Japanese Power

Donateur
Pfff. Je hebt van die momenten dat je de ruimte van de Kodiaq mist. Zo ook vandaag. Een kast gekocht van 193 hoog maar die paste totaal niet in de auto.

Daarentegen heb ik in de Kodiaq probleemloos pakketten van 2 meter vervoerd, met de klep dicht wel te verstaan.

Maar goed. Met een spanband, stukken karton en een beetje goede wil kom je een eind en rijden met een EV met een deels open achterklep zorgt niet voor dampen in je auto dus dat durfde ik wel aan. Netjes de 80 km/h aangehouden en na 3 kwartier cruisen veilig en wel thuis.

IMG_0823.jpeg
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb ik bij IKEA ooit irl gezien: 3-serie Cabrio met dak open en een Billy-pakket oid dat behoorlijk uitstak.
@Japanese Power 193cm had ik met de Passat net gered, bed van 2 meter paste net (niet, maar 15km met mn neus op t stuur was nog te doen ;) ). 3 kwartier met open klep zou ik zelf niet zo snel doen, maar vooral om mogelijke schade te voorkomen. Nog los van de benzinedampen die ik wel heb.
 

Japanese Power

Donateur
Zo, vandaag dit topic maar eens een schopje geven. Vaak als het goed gaat hoor je niets en als er wat is dan wordt er wat gepost...

Ok, dan maar een post zoals met het broodje sandwich. Het negatieve ingepakt in het positieve...
Want ja: het rijden in een EV is en blijft genieten. Punt.

En ja, er schort weleens wat aan een auto... Afgelopen week langs de dealer gegaan, de 2e AB deed ineens niets meer. Ik kreeg gelijk een akelige déjavu naar enkele maanden geleden toen mijn andere AB volledig de geest had gegeven en deze uiteindelijk (niet geheel zonder slag of stoot) onder coulance is vervangen. Maar gelukkig, een nieuwe batterij was in dit geval (gratis) de oplossing. Ik hoor jullie denken, dat had je toch zelf kunnen doen. Jazeker, maar...

...nu moest ik toch bij de dealer langs vanwege een defecte boardingspot. Wat alweer? Ja alweer. Nummer 3 op rij. Het bijzondere was wel dat na alle vervangen boardingspots van afgelopen 2 jaar er nooit meer iemand was terugkomen omdat de spot weer defect ging. Tsja, dat herken ik, ik heb altijd iets wat niemand anders heeft. Afijn, garantie op garantie, want ze zijn al eerder vervangen...

Maar wat verstaan jullie onder garantie? Uh, dat houdt in dat u op het onderdeel garantie heeft op maar de montage niet... Pardon? Dus jullie leveren wanproduct op wanproduct en dan is de consument de sjaak.

Tsja, daar zat wel wat in. De reparatiekosten gaan 50/50: deel dealer en deel voor mijn werkgever dus... Maar het geeft wel weer aan op welk punt mijn vertrouwen in de auto / het merk Skoda / de service zich bevind... Juist: niet zo best meer.

En ja, vast al vaker benoemd, de connectiviteit van de app. Het is eens tijdje goed gegaan, de laatste weken is het echt drama met connectiviteit. Zelfs de oude Skoda Essentials app is betrouwbaar dan de huidige Skoda app... How bizar.

Had ik al trouwens hier al eens genoemd dat mijn snellader van de auto trouwens nooit meer hoger is geweest dan 50kWh sinds de MEB 3 update? Ja? Oké dan: sorry daarvoor. En dat dit ook is als ik ga laden na een lange rit onder milde weersomstandigheden? Ook al gezegd, sorry, soms weet ik het ook niet meer.

Maar thuisladen als je uit je werk komt omdat je 's avonds nog weg moet en dat de Enyaq dan aan de thuislader niet boven de 3 kWh komt qua laadsnelheid en ik dan een andere auto moet nemen omdat ik anders pas de volgende ochtend voldoende power heb om op m'n afspraak van de avond ervoor te komen? Ook al verteld? Sorry hoor.

Ach ja, dan nog maar wat positiefs om af te sluiten. Ik hoef nog maar 2 jaar en 8 maanden, dan mag deze Enyaq exit. Wat zal ik het rijgenot missen...
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Ik zie 3 mogelijkheden :
1. Rond een boom plooien, alleen nog een idioot vinden die dit wilt doen.
2. In Parijs of een banlieu in een ondergrondse parking achterlaten, zeggen dat hij gestolen is (wss na een week is dat wel zo). Hopelijk komen ze er dan niet achter want dan jouw zeep laten vallen is gevaarlijk
3. Jouw baas eens lief in de ogen kijken en vragen of je geen Tesla mag

:D :D
 

Japanese Power

Donateur
Klopt Peter, zoals ik in een ander topic al een keer aangaf heb ik ook geen zin / puf meer om er moeite / negatieve energie meer in te stoppen...
 

JeSko

Forumguru
@Japanese Power

Ik zou eens een ritje België plannen en hem even parkeren in de Schoolstraat in Meerhout, schijnt dat daar een bizarre aantrekkingskracht hangt richting geparkeerde auto's, dan ben je zo van de Enyaq verlost.

Wat een verhaal zeg inmiddels, sterkte ermee Johan! Hopelijk ben je snel verlost van deze auto, maar ja... Dan is er ook weer zoveel tijd voorbij, dat moet je ook niet willen.
 

leon-cupra

Forumguru
Optie 4. Deze week gaan onze beste vrienden , de landbouwers, nog eens staken in Brussel. Je zet de Enyaq ten midden van de betoging met een briefje “spaar het hooi, neem mijn wagen. Ps politie krijgt deze niet geblust”.
Gegarandeerd ben je van de Enyaq vanaf. En je hebt altijd de garantie dat hij compleet uitfikt.
 

Japanese Power

Donateur
Laadsnelheid heb ik ook nog maar zelden hoger dan 50 kW gezien. Heikel punt bij de VAG EV’s.
Nu wel. Maar de eerste ingeveer 10 maanden met software versie 2.5 heb ik zeer geregeld wel laadsnelheden van rond de 100 kWh gehad. Ook tijdens mijn trip naar DK.

Maar sinds de 3.0 software is alles geknepen om de inferieure accu’s een langere levensduur te geven zodat de echte klachten buiten de garantieperiode / max. aantal kilometers komen.
 
Bovenaan Onderaan