Wawww knappe aankoop !!! hoe heb je nagekeken of de wagen geen ongeval heeft gehad? Weet wel dat je via het merk het een en ander kan opvragen maar is nog steeds niet sluitend
Naja Litouwen is een beetje het Walhalla voor schade auto's uit USA. Even kort uitgelegd: auto raakt totalos in USA en mag daar de weg niet meer op (ook niet na herstel) Auto wordt ingevoerd in Litouwen met, naar eu kijkend, erg lage invoerstandaarden waardoor half kromme autos bij wijze ingevoerd kunnen worden. Daarbij tellend dat handarbeid niet duur is daar heb je een mooie auto voor een lage prijs mits het netjes is gerepareerd. Ik heb gechecked waar de auto vandaan komt en wat gezocht naar de verkoper. Daarnaast ben ik over t algemeen niet bang voor een schade auto zolang het netjes gerepareerd is Op puur geluk dus eigenlijk.
Ok. Duidelijk. Een ongeval en zelfs een goede reparatie verpest bij mij het "goed gevoel" over een wagen
In nederland kan je dat ook niet achterhalen he dus altijd een gok, maar gelukkig is de cc errug strak! Tot nu alleen een klein beetje steenslag maar dat valt te fixen.
Ik ga met de M2 langs bij een carrossier. Zij zullen wel de details kennen om te zien of het een geplooide wagen was of niet en waar er herspoten geweest is.
Één van de 'trucjes' die ik van Wheeler Dealers heb geleerd is kijken of de originele stickers er nog opzitten aan de voorkant van de motorruimte. Ze kunnen tenslotte spuiten wat ze willen, maar die stickers vervangen ze nooit. Achterkant is iets lastiger te zien denk ik, net als de zijkanten (behalve op het oog of ie strak is e.d.)
Stickers kan je zo bij de vw/skoda dealer bestellen en plakken Achterschade is wel simpeler, als je in je bagage kijkt kan je zien of de reservewielbak strak is of niet. Ook bij de naden erin goed controleren of er niet een nieuwe bak is geplaatst. Daarnaast kan je bij alle deuren zijn scharnieren kijken of daar lak is afgebladerd bij de schroeven. Deze zijn uit fabriek meegespoten en deze bladeren af als er een schroef los komt En natuurlijk alle naden deuren kieren controleren openen sluiten etc. Motorkap hetzelfde verhaal met de scharnieren. Verder natuurlijk onder de motorkap zoeken naar de chassisbalken tot de voorzijde. Deze moeten kaarsrecht zijn zonder enige deukjes of iets. Als je dat allemaal hebt gecontroleerd en je komt er later pas achter dat hij schade heeft gehad, weet je in ieder geval zeker dat het goed gefixt is En het rijden zelf natuurlijk, ik heb auto's proef gereden waarbij hij als een krab 'vooruit' ging, achterkant reed 3/4cm meer naar links/rechts dan de voorkant. Nou dan weet je zeker dat het geen goede zaak is
De stickers zijn natuurlijk wel te bestellen, maar ik betwijfel of de gemiddelde beunhaas nou zover wil gaan. Als ze je willen bedonderen kan dat natuurlijk altijd, maar meestal nemen ze dan ook weer niet zó veel moeite. Maar goede tips allemaal @Kanerr!