Japanese Power - CitiGo E iV

Tees

Donateur
Veel lagere snelheidsindex dan H wordt er vaak niet gemaakt, soms T. De meeste auto's (niet zijnde EV) kunnen tenslotte vak wel 180-200 km/u halen, dus dan moet je wel minstens T of H hebben. Dat dat bij een EV niet zo is, is niet zo belangrijk, ze keuren een aantal (meestal veel-)voorkomende banden goed voor dit type auto, en dat komt niet zo heel nauw.

Ik zou me dus totaal geen zorgen maken!
 

EdK

Forumguru
Lekker beide sets oprijden en dan lekker met 4 seizoensbanden doorgaan...
Lijkt me een perfecte band voor zo'n klein EVtje

Enne had je heimwee naar die benzine slurf dat je daar parkeert ????
Of toch stiekum een aggregaat achterin om de batterijen op te laden ? :koffie:
 

Captain Hook

Forumguru
@Japanese Power Maar dan gaat het om de load-index:

Dat is vooral van toepassing bij b.v. bestelbusjes of logge monsters zoals een Bentley of Rolls Royce. ;)

Zo heb ik zelf 4 Goodyear Vector 4Seasons 195/55R15 85H banden onder onze Roomster zitten.
M.a.w. volgens de tabel staat '85' voor 515kg/band --> 4 x 515 = 2060kg voor het geheel.
Nou, ik kan je verzekeren, zo zwaar is onze Roomster niet. Zelfs niet met alle inzittenden en bagage erin. :D
 

Tees

Donateur
Ik zou dat niet specifiek EV-banden noemen, t zijn gewoon banden met een hogere loadindex zoals @Captain Hook al aangaf (101 in t geval van de Enyaq). Ook voor de Enyaq zal de snelheidsindex ruim voldoende zijn, dus dat koppel zal geen groot probleem zijn lijkt me. Sterker nog, ik zie dat de Enyaq als winterset gewoon een T snelheidsindex standaard krijgt.
 

Japanese Power

Donateur
Vanavond een setje rubberen matten gescoord voor de CitiGo. Ideaal nu de dagen weer natter worden. Had ze in m’n Kodiaq destijds ook en bij de Enyaq heb ik ze ook gelijk laten meeleveren. Eenmaal gewend wil je niet anders meer ;)
 

SteGo

Donateur
Ik heb het hele jaar door rubber matten in de auto liggen, ik vind het echt ideaal. Oogt misschien wat minder luxe dan zo'n velours setje maar het is wel enorm praktisch. :jaja:
 

Japanese Power

Donateur
Same here Menno. De hoedenplank ligt standaard op de zolder van de garage. Niet direct mijn keus maar ja, de CitiGo is van vrouwlief. Wel zo handig met de hond en de boodschappen.

Lekker ouderwets woord als je er over nadenkt: hoedenplank. Doet me denken aan m'n eerste 2 auto's. Hoedenplank werd als mal gebruikt voor een stevige plank met diverse speakergaten met daaroverheen zwart doek. Vroeger ja ;)
 

Tees

Donateur
Zomerbanden, winterbanden, neem toch allseasonbanden! Ik lach me kapot om alle mensen die gisteren nog winterbanden erop leggen in alle haast, en ze maandag al niet meer 'nodig' hebben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik ook. Met deze auto kies ik er zelfs voor om gewoon op de zomerbanden te blijven rijden. Gaat prima, zelfs van de week met de ijzel. Al was dat noodgedwongen, zou het normaal gesproken niet doen
 

Captain Hook

Forumguru
Jaren geleden, toen we nog meerdere malen per jaar, in de winter, naar de Alpen gingen, zaten er idd altijd 'echte' winterbanden onder onze auto's (en uiteraard sneeuwkettingen mee).

Maar sinds die winterbezoekjes aan de Alpen een zeldzaamheid zijn geworden ben ik maar wat blij met 4-seizoens rubber. Uiteraard wel met voldoende profiel, anders heeft het nog weinig zin.
Vooral de polderweggetjes waar in diverse periodes van het jaar flinke hoeveelheden modder en/of klei de weerstand tussen band en wegdek nadelig beïnvloeden, is het wel prettig om wat meer grip te hebben. :thumbsup:
En die incidentele sneeuwbui in de Lage Landen en/of de bevroren neerslag op een Alpenpas in het zomerseizoen? Dan is dat 4-seizoensrubber een prima compromis. Waarbij uiteraard altijd geldt: aanpassen aan de omstandigheden en anticiperen!

En nee, ik heb totaal geen scheur/race/Nürburgring aspiraties. Dus ultra-grip zomerslicks heb ik geen behoefte aan. :koffie:
Ik laat dat 'sportieve' (ahum) rijden wel aan anderen over; als ze maar wel een beetje uit de buurt blijven met die 'stoere' capriolen. ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Er is nog wel wat verschil tussen sportieve zomerbanden en zomerslicks. Met dit autootje is het gewoon heel fijn rijden met goede sportieve banden en een schroefset. Zonder enige Nurburg of scheur-aspiraties. Gewoon lekker rijden.
 
Bovenaan Onderaan