Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

brepus13

Forumguru
Bij de nieuwere modellen hebben ze hier wel degelijk aan gedacht. De bochtverlichting doet het alleen bij het voeren van dimlicht. Het dimlicht gaat aan bij duisternis en Viola, alleen bochtenverlichting bij duisternis ;)

simply clever! (Als je tenminste dus de auto stand hebt met sensor )
 

Kanerr

Forumguru
Ik vind het ook geen gezicht, maarja heb daar 2 lampen zitten die gewoon moeten werken ;) Het is even afwachten waar het geluid vandaan komt, als het van het stuurhuis komt zal ik hem vervangen, als dat iets kleins is wordt het simpel vagcom eraan hangen en bochtenverlichting uitschakelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb die lampen ook. En ze werken ook gewoon als breedstralers - maar dan wel uitsluitend op mijn commando middels de schakelaar en niet op aanwijzing van de stuurhoeksensor of de richtingaanwijzer.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de nieuwere modellen hebben ze hier wel degelijk aan gedacht. De bochtverlichting doet het alleen bij het voeren van dimlicht. Het dimlicht gaat aan bij duisternis en Viola, alleen bochtenverlichting bij duisternis
Nee, dat is voor mij onvoldoende. Er zijn namelijk ook overdag nog vrij vaak licht- en zichtomstandigheden waarbij ik dagrijverlichting onvoldoende vind en dus dimlicht voer - ook hier handgeschakeld, die autostand gebruik ik dus niet omdat ik die keuze gewoon zélf wens te maken. En onder die omstandigheden is die hochtverlichting wat mij betreft nog even stupide en overbodig.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het misleidende effect op rotondes, waar die ene mistlamp soms geheel ten onrechte suggereert dat iemand rechtsaf de rotonde gaat verlaten maar in de praktijk opeens omschakelt op het moment dat je zelf de rotonde had willen oprijden...
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Tsja het blijft persoonlijk. Dat je het verkeerd interpreteert op een rotonde is natuurlijk wel zelf een aanname doen in wat de ander gaat doen. En aannames...
Richtingaanwijzers blijven Leading en zelfs dan blijft het uitkijken.
 

Kanerr

Forumguru
UPDATE

Ik ben vandaag naar de garage gegaan. (Handig als je neef een eigen garage heeft met goede tools :D )

Ik heb het volgende gedaan:
- BG carbon cleaning uitgevoerd (complete inlaat reiniging tot aan de kleppen)
- Uitgelijnd
- Middels VCDS een aantal vinkjes aan en uit gezet.. anti carjack aan, wisser aan bij achteruit gaan uit, claxon bij openen en sluiten auto, bochtverlichting uit, Bluetooth connectie piepje uit, schuifdak openen bij alle ramen openen met afstandsbediening en nog wat kleins waar ik nu niet op kom.
- Airco hadden we twee weken terug gevuld maar kwam al snel tot de conclusie dat deze lek was. Nieuwe dubbele o ring geplaatst bij de leiding van motor naar interieur toe en nu lekt hij niet meer.

Nog even gekeken naar de trekhaak... er is een andere bumper zonder trekhaak uitsparing op gekomen waardoor die niet meer past... zal volgende week met een dremel een gat zagen in de bumper en dan op zoek naar een alu Scout diffusor met afdekplaat. Dat lijkt mij het netst, of een andere manier om het gat te bedekken...
 

Kanerr

Forumguru
Oh, en natuurlijk de foto's...
 

Bijlagen

  • 4A779667-59D5-4DC8-89A9-55A1F6757079.jpeg
    4A779667-59D5-4DC8-89A9-55A1F6757079.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 63
  • 300FE990-7500-409A-A552-9D0765769DFB.jpeg
    300FE990-7500-409A-A552-9D0765769DFB.jpeg
    211,1 KB · Weergaven: 62

Kanerr

Forumguru
UPDATE

Heb een originele accessoire gekocht voor de Fab. Heb een setje dakdragers gekocht, altijd handig ;)

ondertussen 2000 kilometers verder, bevalt erg goed. Hoor het het een en ander piepen en kraken achter als er iemand op de achterbank zit maar dat is uitzoekwerk.
 

Bijlagen

  • 909FAF1E-3909-4AA7-8182-4543F0383CC3.jpeg
    909FAF1E-3909-4AA7-8182-4543F0383CC3.jpeg
    700,4 KB · Weergaven: 39
  • 7DA34C11-D144-4753-8582-B5131697AD1A.jpeg
    7DA34C11-D144-4753-8582-B5131697AD1A.jpeg
    956,7 KB · Weergaven: 40

Cordoba

Forumguru
Paar testjes doen, om mogelijke verdachten uit te kunnen schakelen:
- als het mogelijk is bij de Fabia II, de test doen zonder hoedenplank (om uit te sluiten dat de bevestiging van de hoedenplank aan de rugleuning het probleem is)
- niet gebruikt deel van de achterbank demonteren of op zijn minst omklappen
- kijken of de positie (links, rechts of midden) uitmaakt waar iemand zit op de achterbank
- persoon achterin vragen om de gordel stabiel te houden (door bij. de clip vast te houden, of de gordel met een ruk blokkeren en dan naar voren in de gordel hangen, zodat de gordel niet meer beweegt
- check of de zittingen (links en rechs) en de rugleuningen goed vergrendeld zijn, en juist geplaatst zijn en niet ergens net uit de bevestiging is geschoten bij het omklappen/terugklappen.
 

Kanerr

Forumguru
Thanks! Zitten tips tussen waar ik niet aan had gedacht. Het klinkt echt van het onderstel af te komen, maar dat kan ik ook testen door de bagage vol te gooien en kijken of ik dan nog steeds kraakjes heb. Maar zal inderdaad even kijken naar het een en ander, thanks!
 
Bovenaan Onderaan