Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Kanerr

Forumguru
PECH

Gisteren met vriendinlief op pad gegaan met als bestemming Breda (90km). De Faab had andere plannen, want in Rotterdam begon hij vreemd te doen.

Hoe vreemd?
- 1000 toeren stationair
- Airco deed het niet meer
- Bij instellen van navi complete radio weggevallen

Toen wist ik dat er al sht aan de knikker was, ofwel accu ofwel dynamo.

Nog geen 10 seconde later viel mijn stuurbekrachtiging uit en kreeg ik de bekende disco in mijn instrumentenpaneel.

Auto aan de kant, paar rake klappen op de dynamo heeft helaas niet geholpen. Wegenwacht ingeschakeld en auto laten afslepen naar mijn garage :)

Ergens deze week een andere dynamo erin en dan kan hij weer vooruit!
 

Kanerr

Forumguru
Ach, zet hem er zelf op ;) Dus dat scheelt. Nieuwe imitatie is 140, een jonge gebruikte originele exemplaar (met 1 jaar garantie) kost 50euro dus het zal zeker meevallen.
 

Kanerr

Forumguru
Dynamo die ik had gekocht is bij transport beschadigd geraakt :facepalm:

Nu is de volgende onderweg, komt morgen aan. Hopelijk rij ik dan weer in mn Faabje...
 

Kanerr

Forumguru
Ja, gister lekker goed van langs gegeven, den bosch naar rotterdam in 35minuutjes, constant 170/180. Beestje houdt het goed vol :)

Tank minder, gemiddeld 1 op 10 :geek:
 

brepus13

Forumguru
Gelukkig is het remspul van de fabia heel erg goedkoop. Ik kocht voor 15€ brembo blokken voor de achterzijde...
 

Kanerr

Forumguru
Klopt, maar ik wil wat meer power :) Ik ga de voorzijde compleet vernieuwen incl grotere remklauwen.

Ik ga van 288mm naar 312mm van een golf 4 gti, audi tt etc.
 

Kanerr

Forumguru
Nee het zit hem in de remklauwhouders, deze zijn iets langer waardoor de klauw wat meer naar buiten staat en je dus een grotere remschijf kan plaatsen :)
 

Ruittie

Forumguru
Ja die bedoelde ik inderdaad soms zitten ze vast op je remklauw en kan je ze er dus niet afhalen!

Dit was bij mij polo zo (zelfde onderstel als een polo) vandaar dat ik eraan dacht!
 

Kanerr

Forumguru
UPDATE

Oke het zijn geen Audi TT remmen geworden met 312mm remschijven.

Toevallig gisteren tegen een setje Seat Brembo kit aangelopen van een Leon Cupra R...
4 Pots brembo remklauwen met 323mm remschijven. Hubbahubba!

Voorbeeldplaatje:
vIulzrW.png
 

Kanerr

Forumguru
Hebben? Haha!

De remklauwen zijn op de post, klauwen worden ofwel Mazda rood ofwel BMW san marino blauw..

Even wat makkelijker: donkerrood of donkerblauw metallic :nailbiting:
 

Ruittie

Forumguru
Hebben graag geld is alleen op.. Moet nog een nieuw onderstel aanschaffen en heb net nieuwe remmen voor:D.

Kwa kleuren vind ik het altijd lastig dus kies zelf maar:D
 

Kanerr

Forumguru
UPDATE

Ik heb gisteren mijn ramen getint :) moet eerlijk zeggen dat het me bevallen is, de 'witte' lijn rondom krijg je ook bij een prof dusja ik ben dikke tevreden.

het is Suntek hp film met lichtdoorlaatbaarheid van 20%

P.S. weet iemand een goede site om fotos op te uploaden zodat ik ze fatsoenlijk kan plaatsen?

tintoic, imgur, photobucket zijn allemaal waardeloos..
 

Ruittie

Forumguru
Ik gebruik de imgur app!

Upload de foto en deel hem altijd naar men werk telefoon.

Kopieer de link en hier invoegen en het werkt!
 
Bovenaan Onderaan