Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Topic in 'Mijn auto' gestart door Kanerr, 25-04-2020.

1. Kanerr

Kanerr Actief lid

Je kan hem ook opsturen, solderen doe ik trouwens in Den Bosch :)

2. Kanerr

Kanerr Actief lid

PECH

Gisteren met vriendinlief op pad gegaan met als bestemming Breda (90km). De Faab had andere plannen, want in Rotterdam begon hij vreemd te doen.

Hoe vreemd?
    - 1000 toeren stationair
    - Airco deed het niet meer
    - Bij instellen van navi complete radio weggevallen

Toen wist ik dat er al sht aan de knikker was, ofwel accu ofwel dynamo.

Nog geen 10 seconde later viel mijn stuurbekrachtiging uit en kreeg ik de bekende disco in mijn instrumentenpaneel.

Auto aan de kant, paar rake klappen op de dynamo heeft helaas niet geholpen. Wegenwacht ingeschakeld en auto laten afslepen naar mijn garage :)

Ergens deze week een andere dynamo erin en dan kan hij weer vooruit!

3. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat is minder! Hopelijk vallen de kosten nogal mee.

4. Kanerr

Kanerr Actief lid

Ach, zet hem er zelf op ;) Dus dat scheelt. Nieuwe imitatie is 140, een jonge gebruikte originele exemplaar (met 1 jaar garantie) kost 50euro dus het zal zeker meevallen.

JeSko vindt dit leuk.
  5. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat is inderdaad goedkoop:thumbsup:

Kanerr vindt dit leuk.
  6. Kanerr

Kanerr Actief lid

Dynamo die ik had gekocht is bij transport beschadigd geraakt :facepalm:

Nu is de volgende onderweg, komt morgen aan. Hopelijk rij ik dan weer in mn Faabje...

7. Kanerr

Kanerr Actief lid

Zo, vrijdagmiddag na werk snel naar de garage gereden en de dynamo gemonteerd. Erg stomme plek, aircopomp los en lekker priegelen. Maar goed, hij start en rijdt weer!

Next mod wordt remupgrade. De remmen zijn echt aan vervanging toe..

Ruittie, eriktv, brepus13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat zijn de minder leuke zaken uiteraard, hopelijk kan ie er dan weer effe tegen :D

Kanerr vindt dit leuk.
  9. Kanerr

Kanerr Actief lid

Ja, gister lekker goed van langs gegeven, den bosch naar rotterdam in 35minuutjes, constant 170/180. Beestje houdt het goed vol :)

Tank minder, gemiddeld 1 op 10 :geek:

JeSko vindt dit leuk.
  10. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat is lekker cruisen :D haha ja dat is een klein nadeel van een naft, maar goed :D

11. brepus13

brepus13 Forumguru

Gelukkig is het remspul van de fabia heel erg goedkoop. Ik kocht voor 15€ brembo blokken voor de achterzijde...

12. Kanerr

Kanerr Actief lid

Klopt, maar ik wil wat meer power :) Ik ga de voorzijde compleet vernieuwen incl grotere remklauwen.

Ik ga van 288mm naar 312mm van een golf 4 gti, audi tt etc.

Ruittie vindt dit leuk.
  13. Ruittie

Ruittie Lid

Moet je dan ook geen andere fuse's in verband met de beugel waar je de remklauw op schroef?

14. Kanerr

Kanerr Actief lid

Nee het zit hem in de remklauwhouders, deze zijn iets langer waardoor de klauw wat meer naar buiten staat en je dus een grotere remschijf kan plaatsen :)

15. Ruittie

Ruittie Lid

Ja die bedoelde ik inderdaad soms zitten ze vast op je remklauw en kan je ze er dus niet afhalen!

Dit was bij mij polo zo (zelfde onderstel als een polo) vandaar dat ik eraan dacht!

Kanerr vindt dit leuk.

Deel deze pagina