Japanese Power

Donateur
En dan is het ineens tijd voor een nieuwe topic. Sommige dingen kunnen snel gaan. Afgelopen maanden druk bezig geweest met alle opties en configuraties zoals ik in een ander topic al heb verwoord. Leveringsproblemen, opties die vervallen, chiptekorten, bijtelling EV die steeds minder aantrekkelijk wordt.

Van alles is de afgelopen periode langs me heen gegaan. Maar goed, dat topic is nu verleden tijd omdat binnen een tijdsbestek van nog geen 12 uur er ineens een voorraadmodel Enyaq is uitgezocht en gekocht.

Het topic van mijn eigen Kodiaq gaat zeer binnenkort op slot. Nog geen 100K in 4 jaar en 2 maanden. Hij was ingezet op 5 jaar en 150K. Het kan anders lopen in het leven.

Voor nu even een quick shot (de enige die ik heb) van de Enyaq zoals hij nu is gekocht. De levering is ook nog eens vervroegd naar donderdag 16-12.

Ik heb ook nog gekeken naar een iV60 Sportline, maar zonder snellaadoptie, warmtepomp en trekhaak ben ik dan al 1000 euro meer kwijt. Ziet er mooi uit, maar kost een paar centen meer en laat ik dan maar realistisch blijven. Dan maar Quartz Gray, dan maar 19", dan maar een gewoon Loft interieur. So be it. We hebben het eigenlijk over een decadente luxe situatie. De auto is een mooi verlengstuk van mijn salaris maar ik rij vrijwel nooit voor de zaak...

61ebb4c5-1953-428e-af09-527ce47a3602.jpg

Ik krijg nu een mooie auto, de iV 60 uitvoering in Quartz Gray.
Naast de standaard opties zijn de volgende fabriekopties ook aanwezig:
• Quartz Gray lak (de laatste modellen in deze kleur aangezien deze kleur nu is vervangen door Graphite Gray)
• 120kW oplaadmogelijkheid
• Comfort pakket
• Klimaat pakket
• Electrisch inklapbare trekhaak
• Warmtepomp

Als extra's nog mee laten nemen:
• Afleveren op winterbanden (staat nu nog op zomer, deze worden opgeslagen of meegeleverd, net waar ik klant wil worden)
• All-weather mattenset
• Dubbelzijdige kofferbakmat
• Scheidingsrek van de kofferbak voor de hond (en de bagage bij vakanties)
• Clean Protect lakbehandeling

Wat nog volgt: achteruitrijcamera.

Wordt vervolgd. Hoop geregel met laadpas, laadpaal, verzwaring meterkast en meer aanverwante zaken.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Klopt @C00per , contact is via Peter gegaan. Geen idee of ik nu klant bij Rijnwoud wordt of dat ik bij Hoogenboom blijf. Ik ben bij Hoogenboom de afgelopen 4 jaren altijd heel goed geholpen. Aan de andere kant, onderhoudsintervallen zijn extreem ruim: elke 2 jaar ;) Aan onderhoud verdient een dealer met de EV's niet veel meer. Wordt nog wel een dingetje als we massaal overstappen op electrisch zoals onze overheid wil...
 

C00per

Senior Member
Leuk... heeft mij ook met de Kodiaq bijgestaan. Ja aan onderhoud verdienen ze wel het meeste ben ik achter.... marges op auto's is er niet zo veel. Maar als wij als Hollanders allemaal overgaan op EV's mogen ze maar eens meer kerncentrales neerzetten en het netwerk verbeteren.
ik ben benieuwd hoe je het elektrische rijden gaat ervaren..
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Google voor een (extra, niet alle passen werken overal) laadpas eens op laadpas top10, vaak is de pas gratis bij een licht verhoogd laadtarief, maar voor een 'reservepas' is dat geen probleem.
 

ertromp

Forumguru
Wat ga je betreffende ruimte inleveren tov de Kodiaq? Zijn binnen afmetingen hetzelfde en krijg je ook een 3e zitrij in je Enyaq? Het lijnenspel van een Enyaq vindt ik persoonlijk flitsender dan een Kodiaq
 

Japanese Power

Donateur
Ha Erik, de Enyaq is sowieso alleen als 5-zitter, maar mijn Kodiaq is ook een 5-zitter. Qua beenruimte is de instap van de Kodiaq tikkie ruimer en de beenruimte is ook meer. Maar met name de 2e zitrij is wel tikkie krapper. Maar goed, zoveel ruimte als de Kodiaq, dat kan alleen een Superb nog overtreffen. En de Enyaq biedt meer dan voldoende ruimte voor de kids (17-15-9 jaar) om achterin te zitten. Beide auto's staan de komende week een weekje naast elkaar op de oprit, kan ik goed vergelijken voordat de beer wordt opgehaald ;).
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
De verhoudingen volgens Autoweek tussen Enyaq - Kodiaq

EXTERIEURMATEN
lengte 4649 mm 4697 mm
breedte 1879 mm 1882 mm
hoogte 1616 mm 1655 mm
wielbasis 2765 mm 2791 mm
spoorbreedte voor 1587 mm 1586 mm
spoorbreedte achter 1566 mm 1576 mm

INTERIEURMATEN
afstand rugleuning/pedalen 880-1100 mm 980-1120 mm
hoofdruimte voor 950-1030 mm 940-1010 mm
lengte rugleuning voor 660 mm 640 mm
lengte zitting voor 520 mm 510 mm
instaphoogte voor 630 mm 680 mm
interieurbreedte voor 1470 mm 1600 mm
afstand rugleuning voor/achter 620-900 mm 700-970 mm
hoofdruimte achter 990 mm 950 mm
lengte rugleuning achter 670 mm 650 mm
lengte zitting achter 480 mm 500 mm
hoogte zitting achter 380 mm 410 mm
interieurbreedte achter 1450 mm 1580 mm
 

Japanese Power

Donateur
Klopt helemaal @Henrik De Kodiaq is heel erg goed bevallen. Geen gekke dingen gehad. Veel heerlijke snufjes en een perfect multimedia systeem. Daar kan Toyota een hoop van leren. Nog steeds. Dus inderdaad. Weer een Škoda. Wel een beetje anders dan de beer ;)
 

Japanese Power

Donateur
Zo. de eerste keer aan de lader is een feit ;) Geen snellader, maar gewoon een van de palen van de zaak. Gisteren de Enyaq opgehaald bij Rijnwoud. Moet zeggen: rijdt super, ziet er fraai uit ondanks het feit dat Quartz Gray een van mijn laatste kleurkeuzes zou zijn.

IMG_5706.JPG

Vanmorgen in een auto gestapt die heerlijk 21 graden is, wat een luxe, en wat een rust. Gisteravond veel in de auto gehangen en ritjes gemaakt. Dat altijd aanwezige koppel, formidabel. Loft interieur is netjes, mooie combi van leer en stof (ook in portieren en dashboard).

In alle opzichten een tikkie kleiner dan z'n grote broer Kodiaq. Ze staan nog een weekje naast elkaar op de oprit thuis. Korte eerste indruk: goed, degelijk, tevreden.

Paar minpunten die Rijnwoud gaat oplossen: Qi-laders werken niet en de Skoda Connect werkt niet, zeker die laatste is essentieel voor deze auto. Wel vreemd dat ze dit niet hebben gemerkt bij Rijnwoud, is het eerste wat in beeld komt als je het contact aanzet. Maar goed, wordt vervolgd. Nu aan de arbeid, er ligt weer genoeg werk te wachten.
 
Bovenaan Onderaan