Canon-Eye

Forumguru
Maar ja dan moet je je ook al afvragen of die mensen er al handig in zijn om achteruit in te parkeren ?
Op de keper beschouwd is achterwaarts inparkeren aanmerkelijk eenvoudiger dan achterwaarts het parkeervak verlaten, want je hebt dan veel meer "zwenkruimte" voor de neus van de auto. Diezelfde extra ruimte heb je ook weer bij het wegrijden. Daar komt bij dat PDC achter onderhand bijna standaard is, in elk geval veel vaker voorkomt dan aan de voorkant. Dus ook dat zal het achterwaarts inparkeren makkelijker maken.

Dat desondanks veel mensen vooruit inparkeren (en daar ook nog vaak best moeite mee hebben trouwens, dat zie ik wekelijks voor mijn ogen gebeuren als ik mijn deel van de boodschappen heb gedaan en in de auto de krant lees terwijl ik op mijn vrouw zit te wachten) komt, vermoed ik, voort uit een soort "vlucht- of uitstelgedrag": de drang om lastige(r) dingen uit te stellen en eerst het makkelijke te doen.
Maar daar weet de psycholoog van dienst vast meer over... :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, klopt. Ik zal me er ongetwijfeld niet populair mee maken, maar ik denk ook dat er zomaar eens een correlatie kan zijn tussen intelligentie en deze dichotome inparkeer-variabele. Educated guess natuurlijk, maar het zou een leuk onderzoeksproject zijn voor een student verkeerspsychologie om deze hypothese empirisch te toetsen
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
maar goed canon je hebt weer een heel verhaal getypt, maar helaas zijn theorie en praktijk nog steeds 2 verschillende dingen.
En zie het vaak genoeg op winkelcentrum parkeerplein waar ik overheen moet om thuis te komen fout gaan...
Vaak genoeg dat ik weer 5 min sta te wachten omdat men hem er achteruit niet inkrijgt...
Ondanks de hulpmiddelen die men heeft dmv sensoren en camera's ......
Simpel gezegd ik wil ze geen eten geven want dan kan ik er nog een baan bij gaan zoeken om al die eters te voeden.....:wavecry::koffie:
 

BelKodi

Senior Member
Knappe wagen @Japanese Power
Voor mij persoonlijk een van de mooiste ev-suvs.
Ik hou er immers niet van hoe sommige merken hun elektrische wagens per se ‘futuristisch of bizar’ moeten lijnen… gewoon conventionele lijnen met moderne ev-techniek kan toch ook? Daar slaagt de Enyaq als een van de beste in vind ik persoonlijk.
Zat deze week voor de eerste keer zelf in een Enyaq. Mijn aandacht ging meteen naar het kleine schermpje achter het stuurwiel. Heeft dat eigenlijk nog een functie? Zijn daar nog gegevens exclusief op te raadplegen die niet op het grote centrale scherm te bekijken zijn?
 

MarcoO2

Forumguru
maar goed canon je hebt weer een heel verhaal getypt, maar helaas zijn theorie en praktijk nog steeds 2 verschillende dingen.
En zie het vaak genoeg op winkelcentrum parkeerplein waar ik overheen moet om thuis te komen fout gaan...
Vaak genoeg dat ik weer 5 min sta te wachten omdat men hem er achteruit niet inkrijgt...
Je vergeet dan alleen dat die mensen ‘m er vooruit nóg moeilijk in zouden krijgen - dat is immers simpelweg lastiger.
 

Japanese Power

Donateur
Thxs @BelKodi ben er ook best content mee. Een gewoon ogende auto zonder mega futuristisch lijnenspel. Daar ben ik blij mee. Vandaag een kleine 500K gereden en dan zie je genoeg andere EV’s rijden. Ja, je moet ervan houden.

Wat betreft je vraag over het kleine display. Daar zie de rijgegevens, de hulpsystemen, navi-info en wat andere beknopte relevante info. De rest gaat allemaal via het grote scherm. Moet zeggen dat ik daar eerst wat sceptisch over was maar dat is vrij snel overgegaan.
 

BelKodi

Senior Member
In ieder geval proficiat. Ongetwijfeld een zalige auto om mee te rijden.
Ik heb ook getwijfeld tussen de Kodiaq en de Enyaq… maar voor mijn gebruik vind ik het elektrische verhaal nog niet ver genoeg staan. Mijn auto moet altijd zowel dag en nacht op alle onverwachte momenten klaar staan en bruikbaar zijn om er desnoods een ganse dag mee weg te zijn en kilometers te malen indien nodig.
Daarom toch opnieuw voor verbrandingsmotor gekozen.
Als binnen x aantal jaar de batterijen in die mate geëvolueerd zijn dat je sowieso een actieradius hebt van 500 kilometer met een oplaadtijd onder de 10 minuten wordt dit mijn opvolger.
Of het zou moeten zijn dat de opvolger van de Kodiaq dan ook volledig elektrisch te verkrijgen is maar dat zal wel niet gebeuren. :)
 

BelKodi

Senior Member
Ik ga er nu van uit ermee te rijden tot 2030… tegen dan zal EV wel danig geëvolueerd zijn dat het voor mij doenbaar is. Of wellicht zijn er dan weinig andere mogelijkheden.
Eerst nu idd genieten van de Kodiaq :D

Zag laatst een review van de Enyaq iv80 Sportline in race blue. Die Sportline uitvoering staat hem toch ook bijzonder knap en het kleur ook.
Had ook de verlichte grille vooraan… maar ben er niet aan uit of ik dat nu knap of kitsch vind :)
 
Bovenaan Onderaan