Canon-Eye

Forumguru
Doe al decennialang niet anders dan achterwaarts parkeren. Is in de hele (petro)chemische industrie zo'n beetje de algemene norm en vind het zelf ook veel prettiger, veel beter zicht bij het wegrijden en ook sneller weg. En dat laatste is dan weer van belang bij dreigende calamiteiten.
 

CharlesTucker

Forumguru
Het vereist wel wat vooruitdenken, wat voor veel mensen lastig is. Bij ons op kantoor, als je vroeg bent tenminste, hebben we best of both worlds. Ik kan vooruit inparkeren, en ook weer vooruit wegrijden, ideaal. Je merkt dan wel dat het achteruit inparkeren wat roestig wordt, Toen we nog in een vorig pand zaten was achteruit inparkeren verplicht, inderdaad ook in verband met snel ruimte kunnen maken bij calamiteiten, toen was ik er een stuk handiger in dan nu.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kwestie van bijhouden...
Bij veel winkels met dubbele vakken probeer ik natuurlijk ook om "door te steken", maar thuisgekomen moet ik altijd de auto achteruit onder de carport zetten. Vanaf de staat is dat in totaal een kleine 20 meter met ook nog een S-bocht erin, dus die vaardigheid blijft langs natuurlijke weg op peil.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hier word je achteruit de oprit inrijdend, geconfronteerd met een fraaie visuele illusie. Je moet dus niet zomaar op je gevoel netjes op het midden achteruit rijden, want dan beland je geheid in de zijkant. Debet hieraan is dat het een soort van onverhard "natuurpad" is.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Even inhaken op dit :ot:: ook ik zal altijd proberen achteruit in te parkeren, maar de laadpoort van m'n auto zit linksvoor, dus om te laden moet ik vooruit m'n eigen parkeerplekje op :pardon:.
 

EdK

Forumguru
Ik heb beetje idee dat junior naar achter word gedrukt zodra die de hogedrukspuit aanzet....
Oke hij valt nog net niet om naar achteren....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is ook niet fout, behalve idd waar snel uitrukken of moeten vluchten een serieuze mogelijkheid is. Maar handig vind ik het niet. Ik begrijp wel dat het zo makkelijk is om gewoon vooruit te parkeren. Maar als je dan weer weg moet, vind ik het niet zo handig. Veel slechter zicht op wat er achter je langskomt en de kans op schade is groter, omdat niet iedereen er even handig in is (vnl te vroeg draaien en de buurman/buurvrouw raken)
 

EdK

Forumguru
Maar als je dan weer weg moet, vind ik het niet zo handig. Veel slechter zicht op wat er achter je langskomt en de kans op schade is groter, omdat niet iedereen er even handig in is
Maar ja dan moet je je ook al afvragen of die mensen er al handig in zijn om achteruit in te parkeren ?
Voorzie ik ook al dat ze met hun achterkant jouw zijkant(en) meepakken....:pieker::koffie:
 
Bovenaan Onderaan