Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Topic in 'Mijn auto' gestart door Kanerr, 25-04-2020.

1. Kanerr

Kanerr Forumguru

Alles wat je jn gedachte hebt bied ik de helft van :D @brepus13

2. brepus13

brepus13 Forumguru

de helft van heeeeel veel is prima joh ;)

JeSko en Kanerr vinden dit leuk.
  3. Kanerr

Kanerr Forumguru

Zal velgen online komen wat me wel staat. Vroeg even aan een maatje of hij ze kon fotoshoppen.

Toen ging hij iets verder met fotoshoppen :banghead:

Nu MOET ik dus ook de Monte Carlo koplampen kopen want ik vind dit wel erg fraai. :bloos:

Anyway, zaterdag met vriendin naar Duitsland gereden en de velgen opgehaald.

Het zijn JE-Design velgen in de maten: 7,5Jx18" ET37 met 4mm spacers als ik breder wil. Liggen nu Hankook Ventus V2 banden omheen in 215/35/18 maar zijn wel echt 'abgefarhen'.

Heb wel echt zonder na te denken gekocht want was alweer vergeten dat mijn remmen altijd roet in het eten gooien en het lijkt erop dat deze ook niet gaan passen. Zal deze week ergens even testen. :banghead: Hoop wel dat ze passen want vind de velgen wel erg dik.

s-line, eriktv, Ruittie en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Mooie wielen, en die Monte Carlo lampen staan echt mega dik :shocked:

Kanerr vindt dit leuk.
  5. brepus13

brepus13 Forumguru

Die grote remmen er af en deze wielen er op :-)

Kanerr vindt dit leuk.
  6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

18 inch velgen zouden ruim genoeg moeten zijn voor RS-remschijven. (heb jij nog grotere dan?)
    Ik lees hier vaak genoeg dat het minimum voor de RS 17 inch zou zijn, daar zit je dus boven.

Kanerr vindt dit leuk.
  7. Kanerr

Kanerr Forumguru

Ik heb inderdaad andere remmen, ik heb namelijk remklauwen van een Leon Cupra R welke 4 zuigers Brembo klauwen met 323mm remschijven :)

Een Fabia RS heeft zo uit mijn hoofd 288mm remmerij met een 1 zuiger remklauw. De Brembo remklauwen komen meer naar buiten toe waardoor het dus problematisch is aan de spaak en naaf kant aan de binnenzijde van de velg. De grootte niet, dat is inderdaad minimaal 17" :)

Peter-036 vindt dit leuk.
  8. Kanerr

Kanerr Forumguru

Plaatjes bij praatjes om het wat duidelijker te maken.

De audi TT velg welke past heeft een 'diepe' naaf:

De niet passende Fabia RS velg heeft een redelijk platte naaf:

De JE-design velg zit er toch wel wat tussenin (op de foto heb je de spacer nog niet):

Ik noem het even naaf om het wat makkelijker te maken maar het is dus het gedeelte van de velg wat op de naaf van de auto komt :)

9. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Tja, met die beperking(en) zul je echt op/onder de auto moeten gaan passen.

Kanerr vindt dit leuk.
  10. Kanerr

Kanerr Forumguru

Begonnen met mijn koplampen. Wat een FLUT engineer die het ophangsysteem voor de bumper heeft ontworpen! 2x een schroef waar je onmogelijk bijkomt zonder de complete voorzijde los te schroeven... Ook nog eentje die dolgedraaid is.. :banghead:

Maargoed ze zijn los. Koplampen netjes open gemaakt en de binnen behuizing is zwart.

De beugels van de lampen moeten aangepast worden voor de led verlichting. Zal dit met een dremel doen zodat het netjes is.

Morgen hopelijk af en erop! Incl fotos:pardon:

JeSko vindt dit leuk.
  11. EdK

EdK Forumguru

Kijk je uit dat er geen slijpsel van de dremel de lampunit in geslingerd word !!
    Want dan moet je die flut monteur de schuld geven dat er vuil in je unit zit dat je er niet meer uitkrijgt....:koffie:

Kanerr vindt dit leuk.
  12. Kanerr

Kanerr Forumguru

Compleet schoongeblazen en geveegd :D

EdK vindt dit leuk.
  13. Jee13

Jee13 Forumguru Donateur

Mooie plaatjes hoe je auto er nu bij staat.
    Die dichte grill doet mij te veel denken aan alle Eco en hybrid modellen

Zijn jouw deurstrips zwart kunstof? Of is dit gelakt zwart?
    Deze in kleur van de auto lijkt mij mooi staan en maakt optisch de auto lager

Er is een afdekkapje van je deurgreep beschikbaar en dan kan je deurcylinder eruit halen voor een cleane look

Kanerr vindt dit leuk.
  14. Kanerr

Kanerr Forumguru

Ah de kleine details. Ik ga de deurcylinder er idd uithalen en een kapje erop doen, nog niet aan gedacht! Thanks Jeroen.

Deurstrips zijn kunstof. Ik wil volgend jaar een aantal delen laten spuiten en neem deze dan ook zeker mee. Vind het nu zonde om het apart te spuiten.

JeSko en Jee13 vinden dit leuk.
  15. Kanerr

Kanerr Forumguru

16. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat zijn mooie kijkers :geek::thumbsup:

Kanerr vindt dit leuk.
  17. Kanerr

Kanerr Forumguru

Zo.

Voila!

Alles LED aan de voorzijde :) Incl blacked out koplampen. Donkerder dan MC lampen, vind het erg staan bij hoe de auto nu is.

Ruittie, JeSko en eriktv vinden dit leuk.
  18. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Vet zeg!!! En bedoel je met alles LED de Xenon eruit en LED koplampen erin?

Kanerr vindt dit leuk.
  19. Kanerr

Kanerr Forumguru

Jazeker, dim groot stads mist en knippetlicht is nu allemaal led.

JeSko vindt dit leuk.
  20. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Zotjes! Dar is toch geen makkelijke conversie? Of zat dat in de MC koplampen zelf?

Deel deze pagina