Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

brepus13

Forumguru
Mocht je nog iets van garantie hebben dan zou ik doen. Andere module kost wel geld. Zoals gezegd moet er opnieuw ingeleerd worden met correcte software. De knipperende km stand is dus teken van de canbus voor foutmelding. Mocht je eens op de Veluwe zijn kan ik hem voor je resetten.
 

Tees

Donateur
Leuke auto hoor zo'n Panda! Heb een paar keer een Panda gehuurd in Italië, is echt een verrassend ruime auto! Ik vond zelf het stuurgedrag wel wat onprettig, je had 2 opties voor de stuurbekrachtiging (city of niet), maar beide kon me niet echt bekoren, de ene was heel onrustig, de andere wou niets anders dan rechtdoor (beetje overdreven). Hoe is dat bij deze?
 

JeSko

Forumguru
Dat had onze Punto ook, City mode, dan werd hij wel heel losjes in het stuur en dat stond dan ook enkel op bij inparkeren en dergelijke, zonder die modus geactiveerde stuurde hij normaal, vond ik.
 

Kanerr

Forumguru
@brepus13 Thanks! Was een zo mee prijs, heb ook niet echt wat te klagen omdat ik dik 700euro nog van een al redelijk lage prijs heb afgekletst :D

@Tees Oh dat herkennen wij echt helemaal niet! Misschien komt het ook door de banden, er zitten 195/45/15 banden icm 15" velgen onder, wat veel stabiliteit geeft. Zij vindt hem lekker rijden met City in de stad (...) en met normale stand lekker op de snelweg.

@HarrieSkoda thanks!

Module gevonden maar eerst met de basis beginnen, accu zonder stroom, module eruit, contactspray overal, terug erin, zekeringen controleren.
 

EdK

Forumguru
Tsja Panda.....
Allereerste model had mijn werkgever waar ik toen arbeid voor verrichte tegen betaling er een 5 tal aangeschaft om werkzaamheden in A'dam binnenstad te kunnen doen.
Heb er eens één een week mee gehad en vond het een rijdende rugzak ( als je gordel omhad ) met campingstoeltjes...
Maar in binnenstad waren het toendertijd prima karretjes omdat je altijd wel een parkeerplekkie kon vinden voor dat karretje.
Collega en ik hebben het één keer voor elkaar gekregen om 2 van die panda's op één parkeerplek te zetten....
Maar de nieuwere PAnda's zijn allemaal wel steeds groter geworden en luxer en uiteraard duurder...
 

Kanerr

Forumguru
Maargoed @EdK een urpanda is ook wel echt net een skelter ;)

Dit is alweer de derde generatie en is een compleet andere auto. Zelfs tussen generatie 2 en 3 zitten echt hele grote verschillen in comfort. Beide testgereden en merkbaar comfortabeler en volwassener.

Durf ik te zeggen dat hij comfortabeler is dan mijn Citigo?




..



Nee dat durf ik niet maar dat denk ik wel :banghead:
 

hemi24

Forumguru
Leuk wagentje zo’n Panda!
Hou de onderkant achter een beetje in de gaten, eerdere jaargangen van dit model wilden daar nogal eens bovengemiddeld veel problemen geven door slechte anti-roest behandeling aan/rond de achteras…
Verder lekker van genieten!!!
 

Tees

Donateur
Ik vraag me nu ook opeens af of ik misschien de 2e generatie Panda heb gereden....tis alweer een flink aantal jaren geleden, het zal rond de grens zijn dat de 3e generatie geïntroduceerd werd. Nu zijn huurauto's best nieuw, maar ik kan me niet meer herinneren welke t was die ik gereden heb....
 

Cordoba

Forumguru
Veel succes met de Panda, ik had al begrepen dat deze niet meer te vergelijken zijn met de 1e generatie. Zelf geen ervaring met de Panda, maar wel met de Seat Marbella die ik ooit eens als leenauto van de garage meekreeg (ik reed toen zelf een Ibiza van de 1e generatie).
 

brepus13

Forumguru
@Kanerr

Accu trucjes helpen niet voor het knipperen van de km stand. Hier moet echt een proxi alignment gedaan worden voordat die weggaat ook al zou de oude module het nu ineens weer doen.

Succes in ieder geval, maar jou kennende gaat dat goed komen!
 
Bovenaan Onderaan