Karoq buitenkant opsmuksels

nakharry

Forumguru
Tja je mag niet te veel verwachten bij een auto van 40K.. had ik waarschijnlijk "duurder" model moeten nemen ..
 

JeSko

Forumguru
@nakharry

Bezuinigingen in de VAG stal zijn merkbaar geworden, getuige daarvan de ID3, trouwens werd in 2017 al gewaarschuwd dat VAG de Skoda's ging terugfluiten, ze waren gewoon te goed geworden waardoor VW zelf te kakken werd gezet, dat kon natuurlijk niet, zelfs Seat is nu qua bouwkwaliteit ( als je VAG's plannen gelooft ) Skoda voorbij.
 

De Stip

Forumguru
Heb je nog wel de orginele beugel om je kap omhoog te houden ?
Ikzelf heb hem laten zitten, erg makkelijk voor als er eens een demper lek zou raken en vervangen moet worden....

Nee, de beugel heb ik verwijderd. Lijkt me niet direct noodzakelijk meer en anders ligt hij hier in een lade en zit er zo weer op gemonteerd.
 

Desperado

Forumguru
Dat gaat dan alleen op als je met de motorkap open rijdt zeker. En dan voorkomt dat stokje dat ze op de motor landen? :D
 

Beauri

Forumguru
Tijd voor weer een beetje ontopic en weer wat plaatjes voor de plaatjes liefhebbers, Na de vieze plaatjes, de gekleurde achterkant, waarvoor dank aan @westy en de motorkapdemper plaatjes, waarvoor dank aan @De Stip :thumbsup:, nu een paar BDSM plaatjes;)

Bij onderstaande plaatjes wordt er ook nog vermeld wat er onder de kap gebeurt, maar dat is net als bij de dempers, niet te zien aan de buitenkant van de auto, we zullen er maar op vertrouwen dat het zo is als beschreven. Op de plaatjes wel een aantal opsmuksels te zien en daar gaat het in dit topic toch wel weer over, back ontopic:

Karoq_15_TSI_DADA_3.jpg Karoq_15_TSI_DADA_1.jpg Karoq_15_TSI_DADA_2.jpg

Plaatjes gevonden bij VAGTechniek, link naar de plaatjes en het onderwerp:

https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/skoda/karoq/155/1.5+tsi+150pk/

Plaatjes kunnen aldaar beeldschermgroot bekeken worden met een rechtermuisknop klik en de keuze afbeelding bekijken.
 

JeSko

Forumguru
Stoere Karoq @Beauri , erg geslaagd met dat rood/zwart schema :thumbsup:

Netjes trouwens bijna 195 pk en 344 nm koppel, daarmee kom je goed van plek en kan je zelfs verassend uit de hoek komen.
 

LucDB

Lid
Los van wie zijn Karoq het is, dit had ik nog niet gedacht ivm met andere vraag (een 2.0 importeren uit Duitsland omdat deze niet in België verkrijgbaar is). Kan ik volstaan met mijn 1.5 tsi te chiptunen. Ik woon dus in België en heb daarom enkele vragen. Waar in Vlaanderen kan dit ook, betrouwbaar en correct?
Wat met je verzekering, de keuring, autobelasting?
 

JeSko

Forumguru
Pff wat een gedoe zeg, zal er maar van uitgaan dat het de zijne is, kan me verder ook stilaan aan men reet roesten.

@LucDB

- In BE kan je met een VAG best naar DVX gaan.

- keuring in BE met enkel chiptuning is geen probleem, weten ze niet, kunnen ze niet zien en interesseert ze ook niet.

- autobelastingen blijven dezelfde, deze worden berekend op motorinhoud, en die blijft hetzelfde na chippen.

- verzekering zou ik zelf altijd inlichten, dan betaal je meer, maar ben je in orde bij een ongeluk, nu, er rijden massa's gechipte auto's rond, die standaard verzekerd zijn, die accidenten maken en er gewoon met wegkomen, ze gaan nooit je auto controleren na een ongeval op chiptuning. Dus daar doe je zelf mee wat je wilt.
 

Beauri

Forumguru
Je auto verdient mijns inziens een eigen topic in Mijn auto. Maakt het volgens mij duidelijker dat het om je eigen auto gaat want in de post met de VAG Techniek foto's en je tekst er bij haalde ik er niet uit dat het om je eigen ride ging die er trouwens top uit ziet op de plaatjes van VagTechniek

@ertromp dank voor het compliment, de fotograaf bij VagTechniek heeft er wat moois van gemaakt en het mooi op de site gezet.:thumbsup:

Zoals gemeld.... geen behoefte aan een eigen plekje in een mijn auto topic, dit mede om dezelfde reden als het niet vermelden bij de VAGTechniek plaatjes dat het om mijn auto zou kunnen gaan, het ging/gaat immers om de buitenkant aanpassingen en niet zozeer van wie de auto nu wel of niet is.

Heb dit Topic met de tekst opsmuksels gestart om mensen een idee te geven wat er zoal mogelijk zou kunnen zijn om aan te passen aan je Karoq om hem daarmee wat persoonlijker te maken.

Heb vooral in het begin veel plaatjes gepost van mijn eigen aanpassingen, ook veel zaken beschreven en dingen aangemoedigd, maar nooit echt mijn eigen auto in een middelpunt willen plaatsen, integendeel zelfs. Ben wat terughoudend op dat gebied, wil ook niet vooraan staan. Weet dat ik veel verzoeken heb gehad om plaatjes van mijn besproken wijzigingen te plaatsen, doch zoals gemeld wilde ik dat liever niet. De plaatjes van VagTechniek zijn voor iedereen toegankelijk en dat maakt het een net weer iets ander verhaal. Ook zijn die plaatjes ondertussen al 10 maanden oud en ook al is mijn auto nog wel herkenbaar als die zijnde daar op de plaatjes, er zitten toch weer een aantal verfijningen op.

Mijn auto heeft na de VagTechniek plaatjes nog een aantal aanpassingen mogen ondergaan, dus vond de plaatjes van VagTechniek nu niet echt een probleem meer. Dat ik van de huidige staat nu geen plaatjes wil plaatsen zal men helaas moeten respecteren, doch wie weet, prikkelt het dan toch bij anderen om wat te durven aanpassen.
 

LucDB

Lid
Wat bijgestuurd bij de Karoq voor zijn derde verjaardag morgen. Allez drie jaar dat ik er mee rij, was een demo van kop 3 maand en 5.500 km.
Chiptuning voor extra 30 pk, 180 nu ipv 150 (1.5 TSI met DSG), voel je direct dat alles soepeler draait en rijdt.

En vandaag alle chroom, glanzend zwart laten maken via wrap, logo's, dakrails, rond de ruiten, spiegels en front. En de letters van de naam en merk laten verwijderen achteraan, was ook chroom hé.

Nu nog mooie zwarte velgen mss, iemand voorstellen op een witte ontchroomde Karoq?


wrap 1.jpg wrap 2.jpg wrap 3.jpg
 
Laatst bewerkt:

Beauri

Forumguru
Wat bijgestuurd bij de Karoq voor zijn derde verjaardag morgen. Allez drie jaar dat ik er mee rij, was een demo van kop 3 maand en 5.500 km.
Chiptuning voor extra 30 pk, 180 nu ipv 150 (1.5 TSI met DSG), voel je direct dat alles soepeler draait en rijdt.

En vandaag alle chroom, glanzend zwart laten maken via wrap, logo's, dakrails, rond de ruiten, spiegels en front. En de letters van de naam en merk laten verwijderen achteraan, was ook chroom hé.

Nu nog mooie zwarte velgen mss, iemand voorstellen op een witte ontchroomde Karoq?

Laat me beginnen met je te bedanken voor het plaatsen van afbeeldingen van het resultaat en dan ook gelijk een compliment met het resultaat, ziet er fraai en evenwichtig uit:thumbsup:

Ja, dan de velgen, had het zelf ook na het verwijderen van al het chroom, waren de zilver/grijs kleurige velgen een doorn in het oog en wat voor fraaie velgen er dan ook zonder zitten, het ziet er dan niet echt lekker meer uit.

Van de foto's zo te zien heb je of 16 of 17 inch velgen, zou vanwege het comfort(maar dat is persoonlijk) niet groter gaan dan 18 inch. Had ik toen zelf het idee om rode velgen in de kleur van de auto met zwarte accenten te nemen, werd het al gauw een heel kostbare geschiedenis. Velvet Red is een lastige kleur en om geen kleurverschil met de auto te krijgen werd de keuze uiteindelijk zwart, ook omdat ik wilde laten poedercoaten ipv spuiten.

Lang verhaal om te komen tot een ander idee..... waarom zou je zwarte velgen nemen? Geloof me, zwarte velgen worden ook heel snel vies en gaan er dan al snel dof uitzien. Wit ook snel vies, maar daar zal je al wel een beetje ervaring mee hebben;) ....... maar ik denk dat bij jou witte velgen ook heel mooi zullen staan. Net als bij zwart, zul je ook bij wit maar kort kunnen genieten van de schoonheid, maar als je auto net uit bad komt is het altijd weer even een moment van genieten:jaja: In jouw geval kun je zowel voor wit als zwart gaan, denk dat je je het meest onderscheid als je voor wilt durft te gaan:cool: Een keus die je zelf maakt natuurlijk.

Oh.... denk dat je te meest profijt heb van de koppeltoename, de extra PK's na het tunen krijg je pas tegen het eind van het toeren gebied, hoeveel koppel heb je nu naast de 180 pk?
 
Bovenaan Onderaan