hemi24

Forumguru
Maar sinds de 3.0 software is alles geknepen om de inferieure accu’s een langere levensduur te geven zodat de echte klachten buiten de garantieperiode / max. aantal kilometers komen.
#complotdenken..!

zie foto uit mijn vorige post: ID.3 (‘20) met zelfde accupakket en software 3.2…
 

Japanese Power

Donateur
#complotdenken..!
Oneens. Waarom is de snellaadsnelheid naar beneden gegaan na de update. Waarom is er de optie optimaal laden tot 80% erbij gekomen. Waarom is het recupereren bij lagere temperatuur naar een veel lagere hoeveelheid gegaan. Waarom haal ik regelmatig niet de 10kWh snelheid met thuisladen. En zo heb ik nog wel wat puntjes die na de update zijn gekomen.

Je koopt een prijzig artikel met mooie opties, maar binnen het jaar blijken veel opties niet meer te werken zoals verkocht. Dan ben je bezig met je eigen product te beschermen tegen claims in de toekomst en heb je geen vertrouwen in je eigen product.

En als ik na 1,5 jaar nog steeds op 3.0 zit qua software is dat een teken aan de wand. Het hele VAG concern heeft genoeg ervaring met sjoemelsoftware. En ook nu wordt er geen zuiver spel gespeeld. En alles over de rug van de consument heen…
 

Japanese Power

Donateur
Dat weet ik niet want ik ben geen hoogvolt technicus van Skoda. En die zeggen dat er helemaal niets met mijn auto aan de hand is en dat alle evt. afwijkingen allemaal binnen de grenzen van de normering vallen...
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Helaas wel. En dat dit gebeurt een jaar nadat je een product hebt gekocht schijnt te kunnen. Ik ga het gevecht in elk geval niet aan.

Maar ook de online petitie die in een ander topic is benoemd is gedoemd te mislukken. Er is 0,0 reactie vanuit Skoda gekomen toen de petitie is ingeleverd.

Signaal: wij nemen jullie als klant toch niet serieus…
 

Tipu

Lid
Ik zal mijn Enyaq ellende weer delen met jullie:

Kreeg gisteren opeens fout melding op Dashboard: elektrische systeem defect. En aangeraden om zsm naar dealer te gaan.

Vandaag naar dealer geweest. Onderzoek wijst uit weer een accu cel kapot en moet vervangen worden. Door personeelstekort, gaat dit weer 7-9 weken duur. En ben ik weer mijn auto 8+ weken kwijt.

In oktober 2023, zelfde probleem gehad. Toen waren er twee accu cellen kapot, bleek er na onderzoek en moest ik auto 8 weken laten staan bij garage. Mocht er niet verder mee rijden.

Nu weer.. en dat gekoppeld, dat soms de navigatie uitvalt en soms scherm helemaal slecht blijft.. geen software updates.

Enyaq: hoop ellende voor 50k€
 

Captain Hook

Forumguru
't Wordt met de dag gekker, dit soort Enyaq problemen.

En, @Tipu krijg je gedurende al die weken dat je je auto moet achterlaten wel vervangend (gelijkwaardig) vervoer?
 

Tipu

Lid
't Wordt met de dag gekker, dit soort Enyaq problemen.

En, @Tipu krijg je gedurende al die weken dat je je auto moet achterlaten wel vervangend (gelijkwaardig) vervoer?
Heb twee dagen VW Up gehad. En vandaag weer tegen extra betaling een nwe Enyaq voor huur, gedurende periode dat auto bij garage staat …… zowel garage als VW kunnen niks doen aan wachttijd. Er zijn zoveel auto’s in wachtrij en door tekort aan gecertificeerde personeel kunnen ze maar beperkt aantal per week aanpakken….. aldus dealers..

Bij Apoint in almere staan Skoda’s in de rij , VE’s, Audi in de rij met zelfde problemen..

VW is bagger geworden qua kwaliteit..
 

EdK

Forumguru
zowel garage als VW kunnen niks doen aan wachttijd.
Ach dat is echt geen VW (VAG) probleem hoor, andere merken hebben zelfde probleem en dus wachttijden.
Binnen bedrijf rijden wij VAG en Mercedes wagens / busjes en bij laatst genoemde is de wachttijd identiek aan de VAG wagens.
En ook wij als firma in totaal andere sector moeten met service en onderhoud de gekste capriolen soms uithalen om de klanten tijdig te helpen.
En oorzaak ?? Wel slechte leveranties van materialen wegens te korten en ook voor groot deel de juiste handjes met kennis en vaardigheden...
En ja dan krijg je heel gauw wacht rijen...
 

JeSko

Forumguru
Is idd overal hetzelfde lied, ook wij moeten langer wachten op de auto van m'n vrouw omdat de hersteller handen te kort heeft en geen technische mensen meer vind om aan te werven. Het is triest tegenwoordig.
 

hemi24

Forumguru
@Tipu : jij laat je wel makkelijk afschepen, met een auto waar 8 jaar garantie of max 160.000 km op de batterij zit…
 

EdK

Forumguru
Het is triest tegenwoordig.
Zal alleen maar erger worden !!
We hebben hier in NL een vergrijzing waar ik zelf ook onder val.
Jaren is er niets gedaan met technische beroepen....
En nu word er mondjesmaat wel weer promotie gedaan mbt technische beroepen maar de opleidingen zijn totaal anders.
Daar ik vloegel een deel theoretische opleiding had en praktijk opleiding.
Heden ten dagen krijgen we mondjesmaat jonge gastjes binnen met een erbarmelijke motivatie en de theorie krijgen ze op school maar de praktijk moeten wij als bedrijf verzorgen.
Tsja en daar hebben we nu net de tijd voor als monteurs met een tijdsdruk van jewelste.
Maar goed dan zijn er nog wel wat jongeren die het in de vingers hebben en ook willen , en die worden dan zo snel mogelijk alleen op pad gegooid om klussen te doen.
Met minimale kennis en slechte begeleiding , gevolg klus word opgeleverd en er storing na storing, en dan kun jij de boel als oudere monteur gaan oplossen.
Op zich niet erg MITS ik dan die jonge gast meekrijg zodat hij kan zien en horen WAT hij fout heeft gedaan, maar helaas dat gebeurd niet.
Die staat op de volgende klus als een kip zonder kop weer te knoeien... en je weet dan wat je volgende probleem gaat worden...
En dit is dan misschien iets kort door de bocht neergezet, maar is helaas wel de realiteit in de technische beroepen.
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Maar interesseert het jouw niets ?? Prima hoor maar dan interreseert het mij ook niets en kun je spullen aangeven en me gereedschap aangeven en dragen.....
Oja het eerste wat ik zeg is mijn naam is ......... en de jouwe ???

ALs wij een 10 nieuwe gasten binnen krijgen dan mogen we in ons handen knijpen als we er een 3 a 4 goede aan overhouden op de lange duur.....
 

Tipu

Lid
@Tipu : jij laat je wel makkelijk afschepen, met een auto waar 8 jaar garantie of max 160.000 km op de batterij zit…
Contractueel staat in lease contract dat ze klasse VW UP als vervagende auto leveren bij reparaties. Maar ze hebben ook nooit rekening gehouden met wachttijden van 8-10 weken. Na advies bij paar bevriende relaties, kreeg ik advies dat ik juridisch weinig kan doen tegen standard VW UP als vervanger daar het in leasecontract staat.
Daarom heb ik extra bijbetaling gedaan, daar ik geen zin heb zolang in zo kleine auto te rijden. En nu weer Enyaq als vervanger rijd.


Maar als je tips of advies hebt, die ik richting Skoda of leasemaatschappij kan gebruiken, dan hoor ik het graag. Thanks
 

SteGo

Donateur
Op kantoor zijn ze niet altijd blij met me als ik zo'n jonge gast mee krijg.
Want tweede wat ik zeg is , vriend moet je goed luisteren ! Als jij interesse en inzet toont dan wil en kan ik je een boel leren.
Ik werk dan weliswaar in een andere sector (automotive-groothandel), maar ik zie ook een gigantisch verloop aan personeel. Met name bij de chauffeurs is het een komen en gaan. Waar je een jaar of 15 geleden nog wel mensen aantrok die ook affiniteit hebben met auto's en de sector waarin we werken is dat nu bijna weg. Je werkte ze in, gaat een paar dagen met ze mee en legt ze uit hoe onze werkwijze is maar dat vliegt al snel het raam uit zodra ze alleen op pad zijn, uitzonderingen daargelaten gelukkig. En als je dan kijkt hoe vaak en snel ze zich ziekmelden tegenwoordig ... ongehoord.
Een nieuwe collega inwerken voelt tegenwoordig haast als zonde van je tijd, ik heb meer te doen. :rolleyes:

Ik heb zelf wel eens zitten kijken naar eventuele omscholing om in de techniek aan de gang te gaan, maar het valt me daar vaak op hoeveel noten de werkgevers nog op hun zang hebben. Zoveel eisen aan vooropleiding e.d. terwijl je iemand die gemotiveerd is en écht interesse heeft ook prima in-house de kneepjes van het vak zou kunnen bijbrengen. Maar dat zal dan wel weer te simpel gedacht zijn ...

Ontopic;
Jeetje wat een slecht verhaal zeg over die Enyaq's zeg. 50k€ uitgeven levert je bij VAG kennelijk geen genot op maar enkel een hoop kopzorgen en irritaties. :pieker: Dat is bij de beesten af. :confused:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
@Tipu : vervangen van batterijcellen werd bij mij afgehandeld door de dealer en die stelde ook gelijkwaardig vervoer ter beschikking.
Ging in feite buiten de leasemaatschappij om, aangezien het garantie was.

Volgens mij hadden wij toen vrijwel gelijktijdig een soortgelijke storing aan de wagens…
 
Bovenaan Onderaan