Karoq buitenkant opsmuksels

Beauri

Forumguru
@064harry Mooie foto's, vind vooral de onderste mooi vanwege de prachtige schaduweffecten:thumbsup:

Had geschreven over de achterlichten en dat ik de donkerste tint had genomen en dat je dat alleen moet doen als je de bolletjes hebt vervangen voor Ledstrips..... ja, nu pas dringt het een beetje tot me door dat bij jou het rood is getint en het witte deel niet, bij mij is het andersom, alleen het kleine witte deeltje is getint.

Bij beiden is het effect uiteindelijk dat het een mooi resultaat oplevert:)

Wat wel weer minder is....... dat we met de verlichting tinten een "beetje" buiten het boekje gaan.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VOORBEELD van een Website die het aanbied:


header7plastidipprijs.jpg

Koplampen – Achterlichten Tinten / Smoken
Blindeerkoning>>Koplampen – Achterlichten Tinten / Smoken
Koplampen tinten achterlichten smoken
Naast het tinten van autoruiten, privacy glas en car wrappen tinten wij sinds kort ook achterlichten, koplampen en reflectoren.

Waarom uw achterlichten of koplampen smoken/tinten.
  • De smoke folie beschermt de koplampen tegen krassen en steenslag waardoor de auto zijn waarde langer behoudt.
  • De folie geeft een luxere uitstraling aan de auto.
  • De koplampen blijven langer mooi omdat de folie de uv straling tegen houdt.
  • Gemakkelijk schoon te houden en wasstraat bestendig.
  • Eenvoudig te vervangen in geval van schade.




Koplampen set: Vanaf €100,- euro
Achterlichten set: Vanaf €100,- euro
Mistlampen set: Vanaf €30,- euro
Reflector: Vanaf €10,- euro

Het beplakken of spuiten van verlichting is voor de APK helaas niet toegestaan

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er worden een aantal pluspunten genoemd, ja kan waar zijn en de meesten zullen het doen als verfraaiing, maar het venijn zit in het laatste zinnetje, toch wel iets om rekening mee te houden voordat men tot het tinten van verlichting overgaat. Je kan dan ook nog bekeuring krijgen als je wordt aangehouden en dat is toch weer zonde geld. Bezint eer gij begint, persoonlijk vind ik het wel mooi staan, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee:pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Los van de vraag of het bekeurbaar is of niet en zelfs of het mooi is of niet (smaak of wansmaak, naar eigen keuze) geldt voor mij dat ik principieel onder geen enkele voorwaarde zou overgaan tot welke actie dan ook die de lichtopbrengst van koplampen of achterlichten vermindert. En dat is per definitie het geval als er folie op wordt geplakt met ook maar het geringste tintje...
 

JeSko

Forumguru
Koplampen set: Vanaf €100,- euro
Achterlichten set: Vanaf €100,- euro
Mistlampen set: Vanaf €30,- euro
Reflector: Vanaf €10,- euro

Het beplakken of spuiten van verlichting is voor de APK helaas niet toegestaan


Stevige prijs, mijn wrapper werkt met dure kwaliteitsfolie en vraagt 150 euro voor koplampen, achterlichten en heeft dan nog mijn badges verwijderd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Die reflectoren zijn van belang als de auto om welke reden dan ook zonder brandende achterlichten op een donkere plek staat.
Het lijkt mij niet slim om de reflecterende werking negatief te beïnvloeden...
 

Okki

Donateur
Hoe zit dat met bijvoorbeeld de Monte Carlo achterlichten op Fabia en Rapid? Die zijn vanuit fabriek ook al donkerder dan de reguliere achterlichten...

Kan me ook Golfjes herinneren vanuit de fabriek met donkere achterlichten
 

EdK

Forumguru
Die zijn door een goedkeuring moeten zijn.
RDW goedgekeurd toen ze ingevoerd werden in NL ( type goedkeuring )
Maw als je origineel in je wagen zou zetten dan zou het .

Maar ga je naderhand zelf klooien met folies of verf dan is het niet origineel en in principe een afkeuring !
 

Beauri

Forumguru
Stevige prijs, mijn wrapper werkt met dure kwaliteitsfolie en vraagt 150 euro voor koplampen, achterlichten en heeft dan nog mijn badges verwijderd.

Het ging bij deze niet zozeer om de prijzen als wel om de eerlijke melding dat het niet toegestaan is en dat je auto erop afgekeurd kan worden.

Heb mijn auto tot volle tevredenheid bij LRS laten doen, zij adverteren niet met deze mogelijkheden, je zal er zelf om moeten vragen en Leroy wijst je er dan ook op dat het niet toegestaan is. Nu heb je bij een nieuwe auto 4 jaartjes tot de 1e APK en daarna weer 2 jaar tot de 2e APK etc etc, met andere woorden..... zou het niet doen vlak voor een APK:D

Zo weet ik dat het witte deeltje in mijn achterlichtunits in weze niet getint mag worden, en zoals ik al eerder meldde, zou dat zeker ook niet doen als de standaard lichtbolletjes er nog inzitten, die hebben weinig lichtopbrengst. Nu zitten er in dat witte deel de richtingaanwijzers en het achteruitrijlicht, beiden werken bij mij nu met ledverlichting en icm de tint is er nog steeds meer lichtopbrengst dan met de standaard bolletjes. Denk dat ook af fabriek getinte achterlichtunits voorzien zijn van verlichting met een hogere opbrengst dan wat er standaard in zou zitten.

Ja.... dan blijven die in het blauw nog wel een risico, uiteindelijk beslis je zelf welk risico je wilt lopen en zolang je met het verfraaien van je auto niemand in gevaar brengt......

Een bonafide bedrijf zal je altijd wijzen op wat wel en niet toegestaan is en als het goed is niet meehelpen aan zaken die het onveilig kunnen maken, denk dan aan bijvoorbeeld , voorzijruiten tinten, booskijkers, banden, velgen, spoorverbreders etc etc etc, zaken die min of meer populair zijn, soms niet toegestaan zijn en bij een verkeerde keus wel gevaarlijk kunnen zijn. Mooi maken is mooi, maar dan wel met het gezonde verstand erbij:jaja:
 

Beauri

Forumguru
Black Friday weekend bij veel bedrijven, alsook bij Super Skoda:jaja:

Had weer iets nieuws gezien, vind de prijzen van een hoop van dat plastic spul aardig overdreven, maar goed - wie mooi wil zijn moet pijn lijden, is zo'n uitdrukking die dan wel past, al is hier dan meer de pijn die gevoeld wordt in de beurs;)

Wacht dan ook bij Super Skoda dat ze weer zo'n 20% kortingsactie hebben, niet dan het dan alsnog een superkoopje is, maar goed, alle kleine beetjes helpen:D

Deze bestelling wordt dan goed voor de 16e aanpassing aan het geheel.
 

Beauri

Forumguru
En nog altijd geen foto gezien, zo kan je natuurlijk veel aanpassen ;)

Een aantal pagina's terug staan wel een paar plaatjes, van de verlichting, grill, deurbeschermers, raamverduistering etc.
Inderdaad nog steeds geen plaatjes van verdere updates, maar omdat er maar weinig mensen zijn geweest die ook wat geplaatst hebben is het er nog niet van gekomen dat ik wat geplaatst heb. DeStip heeft bijvoorbeeld wel zijn best gedaan, daarvoor mijn dank:thumbsup: Hij had een bepaalde terughoudendheid mbt tot het navolgen en wilde ook graag een beetje exclusief blijven en dat kan ik wel begrijpen. Ook dank aan 064harry voor zijn bijdragen, uitgebreid en met mooie toelichtingen:jaja:

Toch staan er van mijn auto wel meer plaatjes op het internet, zo heeft LRS er een filmpje van gemaakt en het bedrijf waar ik de motor heb laten tunen heeft hem ook in het zonnetje gezet met een paar mooie plaatjes, daar staan dan wel niet de allerlaatste updates op, maar het geeft al wel een idee hoe hij er nu uitziet.

Opsmuksels, ja waar doe je het voor.... opvallen? exclusiviteit? mooier maken? persoonlijker maken? Hoever wil je gaan en wat mag het kosten? Tuning is een wijder begrip, soms wordt daar de motor mee bedoeld en soms de buitenkant. In mijn geval heb ik beide kanten aangepakt en alles bij elkaar kan het aardig in de papieren gaan lopen en je moet denk ik op tijd weten te stoppen, fraai is fraai en bij overdrijven kun je dan een kermisattractie creëren. Zelf houd ik van een meer verfijnde tuning zonder te overdrijven en zou het voor mensen die het merk en model niet kennen niet mogen opvallen dat je dingen hebt aangepast.

Plaatje van Briskoda:

Karoqmetveelchroom.png

Toch vind ik het ook leuk om andere smaken te zien, ook wansmaak is een smaak en zoveel mensen zoveel wensen.

Opsmuksels, je hebt ze in allerlei soorten en maten en in alle kleuren van de regenboog en indien niet..... dan passen velen ook dat aan.

2021 laten we er wat moois van maken:yeehaa:
 

Japanese Power

Donateur
Toch staan er van mijn auto wel meer plaatjes op het internet, zo heeft LRS er een filmpje van gemaakt en het bedrijf waar ik de motor heb laten tunen heeft hem ook in het zonnetje gezet met een paar mooie plaatjes, daar staan dan wel niet de allerlaatste updates op, maar het geeft al wel een idee hoe hij er nu uitziet.
Ach ja, als je dan zelf nog steeds te beroerd bent om een plaatje te posten...

64782331_1553835778080305_4911834387659620352_o.jpg
 

westy

Lid
ik loop al een tijde met het idee om de uitlaat zichtbaar te maken (vind dat mooier bij een wagen) nu twijfel ik op ofwel een dubbele pijp links (zoals de seat ateca) ofwel een links en een rechts, weet niet wat het mooiste zou ogen
 
Bovenaan Onderaan