Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Kanerr

Forumguru
VRS velgen eronder :) Nu met schade, maar wilde controleren of ze recht waren voordat ik ze opknap:

n5xjYUc.jpg


En de logo:

sTgsOf6.jpg
 

JeSko

Forumguru
Staan er wel mooi onder, maar de bbs vond ik echt geweldig onder je Faab staan, kan je dezelfde niet vinden in 17 inch? Deze vrs velgen keihard zwart spuiten, heb je een mooi sterk wintersetje :D

Trouwens echt een mooie Fabia, met dat zonnedakje open en de mooie lak, echt lekkaaaah :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
bbsen waren ook wel echt een ramp om schoon te maken :deuk:

Deze vind ik mooi, voorzijdes worden afgedraaid zoals origineel, prima dikke velgen :angel:

Er komen later nog vast wel een super set onder, maar voorlopig blijft dit. 17inch rijdt echt het lekkerst onder een Fabia (of Polo... Heb dat ook gemerkt bij mijn vader zijn auto)

Voorlopig blijft het zo. Centjes gaan nu even zitten in het kopen van een woning en de auto staat op een laag pitje.

Thanks trouwens JeSko! Deze uitvoering kom je niet tegen en dat maakt hem ook wat leuker. rijdt ook echt top met 105pk :)
 

JeSko

Forumguru
Ja dat snap ik wel, zit zelf ook in zo'n papieren met de zoektocht naar een ander huis, leven is duur :( als je deze rs wielen afdraaid zijn het ook heerlijke wielen offcourse:thumbsup:

Klopt deze is een Elegance zoals mijn Sup, zeker bij Fabia's zie je niet vaak een Elegance, lekker dik in de opties :jaja:
 

Kanerr

Forumguru
Dit gaat er wel mooi onder staan denk ik ;)

dd8T8A4.jpg


5lY8Fxq.jpg


DI4WTCD.jpg


Gevlochten remleidingen van HEL zijn ook op maat gemaakt.

Daarnaast nieuwe remblokken en remschijven van Brembo :thumbsup:

Heb alleen nieuwe ontluchtingnippels nodig, maar dat zal ik ook ergens vandaan toveren..

Weten jullie misschien of alle Brembo klauwen dezelfde nippels gebruiken?
 

Kanerr

Forumguru
Gisteren bezig met de rechterzijde. Alles mooi gemonteerd en netjes ontlucht. TOP! Denk ik dan, wil ik de velg erop zetten (met spacers omdat remklauw groter is) past de velg niet :banghead:

dus nu met spoed aan het zoeken naar een setje wat wel past
 

Kanerr

Forumguru
Ja hij staat op assteunen.
Had nog TT velgen met banden liggen bij een maat van me. Hij heeft ze (liefff!) gebracht zodat ik ze eronder kan doen

wel de verkeerde bandenmaat maar het is alleen zodat hij weer op 4 wielen staat.
 

Kanerr

Forumguru
Nee, heb banden besteld en zijn onderweg. Vrijdag alles eronder met de tt velgen :thumbsup:

Daarna TT velgen beetje opknappen maar dat komt later wel..
 

Kanerr

Forumguru
Zo.

We zijn 2 weken verder met nieuwe stoppers. Sinds gisteren met nieuwe banden zodat alles weer klopt :bloos:

APK is gisteren gedaan. Geen pijnpunten :dankje:

Nieuwe banden in de maat 205/40/17. Merk en model: petlas velox sport pt741

Een mond vol maar vanwege de prijs en kwaliteitsverhouding ervoor gekozen. Ik heb ze eerder onder mijn VW Touran gehad en was er toen over te spreken. Hopelijk bevallen ze weer!

De remmen doen het ook goed :D

Remmen echt serieus hard, net geen 1000kg met zulke remmen is wel echt heerlijk.

TT velgen zijn lelijk en voor het eerst dat ik zwarte velgen onder 1 van mijn auto's heb maar ik denk dat glanszwart niet eens mis zal staan onder de fabia :thumbsup:

YkvyEoO.jpg


1isp7ty.jpg



Gisteren was ik ook he-le-maal klaar met mijn Columbus+. Mijn BT verbinding valt meteen weg wanneer er langer dan 5 seconden geen muziek afspeelt wat heel irritant is. Daarnaast zijn de kaarten erg oud en is de traffic info echt van het jaar kruik. Als klap op de vuurpijl kreeg ik een belangrijk belletje en klonk de tegenpartij als een robot wat voor mij echt de druppel was.

Ja, ik kan de firmware updaten van de Columbus+ en de kaarten updaten, maar dan nog heb ik niet de gemakken van een hedendaagse infotainment systeem.

Ik had al op ome Ali zn website zitten rondsnuffelen en gisteren uiteindelijk het volgende besteld:

UqooWp8.jpg


Hopelijk wordt hij er niet uitgepikt bij de Douane :lezen:
 

JeSko

Forumguru
Tof tof tof, de velgen vind ik er best onder smoelen hoor! Maar inderdaad in het glans zwart zou het pas echt netjes zijn, deze velgen tonen echt enorm onder de Faab, je zou ze niet aangeven "maar" 17 inch te zijn, deze ogen groter dan je 18 inch BBS'n destijds. Trouwens wat voor verlaging zit er onder? Dat is toch meer dan 3 cm achteraan denk ik?:pieker: en vooraan staat ie wat hoger?
 

Kanerr

Forumguru
Dat is ook mijn volgende mod :maakmegek:

Ik heb er een Eibach set onder, ~3cm verlaging. Maar ik denk dat mijn schokdempers een beetje op hun einde lopen. Wil een complete schroefset van Bilstein, Eibach, KW of H&R eronder hebben.
 
Bovenaan Onderaan