel fout doen, want 't is niet zo ingewikkeld.
Standaard zal een wiel ruim binnen de wielkast blijven en dan is de spatbordrand doorgaans het buitenste deel van de auto. De kortste afstand tussen de waterpas en enig deel van het wiel (of de band) is dan de maximale ruimte die je nog met een spacer zou kunnen opvullen.
Als (een deel van) het wiel al uitsteekt, dan geeft de afstand tussen waterpas en spatbordrand aan hoevéél het uitsteekt.
 
Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
Hoe dom kun je zijn? Ik was al een paar keer naar buiten gegaan om e.e.a. te proberen.
Had ik eindelijk iemand gevonden om een kiekje te schieten hou ik de rolmaat bij de band ipv het spatbord. :banghead:


IMG_0265.jpeg


IMG_0269.jpeg
 
Bovenaan Onderaan