Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Topic in 'Mijn auto' gestart door Kanerr, 25-04-2020.

1. Kanerr

Kanerr Forumguru

Thanks! Wielen ben ik nog steeds niet over te spreken maar voor nu is het goed genoeg. Wel even een spuitbussie overheen inderdaad maar dat komt later.

Wel hoor ik nu lichte gebonk van voren.. Ik denk aan de aandrijfas of de stabi stang.. Stabistangetjes heb ik al besteld maar ik weet dat de ashoezen lichtjes gescheurd zijn.. Dus misschien moet er weer vet in en dan dichtkitten (het is een gat van +/- 3mm

2. Ruittie

Ruittie Actief lid

Check even je stabi stangetjes vermoedelijk lopen deze tegen je carrosserie aan.
    (Was bij mijn polo ook zo)

Even iets warm stoken en naar buiten buigen.

Kanerr vindt dit leuk.
  3. Kanerr

Kanerr Forumguru

Ja ga dit weekend de velgen spuiten, dan kijk ik meteen :)

Dit wordt de kleur voor de velgen. Echt verschrikkelijke voorbeeld foto maar ben benieuwd :fool:

Ruittie en JeSko vinden dit leuk.
  4. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Gaatem goed staan:jaja: moet eens werk maken van mijn velgen maar de goesting ontbreekt de laatste tijd.

Kanerr vindt dit leuk.
  5. Kanerr

Kanerr Forumguru

Dus...

Eerst doen we schuren! Korrel 400 nat.

Dan doen we een grondlaag.

Dan doen we kleuren en glimmie laag :jaja:

En dan doen we monteren! :cheers:

Ben er erg blij mee! Veel en veel beter dan eerst. :thumbsup:

Ruittie, brepus13, Tman0961 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Tuulster

Tuulster Forumguru

Mooi man! :thumbsup:

Kanerr vindt dit leuk.
  7. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Heel knap!!

Kanerr vindt dit leuk.
  8. Kanerr

Kanerr Forumguru

Heb dit dus gechecked en niet de kleine koppelstangen maar de stabistang zelf komt tegen het chassis aan :( dus moet ff kijkem hoe ik dat fix

9. Ruittie

Ruittie Actief lid

Wielen staan hem goed!!

Kan je de stabalisator stang niet iets verbuigen door middel van warmstoken!

Kanerr vindt dit leuk.
  10. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als je dat lukt, functioneert die niet meer als stabilisatorstang. Als je er zoveel warmte in brengt is de 'kracht' uit het staal.

Kanerr vindt dit leuk.
  11. Kanerr

Kanerr Forumguru

Ik geef denk ik de balk een paar meppen of ik ga met een wringijzer tussen chassis en stabistang. Het is echt mm werk dus lichtjes buigen moet lukken :)

12. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Als je 'm koud gebogen krijgt is dat sowieso beter.

Kanerr vindt dit leuk.
  13. Kanerr

Kanerr Forumguru

Update

2 weken terug had de accu er geen zin meer in. Deze heb ik vervangen voor een Varta 52Ah blueline. Doet het goed en niks bijzonders :)

De oude accu was nog een originele uit fabriek dus heeft zijn beste tijd wel gehad.

Vorige week een grille snor gekocht van Heko, deze ook meteen geplaatst. Ik vond het wel wat hebben :D

Gisteren bezig geweest met het tinten van de mistlampen en achterlichten. Puur cosmetisch voor mij en ja... er is minder licht maar goed genoeg voor de wegen om voldoende zichtbaar te zijn :lezen:

Koplampen wil ik ook doen, misschien dat ik me er vandaag aan waag...

14. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Dát hoop je dan maar...
    Voor mij een absolute no-go. Sterker: ik maak heel regelmatig alle lampeglazen aan de buitenkant van de auto schoon - en zelfs extra vaak nu het weer oogsttijd is en er dus rondom het dorp de nodige bagger op de wegen ligt.
    Autowassen is in deze tijd van het jaar vrij zinloos, maar vuil houdt ook licht tegen dus er gaat vaak een spons over de lampen...

15. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Achterlichten tinten met een folie, zeker op LED achterlicht, moet kunnen, koplampen tinten zal ik nooit meer doen, heb nu veel meer licht, en wil het niet anders meer.

16. Kanerr

Kanerr Forumguru

naja ben wel van mening dat als je me op 100meter afstand kan zien, dat het goed genoeg is. Met hevige regen zoals vandaag ook meer dan 75 meter en dat is voldoende. Mocht dat het probleem zijn... dan raad ik diegene die me over het hoofd heeft gezien aan om langs de oogarts te gaan...

s-line vindt dit leuk.
  17. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Moet jij weten natuurlijk.
    Ik hou vast aan het simpele basisprincipe "hoe eerder zichtbaar, hoe kleiner de kans dat ik over het hoofd wordt gezien".

Kanerr vindt dit leuk.
  18. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Mensen die alleen met stadslicht rijden omdat anders de dimlichten slijten denken ook dat ze prima zichtbaar zijn. Met veiligheid moet je niet lopen klooien.

19. EdK

EdK Forumguru

Ik verbaas me momenteel weer hoeveel wagens er in de vroege ochtend (schemer) met hun dagrij lichten aanrijden maar dat de achterlichten dus gewoon UIT zijn hierdoor.
    Maw die sensoren staan totaal verkeerd afgesteld ( vanuit fabriek/garage)
    En je kunt de bestuurders rijdend er wel proberen op te attenderen maar ze begrijpen er op dat moment geen ruk van wat je met die gebaren bedoeld.....:D

Dus word heel gauw tijd dat men de regels hieromtrent gaat aanpassen en dus ook bij dagrijverlichting aan, dat de achterlichten ook aan staan....

Laatst aangepast: 11-10-2020
    Desperado vindt dit leuk.
  20. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Nou, de basisfout is m.i. gelegen in het totaal bezopen (en inmiddels ook wel achterhaalde) idee dat achterlichten overbodig zijn in combinatie met DRL. Dat ze op nieuwe auto's sinds medio 2015 bijgeschakeld moeten kunnen worden is wel een stapje in de goede richting, al zijn helaas nog steeds veel te weinig mensen (en dealers...) hiervan op de hoogte. Het wordt hoog tijd dat ze op nieuw af te leveren wagens gewoon verplicht meebranden.

Deel deze pagina