EdK

Forumguru
Het is triest tegenwoordig.
Zal alleen maar erger worden !!
We hebben hier in NL een vergrijzing waar ik zelf ook onder val.
Jaren is er niets gedaan met technische beroepen....
En nu word er mondjesmaat wel weer promotie gedaan mbt technische beroepen maar de opleidingen zijn totaal anders.
Daar ik vloegel een deel theoretische opleiding had en praktijk opleiding.
Heden ten dagen krijgen we mondjesmaat jonge gastjes binnen met een erbarmelijke motivatie en de theorie krijgen ze op school maar de praktijk moeten wij als bedrijf verzorgen.
Tsja en daar hebben we nu net de tijd voor als monteurs met een tijdsdruk van jewelste.
Maar goed dan zijn er nog wel wat jongeren die het in de vingers hebben en ook willen , en die worden dan zo snel mogelijk alleen op pad gegooid om klussen te doen.
Met minimale kennis en slechte begeleiding , gevolg klus word opgeleverd en er storing na storing, en dan kun jij de boel als oudere monteur gaan oplossen.
Op zich niet erg MITS ik dan die jonge gast meekrijg zodat hij kan zien en horen WAT hij fout heeft gedaan, maar helaas dat gebeurd niet.
Die staat op de volgende klus als een kip zonder kop weer te knoeien... en je weet dan wat je volgende probleem gaat worden...
En dit is dan misschien iets kort door de bocht neergezet, maar is helaas wel de realiteit in de technische beroepen.
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Maar interesseert het jouw niets ?? Prima hoor maar dan interreseert het mij ook niets en kun je spullen aangeven en me gereedschap aangeven en dragen.....
Oja het eerste wat ik zeg is mijn naam is ......... en de jouwe ???

ALs wij een 10 nieuwe gasten binnen krijgen dan mogen we in ons handen knijpen als we er een 3 a 4 goede aan overhouden op de lange duur.....
 

Tipu

Lid
@Tipu : jij laat je wel makkelijk afschepen, met een auto waar 8 jaar garantie of max 160.000 km op de batterij zit…
Contractueel staat in lease contract dat ze klasse VW UP als vervagende auto leveren bij reparaties. Maar ze hebben ook nooit rekening gehouden met wachttijden van 8-10 weken. Na advies bij paar bevriende relaties, kreeg ik advies dat ik juridisch weinig kan doen tegen standard VW UP als vervanger daar het in leasecontract staat.
Daarom heb ik extra bijbetaling gedaan, daar ik geen zin heb zolang in zo kleine auto te rijden. En nu weer Enyaq als vervanger rijd.


Maar als je tips of advies hebt, die ik richting Skoda of leasemaatschappij kan gebruiken, dan hoor ik het graag. Thanks
 

SteGo

Donateur
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Ik werk dan weliswaar in een andere sector (automotive-groothandel), maar ik zie ook een gigantisch verloop aan personeel. Met name bij de chauffeurs is het een komen en gaan. Waar je een jaar of 15 geleden nog wel mensen aantrok die ook affiniteit hebben met auto's en de sector waarin we werken is dat nu bijna weg. Je werkte ze in, gaat een paar dagen met ze mee en legt ze uit hoe onze werkwijze is maar dat vliegt al snel het raam uit zodra ze alleen op pad zijn, uitzonderingen daargelaten gelukkig. En als je dan kijkt hoe vaak en snel ze zich ziekmelden tegenwoordig ... ongehoord.
Een nieuwe collega inwerken voelt tegenwoordig haast als zonde van je tijd, ik heb meer te doen. :rolleyes:

Ik heb zelf wel eens zitten kijken naar eventuele omscholing om in de techniek aan de gang te gaan, maar het valt me daar vaak op hoeveel noten de werkgevers nog op hun zang hebben. Zoveel eisen aan vooropleiding e.d. terwijl je iemand die gemotiveerd is en écht interesse heeft ook prima in-house de kneepjes van het vak zou kunnen bijbrengen. Maar dat zal dan wel weer te simpel gedacht zijn ...

Ontopic;
Jeetje wat een slecht verhaal zeg over die Enyaq's zeg. 50k€ uitgeven levert je bij VAG kennelijk geen genot op maar enkel een hoop kopzorgen en irritaties. :pieker: Dat is bij de beesten af. :confused:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
@Tipu : vervangen van batterijcellen werd bij mij afgehandeld door de dealer en die stelde ook gelijkwaardig vervoer ter beschikking.
Ging in feite buiten de leasemaatschappij om, aangezien het garantie was.

Volgens mij hadden wij toen vrijwel gelijktijdig een soortgelijke storing aan de wagens…
 

Tipu

Lid
oh. Dealer waar ik mijn auto ingevoerd heeft, gaf VW UP.

Welke dealer was het bij jou?
Dan ga ik aankaarten bij leasemaatschappij dat ze kosten moeten claimen bij Skoda/dealer ipv hoge kosten aan mij doorbelasten.
 

hemi24

Forumguru
Bij mij was het Century die mij prima heeft geholpen.
Jij bent wel een leuke melkkoe voor je leasemaatschappij:
En een auto waar je niet in kunt rijden én nog extra betalen voor vervangend vervoer…
 
Bovenaan Onderaan