Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Cordoba

Forumguru
@Kanerr Ik zie het verhaal van de aanrijding nu pas, hopelijk komt er nu snel medische hulp/onderzoek voor je vrouw. Anders misschien via een truc: als de huisartspraktijk dicht is met de vrouw naar de HAP omdat ze ondragelijke pijn heeft, dan kom je in elk geval voorbij de huisarts.

Wat de Fabia betreft: een beetje wat ik verwachtte op basis van de foto's, economisch total loss, maar als er onderhuids niet teveel schade is, goed te repareren (achter de achterbumper kan bijvoorbeeld serieuze vervorming van de carrosserie zitten). Eventueel alvast zoeken naar plaatwerk in de juiste kleur.
 

Cordoba

Forumguru
Eventueel wat tips voor donorauto's:
- een combi in Zwijndrecht bij Benelux (in mijn ervaring wel een partij die niet altijd zijn afspraken netjes nakomt), waar je motorkap, voorscherm en linkerkoplamp van zou kunnen gebruiken (ik ga er vanuit dat bij de auto van je vrouw de bevestigingspunten zijn afgebroken).
- in Friesland staat deze combi waar je alle onderdelen voor de neus voor kan gebruiken.
- in Roosendaal staat deze hatchback voor achterkant. Dit bedrijf heeft ook nog een combi staan voor bruikbare delen van de neus.
- de enige andere hatchback in kleur met bruikbare achterkant is deze in Uden.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Thanks voor de tip @Cordoba ga ik wat mee doen!
Naja de auto is nu van de opkoper, mag hij lekker oplossen;) ik wil er zelf niet mee aan de gang gaan, achterzijde compleet naar binnen en vervormd, reservewiel zat vastgeklemd, bumperbalk ook volledig naar binnen en de voorzijde is ook vervormd...

@Japanese Power ja heel vervelend inderdaad, materiaal is ook bijzaak en dat zeg ik ook tegen haar, maarja hopelijk wordt het met veel rust beter.

@JPs_OC2 nee ze had geen tijd, moest zelf ook vrij hard op de rem vertelde ze me. We gaan inderdaad bij de verzekering ook het eea navragen want dit is niks zo


Maargoed we kunnen op zoek naar een andere :) waarschijnlijk ook een citigo
 

CharlesTucker

Forumguru
Heel vervelend dit, en vooral als de klachten door de huisarts niet serieus genomen worden. Ik neem even aan dat jullie daar meer dan eens geweest zijn, maar zo niet, dan kan het zijn dat de huisarts een slechte dag had. Dat heb ik ook wel eens meegemaakt, eerste keer dat ik bij de betreffende huisarts kwam. Stevige rugpijn, kon m'n nek niet bewegen, en kon nauwelijks zitten of lopen. De huisarts was erg kribbig, kortaf, hoorde m'n klachten aan en vroeg toen vrij bot wat ik wilde dat ze er aan ging doen. De oplossing was "neem maar een paracetamolletje". Nog 2, 3 weken last van gehad en toen werd het langzaam minder. Maar, later met m'n dochter (was toen 17) nog eens teruggeweest, vanwege oorontsteking, en dat was een heel andere ervaring, zeer positief, ze nam alle tijd, gaf m'n dochter een zeer uitgebreide uitleg, en ook een werkende oplossing. M'n dochter is er later ook nog twee keer geweest, inmiddels volwassen, dus alleen, en ook steeds positieve ervaringen.

En op zoek naar een auto, altijd zowel interessant als spannend, Citigo's zijn verbazingwekkend leuke autootjes, en ik vind het allemaal een stuik volwassener aanvoelen dan het eruit ziet. We hebben hier goede ervaringen met de Citigo, zelfs over lange afstanden, van de zomer een retourtje Hongarije gedaan met de Citigo in plaats van de Octavia. Daar zag ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop, maar ik was erg prettig verrast, ook over dat soort afstanden over de Duitse autobahn was het ding nog best comfortabel.

Anyway, sterkte voor je vrouw en jou, en succes met zoeken
 

Kanerr

Forumguru
Thanks @CharlesTucker ! Ja ze is nu denk ik drie keer langs geweest. Goed, we wachten het af. We kunnen nu naar het ziekenhuis voor foto's en vervolg. Maar zal het dan nog laten weten. Hopelijk snel beter :)

Citigo is ruim voldoende voor nu! Het is alleen echt idioot hoe duur ze zijn... Het liefst willen we een facelift en dan een uitvoering boven de basis/cool (dus in ieder geval elektrische ramen, cv, de goede radio, toerenteller(!) en geen wit) en het liefst wilt ze de opties: cruise control, pdc, mistlampen en een mooi ruitjes interieur erbij. Maargoed dat zijn dingen die achteraf nog relatief makkelijk kunnen :pardon:
 

SteGo

Donateur
Wat een vervelende situatie voor je vrouw zeg. Hopelijk komt ze de situatie snel weer goed te boven.

Citigo is ruim voldoende voor nu! Het is alleen echt idioot hoe duur ze zijn... Het liefst willen we een facelift en dan een uitvoering boven de basis/cool (dus in ieder geval elektrische ramen, cv, de goede radio, toerenteller(!) en geen wit) en het liefst wilt ze de opties: cruise control, pdc, mistlampen en een mooi ruitjes interieur erbij. Maargoed dat zijn dingen die achteraf nog relatief makkelijk kunnen :pardon:
Niet alleen de Citigo, maar in het algemeen is alles duur. Vrijdag hoorde ik op de radio bij BNR in De Nationale Autoshow dat autobedrijven een topjaar hebben gehad met de verkoop van occasions ... geen wonder met die hoge prijzen en het feit dat iedereen ivm corona nu liever met de auto reist dan met het OV. En daarbij natuurlijk nog eens het gebrek aan nieuwe auto's die nog steeds absurd lange levertijden hebben.

Ik heb zelf een paar kandidaten in gedachten als opvolger van m'n eigen auto ... maar jeetje wat een prijzen op dit moment. En het feit dat je dan misschien voor je eigen auto ook iets meer terug krijgt dan in een 'normale' markt weegt niet op tegen de absurd hoge vraagprijzen van dit moment.

Maar verder is een Citigo uiteraard een prima keus. ;) Dat kan ik alleen maar beamen.
Zoek je voor je vrouw dan ook een CNG-exemplaar, of moet dat een gewone benzine zijn?
 

Kanerr

Forumguru
Ja het is helaas moeilijk maargoed, vind het ook wel weer leuk om een pareltje te vinden voor een juiste prijs. :D

We hebben zitten rekenen en ze rijdt plusmin 35k per jaar, dus Citigo benzine vs. CNG scheelt ongeveer 100 euro per maand! Dus we wijken nu uit naar een Citigo of Up CNG en het liefst een facelift. Naald in een hooiberg als je niet teveel wilt betalen :sterretjes:
 

Kanerr

Forumguru
We hebben een 5 deurs nodig om makkelijker een kinderstoel in en uit te halen omdat ze recent tante is geworden want anders dacht ik er wel aan inderdaad :D
 

Kanerr

Forumguru
Terwijl we aan het zoeken zijn naar een gas gestookte up! of Citigo kom ik het volgende tegen:

1644909263567.png

Das wel ff schrikken, maar das wel verrekte handig! 1 van de grootste nadelen van mijn auto vind ik de beperkte actieradius op CNG door de kleine gastank a 12/13kg. Ik denk dat dit zomaar een 15kg tank is, daarmee vergroot je het actieradius naar ruim 600km. Zou er zelf nooit voor kiezen maar wel leuk om te zien dat mensen (ik denk in dit geval een bedrijf, want er staan ~5 van dezelfde ups met oplopende kentekenreeks te koop) dit doen en dat het mogelijk is.
 

Kanerr

Forumguru
Zou het zelf ook nooit doen hoor ;) Blijft dan teveel tussen mn oren zitten dat ik met een gasbom rond rij...
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat herken ik wel.
Ik herinner me nog krantenberichten uit de jaren '70 van mensen die hun LPG-stoker in de garage hadden staan. Toen ze 's ochtends het licht in die garage aandeden, hadden ze opeens geen garage meer (en ook geen auto)...
Dit heeft mij er altijd van weerhouden om LPG zelfs maar te overwegen.
 

Tees

Donateur
Gelukkig zit dat allemaal tussen de oren, er is wel wat verbetering doorgevoerd sinds de jaren '70. Anders zou LPG allang verboden zijn :jaja:
Maar feit blijft dat die tanks behoorlijk groot zijn voor de actieradius die je ervoor krijgt.
 

Kanerr

Forumguru
Klopt, het is zeker wel veilig. Vandaar ook tussen mn oren als er een extra tank geplaatst wordt ;)

Goed, moet zeggen dat we er nu twee op het oog hebben. Van het weekend eens even kijken.
 

SteGo

Donateur
Terwijl we aan het zoeken zijn naar een gas gestookte up! of Citigo kom ik het volgende tegen:
Ik heb ze ook zien staan online. Op het eerste oog lijkt het een mooi prijsje voor zo'n CNG-Up ... totdat het besef komt dat het een take-Up is ... en dus wel heeeel erg kaal. ;)

En degene van €4995,- heeft zelfs geen airco ...

En die extra tank in de kofferbak .. wellicht wel handig als je echt veel kilometers rijd en nooit spullen hoeft mee te nemen. Maar ik heb dan liever toch wat kofferruimte en dan tank ik maar iets vaker. Daarbij .. een extra tank betekend ook een duurdere CNG-keuring.
 

eriktv

Forumguru
Ik had er ook even iets van bekisting omheen getimmerd o.i.d., zo is het echt puur voor personenvervoer. Zoals ze wellicht ook werden ingezet bij het bedrijf dat ze liet verbouwen.
 
Bovenaan Onderaan