Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Kanerr

Forumguru
Oops I did it again.

qVcfWkW.jpg


Ibiza Cupra wielen met nieuwe Conti winterbanden voor een prikkie... En het past! En niks loopt meer aan, ik kan wel huilen van geluk:laugh:
 

Kanerr

Forumguru
Uit de buurt? :)

Thanks mannen, ben er blij mee. Staat wat teveel naar binnen naar mijn smaak maar soit, liever dat dan aanlopen.
 

Kanerr

Forumguru
Lachen! Dan zie je me vast wel een x voorbij hobbelen ooit... Laatste tijd echt weinig maar toch.

Weet jij behalve de happy Duck een andere goed(kop)e wasstraat in de buurt?
 

Kanerr

Forumguru
Zo... update?

heb vandaag de olie verwisseld.. iets te laat :bloos:

auto staat op 270k en still going strong.

vind het wel echt een ontwerpfout dat de oliefilter ring 'los' laat en op het blok blijft. Iemand die niet oplet zorgt ervoor dat het hele blok in de soep draait :thumbsdown:

maargoed, de Faab houdt het goed vol en hopelijk blijft het zo!
 

Bijlagen

  • 8A4A2095-2AA1-41C8-B2FC-C2BBC16ABE68.jpeg
    8A4A2095-2AA1-41C8-B2FC-C2BBC16ABE68.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 34

Tees

Donateur
Hoe lang heb je met de olie gereden @Kanerr? Ziet er idd wel vrij donker uit (al kwam uit m'n F1c na een jaar ook al vrij donkere olie). Wat voor olie gebruik je in je 1.2? Ben nog aan het bedenken wat voor olie ik ga gebruiken.
 

catch me

Forumguru
Dat met die oliefilter ring was vroeger al met die schroeffilters, als monteur vergeet je dat maar één keer....De ring vergeten en dan de motor starten, dan dan spuit de olie er zo uit, wordt één oliebende.

Masr dan weet je gelijk dat je even niet opgelet hebt :deuk:
 

brepus13

Forumguru
Zo... update?

heb vandaag de olie verwisseld.. iets te laat :bloos:

auto staat op 270k en still going strong.

vind het wel echt een ontwerpfout dat de oliefilter ring 'los' laat en op het blok blijft. Iemand die niet oplet zorgt ervoor dat het hele blok in de soep draait :thumbsdown:

maargoed, de Faab houdt het goed vol en hopelijk blijft het zo!

heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat het los kwam. Welk merk filter was dit? En heeft hij dan wellicht te strak gezeten? Deze schroef filters hoeven immers maar handvast en een beetje. (Dacht iets van 25nm)
 

Bakboord1

Forumguru
OZHd7bI.jpg


Kerstboom opgehaald :thumbsup:


Ik moest keihard lachen om die dakdragers. Een Turk creatief met dakdragers dat deed me meteen denken aan het beeld van een witte transit met dakdragers en nog een meter spullen erop onder een zeil en dan naar Turkije.

Ik ga er vanuit (of hoop) dat ik dat beeld wel kon delen zonder hiermee iemand te beledigen.
 

Kanerr

Forumguru
Hoe lang heb je met de olie gereden @Kanerr? Ziet er idd wel vrij donker uit (al kwam uit m'n F1c na een jaar ook al vrij donkere olie). Wat voor olie gebruik je in je 1.2? Ben nog aan het bedenken wat voor olie ik ga gebruiken.

ehm ik denk dik 40k kms, maar wat je daar ziet is de rubberen ring van de filter die bijna de ingang blokkeerde naar het blok toe. Maar idd goed donker maargoed is ook een auto op leeftijd met een goede kmstand :)

olie is 5w40, vaste intervallen. Met een kmstand onder de 150k zou ik voor 5w30 gaan trouwens.

Dat met die oliefilter ring was vroeger al met die schroeffilters, als monteur vergeet je dat maar één keer....De ring vergeten en dan de motor starten, dan dan spuit de olie er zo uit, wordt één oliebende.

Masr dan weet je gelijk dat je even niet opgelet hebt :deuk:

ja maar las het echt veel! Met gevolg tot oliedruk problemen en al :(

Vond dit altijd een mooie auto, de Faab, zeker met die Cupra velgen.

jazeker, helaas nu zonder de donkere koplampen en de cupra velgen maar met de vrs velgen. Het is prima zo :)

heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat het los kwam. Welk merk filter was dit? En heeft hij dan wellicht te strak gezeten? Deze schroef filters hoeven immers maar handvast en een beetje. (Dacht iets van 25nm)

origineel vag! Hij zat idd goed vast, geen handvast en een beetje in ieder geval. Nieuwe filter wel keurig 25nm geklikt.

Ik moest keihard lachen om die dakdragers. Een Turk creatief met dakdragers dat deed me meteen denken aan het beeld van een witte transit met dakdragers en nog een meter spullen erop onder een zeil en dan naar Turkije.

Ik ga er vanuit (of hoop) dat ik dat beeld wel kon delen zonder hiermee iemand te beledigen.

:deuk: Ik kan dit wel waarderen want dat was ook het eerste waar ik aan dacht :maakmegek:
 

Tees

Donateur
Als je m 40k erin laat zitten kan je beter LongLife olie gebruiken (en zelfs dan is t lang)! Neem aan dat je nu 'gewone' olie erin hebt?
 
Bovenaan Onderaan