Kaner - Skoda Fabia II 1.2TSI Elegance

Ruittie

Forumguru
Check even je stabi stangetjes vermoedelijk lopen deze tegen je carrosserie aan.
(Was bij mijn polo ook zo)

Even iets warm stoken en naar buiten buigen.
 

Kanerr

Forumguru
Ja ga dit weekend de velgen spuiten, dan kijk ik meteen :)

Dwr6XMF.png


Dit wordt de kleur voor de velgen. Echt verschrikkelijke voorbeeld foto maar ben benieuwd :fool:
 

Kanerr

Forumguru
Check even je stabi stangetjes vermoedelijk lopen deze tegen je carrosserie aan.
(Was bij mijn polo ook zo)

Even iets warm stoken en naar buiten buigen.


Heb dit dus gechecked en niet de kleine koppelstangen maar de stabistang zelf komt tegen het chassis aan :( dus moet ff kijkem hoe ik dat fix
 

Kanerr

Forumguru
Ik geef denk ik de balk een paar meppen of ik ga met een wringijzer tussen chassis en stabistang. Het is echt mm werk dus lichtjes buigen moet lukken :)
 

Kanerr

Forumguru
Update


2 weken terug had de accu er geen zin meer in. Deze heb ik vervangen voor een Varta 52Ah blueline. Doet het goed en niks bijzonders :)

De oude accu was nog een originele uit fabriek dus heeft zijn beste tijd wel gehad.

Vorige week een grille snor gekocht van Heko, deze ook meteen geplaatst. Ik vond het wel wat hebben :D

Gisteren bezig geweest met het tinten van de mistlampen en achterlichten. Puur cosmetisch voor mij en ja... er is minder licht maar goed genoeg voor de wegen om voldoende zichtbaar te zijn :lezen:


Koplampen wil ik ook doen, misschien dat ik me er vandaag aan waag...
 

Canon-Eye

Forumguru
er is minder licht maar goed genoeg voor de wegen om voldoende zichtbaar te zijn
Dát hoop je dan maar...
Voor mij een absolute no-go. Sterker: ik maak heel regelmatig alle lampeglazen aan de buitenkant van de auto schoon - en zelfs extra vaak nu het weer oogsttijd is en er dus rondom het dorp de nodige bagger op de wegen ligt.
Autowassen is in deze tijd van het jaar vrij zinloos, maar vuil houdt ook licht tegen dus er gaat vaak een spons over de lampen...
 

JeSko

Forumguru
Achterlichten tinten met een folie, zeker op LED achterlicht, moet kunnen, koplampen tinten zal ik nooit meer doen, heb nu veel meer licht, en wil het niet anders meer.
 

Kanerr

Forumguru
Dát hoop je dan maar...
Voor mij een absolute no-go. Sterker: ik maak heel regelmatig alle lampeglazen aan de buitenkant van de auto schoon - en zelfs extra vaak nu het weer oogsttijd is en er dus rondom het dorp de nodige bagger op de wegen ligt.
Autowassen is in deze tijd van het jaar vrij zinloos, maar vuil houdt ook licht tegen dus er gaat vaak een spons over de lampen...

naja ben wel van mening dat als je me op 100meter afstand kan zien, dat het goed genoeg is. Met hevige regen zoals vandaag ook meer dan 75 meter en dat is voldoende. Mocht dat het probleem zijn... dan raad ik diegene die me over het hoofd heeft gezien aan om langs de oogarts te gaan...
 

Canon-Eye

Forumguru
Moet jij weten natuurlijk.
Ik hou vast aan het simpele basisprincipe "hoe eerder zichtbaar, hoe kleiner de kans dat ik over het hoofd wordt gezien".
 

Desperado

Forumguru
Mensen die alleen met stadslicht rijden omdat anders de dimlichten slijten denken ook dat ze prima zichtbaar zijn. Met veiligheid moet je niet lopen klooien.
 

EdK

Forumguru
dat ze prima zichtbaar zijn
Ik verbaas me momenteel weer hoeveel wagens er in de vroege ochtend (schemer) met hun dagrij lichten aanrijden maar dat de achterlichten dus gewoon UIT zijn hierdoor.
Maw die sensoren staan totaal verkeerd afgesteld ( vanuit fabriek/garage)
En je kunt de bestuurders rijdend er wel proberen op te attenderen maar ze begrijpen er op dat moment geen ruk van wat je met die gebaren bedoeld.....:D

Dus word heel gauw tijd dat men de regels hieromtrent gaat aanpassen en dus ook bij dagrijverlichting aan, dat de achterlichten ook aan staan....
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Nou, de basisfout is m.i. gelegen in het totaal bezopen (en inmiddels ook wel achterhaalde) idee dat achterlichten overbodig zijn in combinatie met DRL. Dat ze op nieuwe auto's sinds medio 2015 bijgeschakeld moeten kunnen worden is wel een stapje in de goede richting, al zijn helaas nog steeds veel te weinig mensen (en dealers...) hiervan op de hoogte. Het wordt hoog tijd dat ze op nieuw af te leveren wagens gewoon verplicht meebranden.
 

EdK

Forumguru
Op mijn Fab 3 ergens in een menu, ben ik op bepaald moment een instelling tegen gekomen waar ik als goed heb 3 keuzes had met inschakelen normaal licht.
Heb daar toen ( 3 jaar terug ) eens mee zitten spelen en kwam erop neer dat als ik een viaduct onderdoor reed dat de verlichting dan wel of niet aanging.

En die instelling moet gewoon op gevoeligst staan als de wagen word afgeleverd !
Want de standaard rijder die niet op een autoforum komt die zal die instelling nooit vinden ! Want de gemiddelde autorijder leest geen RTFM.
En dan zou het gewoon goed moeten gaan !
Maar krijg nu het gevoel dat de instelling op minst gevoelig staat vanuit fabriek met gevolg dat velen zonder het te weten zonder achterlichten aan rijden !
Want ja de lichtschakelaar staat toch op AUTO !! Dus dan hoef ik toch niets meer te regelen !?

DUs laat men de regel maar zo snel mogelijk aanpassen en verplicht achterlichten ook aan met dagrij verlichting voor aan !!
 

EdK

Forumguru
Tsja @JeSko jij hebt klaarblijkelijk een oude bak......:koffie:
Maar ik heb het dan ook over mijn eigen Fabia3
En weet niet eens of het in de RTFM staat bij mij !? Want ja als Ollander lezen wij die niet !! :pardon:
Maar vermoed wel dat bij jouw wagen dit met VCDS ook is aan te zetten !
Wat ik uiteindelijk ook heb laten doen door @Antera , omdat ik simpelweg het niet door een sensortje wil laten bepalen, nadat mij was opgevallen de laatste jaren dat er veel dus rijden zonder achterlicht terwijl dit ivm veiligheid niet verantwoord is.

Maar goed kort door de bocht, al heb je een auto stand op de schakelaar zitten, je blijft zelf toch verantwoord dat je met de juiste verlichting rijd en dat alle lampen heel zijn....
En als ik als ZZP bekeuringen zou mogen uitschrijven en ontvangen voor de wagens die met verkeerde lampen rijden of zonder verlichting rijden ...... wel dan heb ik een vorstelijk maandsalaris kan ik je vertellen....
 
Bovenaan Onderaan